|
Post by time on Oct 11, 2015 18:17:11 GMT 1
|
|
|
SHL 15/16
Oct 11, 2015 20:18:11 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 11, 2015 20:18:11 GMT 1
Jensen är som jag tjatat om inte en spelare för SHL. Henrion borde kunnat vara med,att ta med Linder tycker jag va onödigt, man kunde ta med halva KHK mer eller mindre..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 11, 2015 20:58:41 GMT 1
nu ligger faktiskt Henrion 3:a i vår poänliga, med 5 p på 8 matcher. Och bara -1 i +/-. Klart godkänt av en allsvensk spelare. Sedan hade jag givetvis hoppats på mer mål. Medan Linder, TROTS SHL-meriter, ligger i botten med 0 p och -4 (på bara 6 matcher). Det ÄR direkt kass.
|
|
|
SHL 15/16
Oct 11, 2015 21:07:34 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 11, 2015 21:07:34 GMT 1
nu ligger faktiskt Henrion 3:a i vår poänliga, med 5 p på 8 matcher. Och bara -1 i +/-. Klart godkänt av en allsvensk spelare. Sedan hade jag givetvis hoppats på mer mål. Medan Linder, TROTS SHL-meriter, ligger i botten med 0 p och -4 (på bara 6 matcher). Det ÄR direkt kass. Är det så dåligt egentligen? Ingen trodde väl att han skulle spotta in poäng? Han är inte med i pp, laget har släppt in 31 mål (21 mål med Linder med i laget) så att just han är kass köper jag inte. Däremot är försvarsspelet kass men det är de ju fem som uträttar i varje byte. En av kriterierna till den listan var väl att de skulle varit stjärnor i HA förra säsongen och nä,där kvalificerar han sej inte. Henrion må ha gjort lite poäng men nog hade jag väntat mej mer från honom,kan dock innebära att jag inte direkt hade jättebra koll på honom och hans spelsätt. Ser mest oinspirerad ut i mina ögon
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 11, 2015 22:41:58 GMT 1
Får hålla med khkkrille angående Linder. Är bara att kolla på övriga säsonger för att se att han knappast är någon offensiv back, det är bara fjolårssäsongen som sticker ut med 22 poäng.
Är väl bara Maxim och Julien som är renodlade offensiva backar? Och de har bara mäktat med två assist vardera.
|
|
|
SHL 15/16
Oct 12, 2015 4:56:06 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 12, 2015 4:56:06 GMT 1
Får hålla med khkkrille angående Linder. Är bara att kolla på övriga säsonger för att se att han knappast är någon offensiv back, det är bara fjolårssäsongen som sticker ut med 22 poäng. Är väl bara Maxim och Julien som är renodlade offensiva backar? Och de har bara mäktat med två assist vardera. Maxim tycker jag är en flopp hittills, vilse och lite för klen.
|
|
|
Post by time on Oct 12, 2015 8:09:58 GMT 1
Får hålla med khkkrille angående Linder. Är bara att kolla på övriga säsonger för att se att han knappast är någon offensiv back, det är bara fjolårssäsongen som sticker ut med 22 poäng. Är väl bara Maxim och Julien som är renodlade offensiva backar? Och de har bara mäktat med två assist vardera. Ja märks vilka som aldrig sett SHL-matcher för än denna säsong. Linder superdeffare i Lakers. Sedan fick han en annan roll i KHK i HA (pga brist på offensiva backar)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 12, 2015 8:22:46 GMT 1
Nu var det inte bara poäng det handlade om väl..? Han har också -4, att jämföra med Nilssons +2. Jag räknar honom inte som katatstrof dock, för jag har inte väntat mig mer...då detta är ännu en spelare som fått lämna andra SHL-lag...inte utan anledning
|
|
|
Post by Sverker on Oct 12, 2015 16:05:08 GMT 1
Att komma med detta när bara mindre än 1/7 av serien spelats känns inte seriöst När halva serien spelats kan man göra denna typ av utvärdering, då känns den seriös tycker jag.
|
|
|
SHL 15/16
Oct 12, 2015 17:16:04 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 12, 2015 17:16:04 GMT 1
Nu var det inte bara poäng det handlade om väl..? Han har också -4, att jämföra med Nilssons +2. Jag räknar honom inte som katatstrof dock, för jag har inte väntat mig mer...då detta är ännu en spelare som fått lämna andra SHL-lag...inte utan anledning Du låter för de mesta missnöjd med våra värvningar, ibland med all rätt, men vilka anser du att man borde värvat med tanke på våran ekonomi? Känns som att du riktar ilska och besvikelse mot Sundlöv? Men han var väl inte ens med när största delen av truppen sattes? En del skulle inte fått förlängt kontrakt men vem skulle man ersatt med? Vi är väl redan det laget med störst spelaromsättning?
|
|
|
Post by Zäta on Oct 13, 2015 12:25:29 GMT 1
KHK är det minst utvisade laget i SHL enligt KvP.
|
|
|
Post by time on Oct 13, 2015 12:36:54 GMT 1
Att komma med detta när bara mindre än 1/7 av serien spelats känns inte seriöst När halva serien spelats kan man göra denna typ av utvärdering, då känns den seriös tycker jag. Borde kanske gälla utvärderingen av lagen också?
|
|
|
Post by time on Oct 13, 2015 12:54:23 GMT 1
Tyvärr ligger KHK sist på en av de viktigaste punkterna. Tekningarna.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 13, 2015 12:56:25 GMT 1
heh...ja, det förstår man utan att ha sett statistiken! Hur fan kan det vara lika genomuselt i år också? Även om vi byter halva laget, så kvarstår problemet! Lyckas vi bara få tag på odugliga tekare?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 13, 2015 13:08:09 GMT 1
Nu var det inte bara poäng det handlade om väl..? Han har också -4, att jämföra med Nilssons +2. Jag räknar honom inte som katatstrof dock, för jag har inte väntat mig mer...då detta är ännu en spelare som fått lämna andra SHL-lag...inte utan anledning Du låter för de mesta missnöjd med våra värvningar, ibland med all rätt, men vilka anser du att man borde värvat med tanke på våran ekonomi? Känns som att du riktar ilska och besvikelse mot Sundlöv? Men han var väl inte ens med när största delen av truppen sattes? En del skulle inte fått förlängt kontrakt men vem skulle man ersatt med? Vi är väl redan det laget med störst spelaromsättning? Har inte sagt något om Sundlöv (förrän nu angående målvaktsbehov). Jag såg väl från början att allt tydde på "ett nytt förstaår i HA". Den ena obegripliga förlängningen efter den andra. Vad vi har sett, är att det går att hitta bättre spelare i HA än i SHL. Och jag tror att det gått att värva billigare OCH bättre spelare i HA, än vissa SHL-värvningar. Men det är ju omöjligt att veta vem som lyckas o inte. Det har pratats om smartness att värva revanschspelare, men jag ser inte så jättemycket av revanschen...utan snarare att de helt enkelt inte hör hemma i SHL. Kanske bättre att testa allsvenska spelare, än de som ingen annan i SHL vill ha...? Inte lätt att vara sportchef..
|
|