|
Post by Sverker on Oct 21, 2015 10:13:29 GMT 1
När säsongen är över. Han var riktigt bra igår. Möjligt..fast 0+2 efter 10 matcher är ju inte så imponerande. 0 + 3 på 11 matcher. 41 matcher kvar.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 21, 2015 10:21:11 GMT 1
Lindströms bloggDet är verkligen extremt sorgligt...för att det är sant. "Redan nu står det dock klart för mig att Karlskrona är sämre än förväntat"...vi hoppades expertisen skulle ha fel...och det hade vi...för vi är ÄNNU sämre än de trott. Jag vet att det flesta trodde att vi skulle ta en hel del just poäng i början på serien. Och så är vi i stället borta redan efter 10 omg... :/ Ja, jag tror att chansen att undvika 14:e platsen nu, är 1% Tror på större chans. Men det blir tufft. Intressanta frågeställningar: Hur agerar AIK's miljardär om AIK har hugg på kvalplats? För VIK är dert nog now or never om de går till kval. Foppa skulle själv kunna avlöna ett eget SHL-lag med pengar ur egen ficka. Så Modo lär nog rusta inför ett ev kval. Hur ställer sig Karlskronas näringsliv. Hur viktigt tycker de att ett lag i SHL är? Känns inte som de bryr sig ett skit!? På denna nivå räcker ju inte att få brödsmulor...som jag skrivit innan, så är jag både besviken och förvånad över detta.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 21, 2015 16:10:40 GMT 1
Det har vi ju redan! De så kallade programbladen är ju klappor! Men de används som programblad enbart. Tack o lov. Nej, eftersom de är konstruerade för att kunna vikas ihop till just klappor, som Växjö hade för någon säsong sedan. Flera på min sektion som använder detta jävelskap. Tror på större chans. Men det blir tufft. Intressanta frågeställningar: Hur agerar AIK's miljardär om AIK har hugg på kvalplats? För VIK är dert nog now or never om de går till kval. Foppa skulle själv kunna avlöna ett eget SHL-lag med pengar ur egen ficka. Så Modo lär nog rusta inför ett ev kval. Hur ställer sig Karlskronas näringsliv. Hur viktigt tycker de att ett lag i SHL är? Känns inte som de bryr sig ett skit!? På denna nivå räcker ju inte att få brödsmulor...som jag skrivit innan, så är jag både besviken och förvånad över detta. Känns så ja, var mycket snack om att Karlskrona är en hockeystad, både ifrån föreningen, vanligt folk och företag.. företagen verkar dock lysa med sin frånvaro. Kanske förs det samtal bakom kulisserna och det får man väl hoppas, för ett AIK eller Västerås rustat till tänderna vill inte jag möta om vi kommer med det här laget.
|
|
b
Björnligan
|
Post by b on Oct 21, 2015 21:06:26 GMT 1
Lindströms bloggDet är verkligen extremt sorgligt...för att det är sant. "Redan nu står det dock klart för mig att Karlskrona är sämre än förväntat"...vi hoppades expertisen skulle ha fel...och det hade vi...för vi är ÄNNU sämre än de trott. Jag vet att det flesta trodde att vi skulle ta en hel del just poäng i början på serien. Och så är vi i stället borta redan efter 10 omg... :/ Ja, jag tror att chansen att undvika 14:e platsen nu, är 1% Tror på större chans. Men det blir tufft. Intressanta frågeställningar: Hur agerar AIK's miljardär om AIK har hugg på kvalplats? För VIK är dert nog now or never om de går till kval. Foppa skulle själv kunna avlöna ett eget SHL-lag med pengar ur egen ficka. Så Modo lär nog rusta inför ett ev kval. Hur ställer sig Karlskronas näringsliv. Hur viktigt tycker de att ett lag i SHL är? Jag gissar att Karlskronas näringsliv (i vart fall de stora bolagen) är ungefär lika intresserade av det som Putin är av verklig fred i Mellanöstern.
|
|
|
Post by time on Oct 22, 2015 9:32:19 GMT 1
Vore det inte för TV-pengarna som fördelas lika (från säsong 2) så har inte Karlskrona något i SHL att göra. Förr i tiden levde elitklubbarna på sponsor o publikintäkter.
Jag sa redan när vi var i ettan att kan vi etablera oss i HA så är det bra.
|
|
|
Post by chriande on Oct 30, 2015 16:21:53 GMT 1
Här kan ni se statistiken i alla spelformer för KHK.Ingen rolig läsning för tex. Brouillette har varit inne på 34 -mål i alla spelformer. www.shl.se/statistics/players/plusminus/PlusMinus/2015/SHL/All/All/KHK/All/All/All/dec?lang=sv&count=50Jag brukar ju komma med lite statistik då och då, nu är vi 15 omg in i serien så det kan vara dags igen. Bästa poängplockare så här långt i SHL är nr18 Anton Rödin Brynäs med 22p. Bästa poängplockare i KHK är nr16 John Henrion på 44;e plats med 10p. Bästa tekare i SHL är Chris Abbott HV71 med 60.84% Bästa tekare i KHK, plats 52. Vyacheslav Tukhno med 45.35%. tätt följd av Riley H. 44.83%, Joel K. 44.59%, Emil L. 42.20%, Kristoffer S. 36.60%. PowerPlay. FBK i topp med 30.23%. KHK plats nr 10 med 18.75% BoxPlay Örebro HK i topp med 88.89% bara 4 mål insläppta. KHK med 14 insl. 70.21% 13plats.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 30, 2015 16:35:17 GMT 1
Man kan säga att det är tur att vi inte har mer utvisningar...igår var det 0%. När det är så sanslöst dåligt, varför ändras inget i spelsättet? Vem mer än vi ställer upp en 3x3 m box? Sä nära mål att inga vinklar skärs av...
Att vi kunde få hit ännu en oduglig tekare i Riley, är ju osannolikt.
Bästa poängplockare på 44:e plats...ja du milde...det enda man kan säga om det är att det stämmer som Hånberg sa.."alla ska göra målen". Vi har ju inte gjort SÅ få mål, trots allt.
Brouillette...den som skulle styra upp defensiven, med sin rutin...jo, tjena...
|
|
|
Post by Sverker on Oct 30, 2015 16:48:49 GMT 1
Man kan säga att det är tur att vi inte har mer utvisningar...igår var det 0%. När det är så sanslöst dåligt, varför ändras inget i spelsättet? Vem mer än vi ställer upp en 3x3 m box? Sä nära mål att inga vinklar skärs av... Att vi kunde få hit ännu en oduglig tekare i Riley, är ju osannolikt. Bästa poängplockare på 44:e plats...ja du milde...det enda man kan säga om det är att det stämmer som Hånberg sa.."alla ska göra målen". Vi har ju inte gjort SÅ få mål, trots allt. Brouillette...den som skulle styra upp defensiven, med sin rutin...jo, tjena... Hur rangordnar du våra backar?
|
|
|
SHL 15/16
Oct 30, 2015 18:18:59 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 30, 2015 18:18:59 GMT 1
Brouliette ska man nog inte klaga så högljutt på nej..
|
|
|
Post by chriande on Oct 30, 2015 19:12:51 GMT 1
Man kan säga att det är tur att vi inte har mer utvisningar...igår var det 0%. När det är så sanslöst dåligt, varför ändras inget i spelsättet? Vem mer än vi ställer upp en 3x3 m box? Sä nära mål att inga vinklar skärs av... Att vi kunde få hit ännu en oduglig tekare i Riley, är ju osannolikt. Bästa poängplockare på 44:e plats...ja du milde...det enda man kan säga om det är att det stämmer som Hånberg sa.."alla ska göra målen". Vi har ju inte gjort SÅ få mål, trots allt. Brouillette...den som skulle styra upp defensiven, med sin rutin...jo, tjena... Hur rangordnar du våra backar? Brouillette är ju helt klart den som har mest hockey i sig, problemet är att han vill för mycket, samt göra de andras jobb också. Gartner rankar jag som 2;a tillsammans med Grundel (skadefri). Sedan Henke Nilsson som verkligen har tagit ett kliv. Robin Persson lite ojämn i sitt spel. Linder, Westlund och Matushkin tja...
|
|
|
Post by Sverker on Nov 19, 2015 20:57:44 GMT 1
När man ser matchen VF - FBK undrar man om vi verkligen är i samma serie!?!?!
|
|
|
Post by time on Nov 20, 2015 8:22:00 GMT 1
När man ser matchen VF - FBK undrar man om vi verkligen är i samma serie!?!?! Japp. En annan sport jämfört med MoDo-KHK
|
|
|
Post by Sverker on Nov 24, 2015 14:44:45 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 24, 2015 17:07:26 GMT 1
lika meningslös intervju som alla jag sett sedan serien startade...ingen kris...ingen panik...inga spelare....och Hånberg sitter säkert, trots historiskt uselt resultat...ingenting....allt ska bara lösa sig självt... När Matusckin skickades, verkade det ju vara något på väg in...men inte ens då
|
|
|
Post by Sverker on Nov 24, 2015 17:14:52 GMT 1
Så här skriver Magnus Nyström i dagens Expressen, där han skriver en kommentar om alla SHL lag. "Vi närmar oss halvtid i SHL och nu handlar det inte längre om trender. Nu är det fakta"
Om oss skriver han såhär: "Hitta stoltheten! Jag brukar aldrig sparka på dem som ligger. Det gör bara fegisar. men snälla Karlskrona - vad är detta? Åtta poäng på 20 matcher och bara en enda seger efter full tid - det är inte okej på något sätt. Det är ovärdigt en nykomling och det är ovärdigt SHL. Det visar enbart att Karlskrona inte förtjänar att vara i SHL och att det bästa vore att laget åkte ut med dunder och brak. Jag vägrar tro att det finns mer stolthet och klass i denna förening. Dags att visa det!"
|
|