|
Post by vsn on Oct 7, 2014 18:03:35 GMT 1
Den nya öppenheten kring publiksiffror och vad som krävs för att klara publikbudgeten är nog många som välkomnar. [...] Svaret på frågan om budget är att det finns en sådan för sportchef. Hur det sedan går med publikintäkterna är en annan fråga. Förhoppningsvis ska de inte störa varandra och det var inte orsaken till att klubben nu valde att avvakta. På tal om den nya öppenheten, är spelarbudgeten verkligen oförändrad från föregående säsong? Uppskattningsvis, många % av spelarbudgeten har vi kvar då? Rolf måste väl blivit felciterad när det stod i tidningen att i princip hela budgeten var förbrukad?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 7, 2014 18:25:30 GMT 1
Den nya öppenheten kring publiksiffror och vad som krävs för att klara publikbudgeten är nog många som välkomnar. [...] Svaret på frågan om budget är att det finns en sådan för sportchef. Hur det sedan går med publikintäkterna är en annan fråga. Förhoppningsvis ska de inte störa varandra och det var inte orsaken till att klubben nu valde att avvakta. På tal om den nya öppenheten, är spelarbudgeten verkligen oförändrad från föregående säsong? Uppskattningsvis, många % av spelarbudgeten har vi kvar då? Rolf måste väl blivit felciterad när det stod i tidningen att i princip hela budgeten var förbrukad? Bra fråga! Risken är överhängande att du inte får nåt svar dock
|
|
|
Post by Sverker on Oct 7, 2014 19:34:11 GMT 1
På tal om den nya öppenheten, är spelarbudgeten verkligen oförändrad från föregående säsong? Uppskattningsvis, många % av spelarbudgeten har vi kvar då? Rolf måste väl blivit felciterad när det stod i tidningen att i princip hela budgeten var förbrukad? Bra fråga! Risken är överhängande att du inte får nåt svar dock Har för mej att du varit/är politiker, rätta mej om jag har fel. Om det är så, vet du väl att allt som sägs inte är sant? Du likt dom flesta av oss andra borde begripa att ju längre tiden går som vi slipper avlöna en SC är positivt för oss ekonomiskt och det oavsett vad som sagts, eller? Nu har man fixat en mv utan SC, det funkar kanske utan en sån med rätt kontakter?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 7, 2014 21:16:01 GMT 1
Bra fråga! Risken är överhängande att du inte får nåt svar dock Har för mej att du varit/är politiker, rätta mej om jag har fel. Om det är så, vet du väl att allt som sägs inte är sant? Du likt dom flesta av oss andra borde begripa att ju längre tiden går som vi slipper avlöna en SC är positivt för oss ekonomiskt och det oavsett vad som sagts, eller? Nu har man fixat en mv utan SC, det funkar kanske utan en sån med rätt kontakter? Nä hat varken varit eller är någon politiker ävn om jag är ganska politiskt intresserad. Klart att det är bra för ekonomin om vi slipper en lön, det jag försöker säga ju men som Charlie förnekar att det har med ekonomin att göra. Jag vet att det ljugs när det behövs och ingen kan övertyga mej om att det inte är rkonomin som hindrat tillsättandet av tjänsten. Förstår inte varför man inte kan säga det dock.. Ja, kortsiktigt funkar det ju utan SC men i långa loppet borde det innebära att folk som redan har en uppgift i klubben att fokusera på får lägga fokus på annat och i långa loppet borde det innebära rn försämring. Bra att klubben har en kanal in i Frölunda men jag tror inte att vi kan vänta oss annat än nödlösningar därifrån..vad gör vi om vi får två långtidsskador på två av våra bästa backar eller 2 centrar..funkar nån match men inte i längden qtt vara utan dessa...
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Oct 8, 2014 19:40:20 GMT 1
Hade det varit ekonomin så hade Rolf sagt det. Efter hösten, vintern och vårens prövningar och massmediala kölhalande hade han inte tvekat en sekund. Det är ju en fis i kosmos mot allt annat han behövt berätta. Så det är inte ekonomin som ligger bakom. Att det sparar pengar är självklart, men det var alltså inte orsaken till beslutet. Kan du (Krille) inte tro på det så kan jag bara beklaga.
|
|
|
Post by vsn on Oct 8, 2014 22:46:06 GMT 1
Ja, han har ju behövt berätta en hel del faktiskt. Hur var det nu med spelarbudgeten Charlie? Hur var det med MJ? Hela saken skulle ju berättas för oss supporters. Eller glömdes det bort samtidligt som styrelsen friades från ansvar?
|
|
|
Post by Fd sponsor on Oct 9, 2014 19:09:52 GMT 1
Medel till en så viktig funktion som sportchef finns det tror jag, om klubben säger det så borde vara så... Nej. Det är inte sarkasm. Julius Bergman har gett KHK en till 1,5 miljoner denna säsongen genom sitt NHL-kontrakt, klubben har signerat sitt största sponsorsavtal någonsin genom ABB samt att publiken sägs vara en mer betalande publik i år jämfört med förra året.
Detta samt att det i budgeten fanns medel till en sportorganisation med sportchef gör att jag är övertygad om det finns pengar. Rapporterna säger samma sak.
Allt annat vore självmord. Förra årets märkliga utspel har man nog lärt sig en del av där bland annat min arbetsgivare tappade förtroendet då det på två månader gick från -1,5 till -4 milj. Att göra om samma sak i år kan ingen göra, det vore så extremt korkat. Framför allt när klubbens represetanter skriver här och försäkrar om annat.
Vid årsskiftet kanske det både kommer nya spelare och sportchef samt klubbchef. När ska klubbchefen rekryteras? En annons på väg ut?
|
|
|
Post by time on Oct 10, 2014 8:35:16 GMT 1
Medel till en så viktig funktion som sportchef finns det tror jag, om klubben säger det så borde vara så... Nej. Det är inte sarkasm. Julius Bergman har gett KHK en till 1,5 miljoner denna säsongen genom sitt NHL-kontrakt, klubben har signerat sitt största sponsorsavtal någonsin genom ABB samt att publiken sägs vara en mer betalande publik i år jämfört med förra året. Detta samt att det i budgeten fanns medel till en sportorganisation med sportchef gör att jag är övertygad om det finns pengar. Rapporterna säger samma sak. Allt annat vore självmord. Förra årets märkliga utspel har man nog lärt sig en del av där bland annat min arbetsgivare tappade förtroendet då det på två månader gick från -1,5 till -4 milj. Att göra om samma sak i år kan ingen göra, det vore så extremt korkat. Framför allt när klubbens represetanter skriver här och försäkrar om annat. Vid årsskiftet kanske det både kommer nya spelare och sportchef samt klubbchef. När ska klubbchefen rekryteras? En annons på väg ut? Tror du är rätt ute här. (Men du är alltså anställd av en fd sponsor o inte företagare själv. Så har jag inte uppfattat dig i dina tidigare inlägg)
|
|
|
Post by Fd sponsor on Oct 10, 2014 8:53:16 GMT 1
Medel till en så viktig funktion som sportchef finns det tror jag, om klubben säger det så borde vara så... Nej. Det är inte sarkasm. Julius Bergman har gett KHK en till 1,5 miljoner denna säsongen genom sitt NHL-kontrakt, klubben har signerat sitt största sponsorsavtal någonsin genom ABB samt att publiken sägs vara en mer betalande publik i år jämfört med förra året. Detta samt att det i budgeten fanns medel till en sportorganisation med sportchef gör att jag är övertygad om det finns pengar. Rapporterna säger samma sak. Allt annat vore självmord. Förra årets märkliga utspel har man nog lärt sig en del av där bland annat min arbetsgivare tappade förtroendet då det på två månader gick från -1,5 till -4 milj. Att göra om samma sak i år kan ingen göra, det vore så extremt korkat. Framför allt när klubbens represetanter skriver här och försäkrar om annat. Vid årsskiftet kanske det både kommer nya spelare och sportchef samt klubbchef. När ska klubbchefen rekryteras? En annons på väg ut? Tror du är rätt ute här. (Men du är alltså anställd av en fd sponsor o inte företagare själv. Så har jag inte uppfattat dig i dina tidigare inlägg) Vi kan väl uttrycka det som att jag är den som har inflytande över vad vi lägger medel på när det gäller annonsering, reklam och jippon. Nu får vi hoppas att KHK återvinner förtroendet detta året genom att inte göra bort sig och uppträda på ett tvivelaktigt vis. Vi som vill bli förknippade med föreningsliv för att det är bra för vår verksamhet vill kunna göra detta även detta fortsättningsvis.
|
|
|
Post by time on Nov 6, 2014 17:48:14 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 7, 2014 0:08:36 GMT 1
typ...
|
|
|
Post by aloviak on Nov 22, 2014 8:56:38 GMT 1
Jaha ingen sportchef, men behövs han? Tror jag tar över det, börjar idag med att skriva 3 år till med Bergström (gäller att få han o stanna i staun) 2 år med Jimmy A med rätt att bryta vid kontrakt med SHL 2 år med Pudas med rätt att bryta SHL 1+1 med Lihagen 1+1 med Viklund Kurki och Eklund får man ta ett snack med hur dom tänker. Hur svårt kan de va
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Nov 22, 2014 9:40:46 GMT 1
Jaha ingen sportchef, men behövs han? Tror jag tar över det, börjar idag med att skriva 3 år till med Bergström (gäller att få han o stanna i staun) 2 år med Jimmy A med rätt att bryta vid kontrakt med SHL 2 år med Pudas med rätt att bryta SHL 1+1 med Lihagen 1+1 med Viklund Kurki och Eklund får man ta ett snack med hur dom tänker. Hur svårt kan de va #tummenupppåden (så, nu blev det lite twitterstämning här också)
|
|
|
Post by aloviak on Nov 24, 2014 8:10:04 GMT 1
Jaha ingen sportchef, men behövs han? Tror jag tar över det, börjar idag med att skriva 3 år till med Bergström (gäller att få han o stanna i staun) 2 år med Jimmy A med rätt att bryta vid kontrakt med SHL 2 år med Pudas med rätt att bryta SHL 1+1 med Lihagen 1+1 med Viklund Kurki och Eklund får man ta ett snack med hur dom tänker. Hur svårt kan de va #tummenupppåden (så, nu blev det lite twitterstämning här också) Galbraith 1+1 tog lite tid Vi får akta oss för att va för uppåt, men denna vecka är de chans för twitterstämning här efter 2 vinster
|
|
|
Post by vsn on Nov 24, 2014 8:43:16 GMT 1
Jaha ingen sportchef, men behövs han? Tror jag tar över det, börjar idag med att skriva 3 år till med Bergström (gäller att få han o stanna i staun) 2 år med Jimmy A med rätt att bryta vid kontrakt med SHL 2 år med Pudas med rätt att bryta SHL 1+1 med Lihagen 1+1 med Viklund Kurki och Eklund får man ta ett snack med hur dom tänker. Hur svårt kan de va Frågan är om du har rätt profil.
|
|