|
SHL 15/16
Sept 4, 2015 22:47:30 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Sept 4, 2015 22:47:30 GMT 1
ok..pp:t var väl ganska hyfsat senast, men jag undrar fortfarande vad Henrion gör långt ute i tekningscirkeln!? Och att det såg hyfsat ut mot MIF säger KANSKE inget. Mot Linköping var allt kass, och det är ju det enda riktiga klassmotståndet vi mött Mm Henrion ligger lite fel i positionerna. Man ska nog inte dra för många växlar av varken mif eller LHC matchen. LHC har ju CHL och borde ha ett annat upplägg än vad vi har, de borde lätta på träningen innan vi gör det? Men visst, där var de kass och jag tror många matcher kommer se ut på det sättet. Vi har inte materialet helt enkelt.
|
|
|
Post by vsn on Sept 8, 2015 12:01:01 GMT 1
|
|
|
SHL 15/16
Sept 8, 2015 13:40:32 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Sept 8, 2015 13:40:32 GMT 1
Inget nytt under solen. Vi får hoppas vi kan överraska helt enkelt. Givetvis borde han ta upp orättvisan i att vi blev av med 12 miljoner direkt i samma andetag som han klagar på att laget är trubbigt. 12 mille hade man kunnat få en förstafemma med bra meriter för.
|
|
|
Post by time on Sept 8, 2015 18:37:36 GMT 1
Inget nytt under solen. Vi får hoppas vi kan överraska helt enkelt. Givetvis borde han ta upp orättvisan i att vi blev av med 12 miljoner direkt i samma andetag som han klagar på att laget är trubbigt. 12 mille hade man kunnat få en förstafemma med bra meriter för. 12 miljoner?
|
|
|
SHL 15/16
Sept 8, 2015 21:13:10 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Sept 8, 2015 21:13:10 GMT 1
6 miljoner till Leksand och 6 till ligan, de har du väl inte missat? Givetvis borde "fallskärmar" delas mellan alla SHL lag eller åtminstone mellan nykomlingarna (2 miljoner var). Nu blir de inte i närheten av samma förutsättningar och de som drabbas är ju lagen som kommer underifrån som redan har en mindre ekonomi.
|
|
|
Post by time on Sept 9, 2015 9:19:54 GMT 1
6 miljoner till Leksand och 6 till ligan, de har du väl inte missat? Givetvis borde "fallskärmar" delas mellan alla SHL lag eller åtminstone mellan nykomlingarna (2 miljoner var). Nu blir de inte i närheten av samma förutsättningar och de som drabbas är ju lagen som kommer underifrån som redan har en mindre ekonomi. Hade förträngt att det var så mycket ..
|
|
|
Post by Zäta on Sept 10, 2015 20:59:42 GMT 1
Frölunda piskade upp Växjö med saftiga 7-0 idag
|
|
|
Post by Sverker on Oct 7, 2015 11:50:49 GMT 1
Denna säsong tror jag är sista chansen för HA lag att ta steget upp.
Skulle alla lag i årets SHL klara sig kvar, vilket det finns stor chans till. Då kommer även årets nykomlingar att få lika bra ekonomiska möjligheter som de andra lagen nästa säsong.
Läste att 40 svenska spelare är i farmarligan, tragiskt! De borde spela här istället för att vi tar hit mediokra transatlanter (både till SHL & HA) som inte platsar i NHL. Det kan väl inte vara meningen att svenskhockey ska producera spelare till farmarligorna!?!?
|
|
|
Post by vsn on Oct 7, 2015 13:11:56 GMT 1
Denna säsong tror jag är sista chansen för HA lag att ta steget upp. Skulle alla lag i årets SHL klara sig kvar, vilket det finns stor chans till. Då kommer även årets nykomlingar att få lika bra ekonomiska möjligheter som de andra lagen nästa säsong. Läste att 40 svenska spelare är i farmarligan, tragiskt! De borde spela här istället för att vi tar hit mediokra transatlanter (både till SHL & HA) som inte platsar i NHL. Det kan väl inte vara meningen att svenskhockey ska producera spelare till farmarligorna!?!? Det är väl upp till var och en var de vill spela?
|
|
|
SHL 15/16
Oct 7, 2015 13:18:16 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 7, 2015 13:18:16 GMT 1
Denna säsong tror jag är sista chansen för HA lag att ta steget upp. Skulle alla lag i årets SHL klara sig kvar, vilket det finns stor chans till. Då kommer även årets nykomlingar att få lika bra ekonomiska möjligheter som de andra lagen nästa säsong. Läste att 40 svenska spelare är i farmarligan, tragiskt! De borde spela här istället för att vi tar hit mediokra transatlanter (både till SHL & HA) som inte platsar i NHL. Det kan väl inte vara meningen att svenskhockey ska producera spelare till farmarligorna!?!? Det är väl upp till var och en var de vill spela? Nej inte om du har kontrakt med ett NHL lag då bestämmer dem.
|
|
|
Post by vsn on Oct 7, 2015 13:33:35 GMT 1
Det är väl upp till var och en var de vill spela? Nej inte om du har kontrakt med ett NHL lag då bestämmer dem. Ja, förvisso. Nu tror jag dock inte att NHL/AHL är vad Sverker menar med "farmarliga". Möjligtvis AHL, men om en spelare får klara direktiv att spela i AHL istället för att bli utlånad till ett SHL-lag så är det oftast pga att de ser potential i spelaren och vill se hur han anpassar sig till en mindre rink, alternativt att han är så nära NHL-nivå att de vill kunna flytta honom upp och ner vid behov (typ LTIR-problem). När jag tänker på farmarlag i Nord-Amerika så tänker jag ECHL/SPHL-nivå, och där hittar du inte många svenskar med NHL-kontrakt. Dessutom finns det inget som tvingar dig att skriva på ett NHL-kontrakt.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 7, 2015 14:03:43 GMT 1
Självklart får man välja själv vart man vill spela.
Men jag tycker att spelarna går till NHL lag för tidigt. Bättre att utvecklas hemma i SHL/HA. De svenskar som lyckats bäst i NHL är väl ändå de som direkt gått in i sina lag? Foppa, Sundin, Salming, Loob, Lidström m.fl. Dessa var dessutom stjärnor här i Sverige innan de gick dit.
|
|
|
SHL 15/16
Oct 7, 2015 16:09:59 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 7, 2015 16:09:59 GMT 1
Självklart får man välja själv vart man vill spela. Men jag tycker att spelarna går till NHL lag för tidigt. Bättre att utvecklas hemma i SHL/HA. De svenskar som lyckats bäst i NHL är väl ändå de som direkt gått in i sina lag? Foppa, Sundin, Salming, Loob, Lidström m.fl. Dessa var dessutom stjärnor här i Sverige innan de gick dit. Jodå,men vill du spela med de bästa mot de bästa gör man antagligen bäst i att göra som klubben vill. Ska bli spännande att se vad som händer med Wikstrand nu tex. AHL är ju en solklar farmarligan!
|
|
|
Post by time on Oct 7, 2015 20:45:45 GMT 1
Denna säsong tror jag är sista chansen för HA lag att ta steget upp. Skulle alla lag i årets SHL klara sig kvar, vilket det finns stor chans till. Då kommer även årets nykomlingar att få lika bra ekonomiska möjligheter som de andra lagen nästa säsong. Läste att 40 svenska spelare är i farmarligan, tragiskt! De borde spela här istället för att vi tar hit mediokra transatlanter (både till SHL & HA) som inte platsar i NHL. Det kan väl inte vara meningen att svenskhockey ska producera spelare till farmarligorna!?!? Du skrev under förra säsongen att det i stort sett skulle vara omöjligt att gå upp från HA till SHL fr.o.m. säsongen 2015/2016. Hoppas du får rätt
|
|
|
Post by Sverker on Oct 8, 2015 12:26:12 GMT 1
Denna säsong tror jag är sista chansen för HA lag att ta steget upp. Skulle alla lag i årets SHL klara sig kvar, vilket det finns stor chans till. Då kommer även årets nykomlingar att få lika bra ekonomiska möjligheter som de andra lagen nästa säsong. Läste att 40 svenska spelare är i farmarligan, tragiskt! De borde spela här istället för att vi tar hit mediokra transatlanter (både till SHL & HA) som inte platsar i NHL. Det kan väl inte vara meningen att svenskhockey ska producera spelare till farmarligorna!?!? Du skrev under förra säsongen att det i stort sett skulle vara omöjligt att gå upp från HA till SHL fr.o.m. säsongen 2015/2016. Hoppas du får rätt Då hade jag ingen aning om att KHK skulle få 12 miljoner mindre än de andra SHL lagen, jag trodde bara på 2 miljoner till Leksand. Iofs tror jag ändå det blir svårt för HA lagen, men detta tror jag är sista säsongen de har en chans OM alla nu klarar sig kvar.
|
|