|
SHL 15/16
Oct 13, 2015 18:34:28 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 13, 2015 18:34:28 GMT 1
Mm håller med till viss del men jag har på känn att de blivit liv om vi inte värvat någon SHLrutin med. Förlängningarna av tex Trukhno och till viss del Andersson som ex var väldigt naiva men man kan ju inte byta ut ett helt lag heller, vi har ju bytt ut mer än Malmö och Rögle. Däremot har väl de landat en lite spetsigare spets pga att de har ett annat ekonomiskt läge. Jäkligt svårt måste de vara att va sportchef när de är såhär knappa resurser. Det som gör en något positiv är ju att Sundlöv är ett välkänt namn och jag tror inte han vill skita ner sitt namn om han inte trott att vi kan hålla oss kvar och etablera oss. Snackas lite om nyförvärv, måste bli spelare som höjer laget. Persson är bra, över förväntan och går i min bok in direkt i topp 4 men så spetsig är han inte!
|
|
|
Post by Sverker on Oct 13, 2015 18:36:34 GMT 1
Mm håller med till viss del men jag har på känn att de blivit liv om vi inte värvat någon SHLrutin med. Förlängningarna av tex Trukhno och till viss del Andersson som ex var väldigt naiva men man kan ju inte byta ut ett helt lag heller, vi har ju bytt ut mer än Malmö och Rögle. Däremot har väl de landat en lite spetsigare spets pga att de har ett annat ekonomiskt läge. Jäkligt svårt måste de vara att va sportchef när de är såhär knappa resurser. Det som gör en något positiv är ju att Sundlöv är ett välkänt namn och jag tror inte han vill skita ner sitt namn om han inte trott att vi kan hålla oss kvar och etablera oss. Snackas lite om nyförvärv, måste bli spelare som höjer laget. Persson är bra, över förväntan och går i min bok in direkt i topp 4 men så spetsig är han inte! Vad gör att Rögle har bättre ekonomiskt läge än oss?
|
|
|
SHL 15/16
Oct 13, 2015 18:46:47 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 13, 2015 18:46:47 GMT 1
De var tex inte nära konkurs för ett år sedan och har ju mer publik bara för att ta något.
|
|
|
SHL 15/16
Oct 13, 2015 18:52:22 GMT 1
via mobile
Post by Sverker on Oct 13, 2015 18:52:22 GMT 1
De var tex inte nära konkurs för ett år sedan och har ju mer publik bara för att ta något. Okej.
|
|
|
Post by Bart on Oct 13, 2015 19:38:07 GMT 1
Enskilda starka sponsorer som ställt upp
|
|
|
SHL 15/16
Oct 13, 2015 19:58:33 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 13, 2015 19:58:33 GMT 1
Enskilda starka sponsorer som ställt upp Ja säkert det också
|
|
|
Post by chriande on Oct 13, 2015 20:01:07 GMT 1
Du låter för de mesta missnöjd med våra värvningar, ibland med all rätt, men vilka anser du att man borde värvat med tanke på våran ekonomi? Känns som att du riktar ilska och besvikelse mot Sundlöv? Men han var väl inte ens med när största delen av truppen sattes? En del skulle inte fått förlängt kontrakt men vem skulle man ersatt med? Vi är väl redan det laget med störst spelaromsättning? Har inte sagt något om Sundlöv (förrän nu angående målvaktsbehov). Jag såg väl från början att allt tydde på "ett nytt förstaår i HA". Den ena obegripliga förlängningen efter den andra. Vad vi har sett, är att det går att hitta bättre spelare i HA än i SHL. Och jag tror att det gått att värva billigare OCH bättre spelare i HA, än vissa SHL-värvningar. Men det är ju omöjligt att veta vem som lyckas o inte. Det har pratats om smartness att värva revanschspelare, men jag ser inte så jättemycket av revanschen...utan snarare att de helt enkelt inte hör hemma i SHL. Kanske bättre att testa allsvenska spelare, än de som ingen annan i SHL vill ha...? Inte lätt att vara sportchef.. Nej, det är inte lätt att vara Sportchef, så här långt har ju Henrik Nilsson och Kristoffer Söder visat ett moget spel i SHL medans man av andra hade förväntat sig betydligt mer, vem kunde förutsett det, det syns kanske inte i lönekuveret heller.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 13, 2015 20:55:33 GMT 1
Söder är definitivt det sjukaste jag sett! Han är för fan bättre och t o m offensivare än i allsvenskan!? De flesta vet nog att jag inte varit imponerad av "supernollan" tidigare.. Larsson är också en som förvånar. Problemet är att man inte kan klara sig BARA på 3:e-4:e-linare... MIF har som krille säger skaffat något som kan kallas spets...och just den sänkte oss....som den gör för alla våra motståndare. Spelare sitter i möte...jaha...so what? Jag brukar säga att jag kan inte spela i NHL bara för att jag vill och kämpar! Utan förutsättningar hjälper inte 100 möten
|
|
|
Post by chriande on Oct 14, 2015 21:38:40 GMT 1
KHK tog ett låååångt snack i måndags, 4 timmar. Hoppas att de tog upp den otroligt dåliga tekningsstatestiken och framöver verkligen lägger focus och tid på detta. De måste ta tag i tekningarna, se det som ett tävlingsmoment vid varje tekning i matchen.
|
|
|
Post by time on Oct 15, 2015 7:09:13 GMT 1
KHK tog ett låååångt snack i måndags, 4 timmar. Hoppas att de tog upp den otroligt dåliga tekningsstatestiken och framöver verkligen lägger focus och tid på detta. De måste ta tag i tekningarna, se det som ett tävlingsmoment vid varje tekning i matchen. Instämmer. Oerhört viktigt. Vi får jaga för mycket. (Lihagen och Walters var väl våra bästa tekare förra säsongen?)
|
|
|
Post by vsn on Oct 15, 2015 8:14:31 GMT 1
KHK tog ett låååångt snack i måndags, 4 timmar. Hoppas att de tog upp den otroligt dåliga tekningsstatestiken och framöver verkligen lägger focus och tid på detta. De måste ta tag i tekningarna, se det som ett tävlingsmoment vid varje tekning i matchen. Instämmer. Oerhört viktigt. Vi får jaga för mycket. (Lihagen och Walters var väl våra bästa tekare förra säsongen?) Lihagen 60.54% Tessier 53.50% Walters 52.11% Kellman 41.40% Söder 39.31%
|
|
|
Post by time on Oct 16, 2015 7:35:33 GMT 1
Visst blir man orolig över att laget förlorar matcher.
Men det som oroar mig betydligt mer är hur det står till med ekonomin och i synnerhet hur det kommer att se ut med ekonomin längre fram på säsongen. Får förstås stora inverkningar oavsett division nästa säsong.
|
|
|
SHL 15/16
Oct 16, 2015 8:20:50 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 16, 2015 8:20:50 GMT 1
Visst blir man orolig över att laget förlorar matcher. Men det som oroar mig betydligt mer är hur det står till med ekonomin och i synnerhet hur det kommer att se ut med ekonomin längre fram på säsongen. Får förstås stora inverkningar oavsett division nästa säsong. Fått några indikationer?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 16, 2015 8:24:45 GMT 1
kan ju bara bli katastrof med etta publiktapp...när Rolf sa att vi måste ha fullt hus. Och roten till allt ÄR ju att vi förlorar. Även Rolf verkar ha trott att denna trupp skulle kunna ta poäng... faktum är ju att det går ÄNNU sämre än vad expertisen trott
|
|
|
Post by time on Oct 16, 2015 8:30:55 GMT 1
Visst blir man orolig över att laget förlorar matcher. Men det som oroar mig betydligt mer är hur det står till med ekonomin och i synnerhet hur det kommer att se ut med ekonomin längre fram på säsongen. Får förstås stora inverkningar oavsett division nästa säsong. Fått några indikationer? Nej. Bara egna logiska slutsatser med tanke på förmodat publiktapp, försenat arenabygge etc
|
|