|
Post by qALLAHAN on Sept 25, 2014 8:09:34 GMT 1
oj...det var inte igår!! =)
Och precis...givetvis måste spelare också ut. VEM ska ha hand om detta? Skiter man helt enkelt i det och tänker att det får gå som det går, denna säsong, p g a ekonomin? Då kan man säga att man åter blivit rätt blåst med sitt säsongskortsköp. Ger det verkligen mer intäkter att ligga i botten, med ett ointressant lag?
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 25, 2014 8:16:03 GMT 1
oj...det var inte igår!! =) Och precis...givetvis måste spelare också ut. VEM ska ha hand om detta? Skiter man helt enkelt i det och tänker att det får gå som det går, denna säsong, p g a ekonomin? Då kan man säga att man åter blivit rätt blåst med sitt säsongskortsköp. Ger det verkligen mer intäkter att ligga i botten, med ett ointressant lag? Framförallt så kommer det ge effekter på nästa säsong.
|
|
|
Post by chriande on Oct 5, 2014 19:35:07 GMT 1
Någon som hört hur det går med sportchefsrekryteringen, truppen börjar se tunn ut nu.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 5, 2014 19:45:00 GMT 1
Inte mer än det officiella, att det kan ta flera månader för att de vill ha rätt profil..annonsen gav tydligen inte rätt profiler..
|
|
|
Post by Zäta on Oct 5, 2014 20:24:04 GMT 1
Det har är nog pengarna som styr valet utav SC.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 5, 2014 20:57:32 GMT 1
Det har är nog pengarna som styr valet utav SC. Absolut är det så, tycker det är ganska patetiskt när de slingrar sej med andra anledningar istället för att säga som de är..
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Oct 6, 2014 5:18:36 GMT 1
Det har är nog pengarna som styr valet utav SC. Absolut är det så, tycker det är ganska patetiskt när de slingrar sej med andra anledningar istället för att säga som de är.. Okej, men det betyder ju också att du bestämt att "de" (vilket måste vara Rolf då han är den ende som officiellt har uttalat sig i saken) inte sagt som det är. Rolf har sagt precis som det är. Jag å min sida tycker det är ganska patetiskt när du gång efter annan misskrediterar folk utan att du vet vad du snackar om utan sitter och gissar på din kammare. Man kan ju onekligen ha en hel del synpunkter på en hel del som hänt i klubben både förr och nu - det har nog de flesta inklusive mig själv och många i klubben - men när de kommunicerar exakt vad som händer med beslut och ekonomi så kanske du kan vila lite på hanen tills du vet om det du sprider har någon bäring.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 6, 2014 8:43:02 GMT 1
Så ekonomin är bra och tillåter oss att ha en sportchef? Gör man namn officiella (Fredrik Andersson bla) så måste det betyda att det är väldigt nära..dagen efter typ publicerades det en text om ekonomin där man beklagade sej över publiksiffran (med rätta) och att det gjorde framtida investeringar svårare.. Inbilla mej inte att det sedan april,alltså på fem månader, inte gått att få tag i någon med "rätt profil"
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 6, 2014 8:48:19 GMT 1
Och hur ska man veta när någon talar sanning i media? Mats figurerade ju mycket i media där en del visade sej va lögner tex..när kommer den utlovade sanningen i den soppan förresten, Charlie??
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Oct 6, 2014 17:29:25 GMT 1
Så ekonomin är bra och tillåter oss att ha en sportchef? Gör man namn officiella (Fredrik Andersson bla) så måste det betyda att det är väldigt nära..dagen efter typ publicerades det en text om ekonomin där man beklagade sej över publiksiffran (med rätta) och att det gjorde framtida investeringar svårare.. Inbilla mej inte att det sedan april,alltså på fem månader, inte gått att få tag i någon med "rätt profil" Den nya öppenheten kring publiksiffror och vad som krävs för att klara publikbudgeten är nog många som välkomnar. Det har funnits många sökande till Sportchefstjänsten, KHK är en rätt intressant klubb trots att det sett lite skakigt ut i våras. Det ekonomiska läget i de allsvenska klubbarna är inte briljant på särskilt många ställen, det är inga bank- eller försäkringsbolagsöverskott direkt. Det gäller väl i och för sig skrämmande många föreningar i allehanda sporter och det vet naturligtvis också de som söker jobben om. Personligen tycker jag att det är ett styrketecken att klubben låter bli att signa lösningar som inte till 100 % känns rätt. Panikartade handlingar för att få saker att verka bra utåt är väl inget bra alternativ. Svaret på frågan om budget är att det finns en sådan för sportchef. Hur det sedan går med publikintäkterna är en annan fråga. Förhoppningsvis ska de inte störa varandra och det var inte orsaken till att klubben nu valde att avvakta.
|
|
|
Post by wodmatte on Oct 6, 2014 18:04:58 GMT 1
jag har funderat på det du skrev för någon månadsen charlie om att du skulle beräta hur / vad som igentligen hände med pengarna / mats men inte set något efter det orka inte leta upp posten men antar det e samma som khkkrille syftade på
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 6, 2014 18:39:58 GMT 1
Charlie// Jag köper det du säger och att det är jättebra med öppenhet, stort plus i kanten där! Tycker det är oacceptabelt att det ska dra ut på tiden med en sportchef däremot oavsett anledning (jag tror den är ekonomisk)
|
|
|
Post by Sverker on Oct 7, 2014 14:09:59 GMT 1
Gick bra att låna in en målvakt trots att vi saknar en sportchef.
|
|
|
Post by khkmarcus on Oct 7, 2014 14:27:05 GMT 1
Vem är målisen?
|
|
|
Post by time on Oct 7, 2014 14:33:44 GMT 1
|
|