|
Post by qALLAHAN on Nov 24, 2015 17:23:18 GMT 1
Klockrena ord...precis vad man känner. Pinsamt så in i helvete att vi ens tog platsen, när vi inte vill/kan förvalta den alls...och så höra en sportchef som låter som han knappt bryr sig. "Känner ingen press"...jo tjena... Man kan säga att man förtjänar en plats för att man spelar sig till den, men det är tveksamt att "ta" den från ett lag som hade tillfört ligan något. Bl a SHL hade rätt tydligen...eller, ja, vi är ju ÄNNU sämre än väntat
|
|
|
SHL 15/16
Nov 24, 2015 17:51:36 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Nov 24, 2015 17:51:36 GMT 1
Målet är att spela i SHL 16/17..den målsättningen kan vi ju nå ändå..vägen dit känns inte särskilt viktig längre oavsett hur pinsamt Nyström eller våran egen domedagsprofet,qallahan,tycker. Transportsträcka till kvalet helt enkelt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 24, 2015 18:17:10 GMT 1
Hur kan man säga att man inte känner press, när man är sämst 30 år? Det handlar om vad vi tillför SHL nu...och i framtiden. Ärligt talat tror jag inte att vi har någon framtid, av flera anledningar. Publiken svek tidigt...och storföretagen bryr sig inte. Jag ser inte den uttalade hockeystaden...den lilla orten där alla måste ställa upp, för att det ska funka
|
|
|
Post by Sverker on Nov 24, 2015 18:52:35 GMT 1
Klockrena ord...precis vad man känner. Pinsamt så in i helvete att vi ens tog platsen, när vi inte vill/kan förvalta den alls...och så höra en sportchef som låter som han knappt bryr sig. "Känner ingen press"...jo tjena... Man kan säga att man förtjänar en plats för att man spelar sig till den, men det är tveksamt att "ta" den från ett lag som hade tillfört ligan något. Bl a SHL hade rätt tydligen...eller, ja, vi är ju ÄNNU sämre än väntat Din favorit bloggare har ju annan uppfattning om oss. Hur ställer du dig till det? Rimmar inte med ditt inlägg.
|
|
|
Post by matse on Nov 24, 2015 19:11:33 GMT 1
Jag sa redan innan det blev klart, att kunde bli förödande för klubben att gå upp. För att vi saknar alla förutsättningar att hävda oss där. Men samtidigt är det ju charmen med idrott, att små föreningar ska kunna fälla elefanterna. Det var rätt att anta utmaningen när den dök upp. Hoppas bara klubben överlever och kan mobilisera oavsett var vi spelar nästa säs. Att det går så dåligt är djupt olyckligt, och förvånar också en obotlig realist, som mig. Jag anser att målvaktsspelet är en stor svaghet i laget. Och att en stabil 1a målis som håller högsta SHLnivå hade gett laget trygghet. På samma sätt som Timo gjorde, när det begav sig.
|
|
|
SHL 15/16
Nov 24, 2015 19:42:31 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Nov 24, 2015 19:42:31 GMT 1
Hur kan man säga att man inte känner press, när man är sämst 30 år? Det handlar om vad vi tillför SHL nu...och i framtiden. Ärligt talat tror jag inte att vi har någon framtid, av flera anledningar. Publiken svek tidigt...och storföretagen bryr sig inte. Jag ser inte den uttalade hockeystaden...den lilla orten där alla måste ställa upp, för att det ska funka Spelar väl för fan ingen roll vad vi tillför eller inte? Vi är i ligan för att vi är Sveriges 14e bästa lag och det oavsett vad du eller nån annan tjomme tycker! Om vi vinner kvalet ska vi alltså enligt dej fundera på att tacka nej? Urbota dumt!
|
|
|
SHL 15/16
Nov 24, 2015 19:45:33 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Nov 24, 2015 19:45:33 GMT 1
Jag sa redan innan det blev klart, att kunde bli förödande för klubben att gå upp. För att vi saknar alla förutsättningar att hävda oss där. Men samtidigt är det ju charmen med idrott, att små föreningar ska kunna fälla elefanterna. Det var rätt att anta utmaningen när den dök upp. Hoppas bara klubben överlever och kan mobilisera oavsett var vi spelar nästa säs. Att det går så dåligt är djupt olyckligt, och förvånar också en obotlig realist, som mig. Jag anser att målvaktsspelet är en stor svaghet i laget. Och att en stabil 1a målis som håller högsta SHLnivå hade gett laget trygghet. På samma sätt som Timo gjorde, när det begav sig. Precis! Håller med, vi är här på sportsliga grunder som ingen kan ta ifrån oss! Tycker de att vi är pinsamma får de tycka det men då borde man tycka att Västerås, Björklöven, AIK och alla de andra lagen vi mötte ifjol är ännu mer pinsamma som inte klarade av att va bättre än sketna KHK. Överlever vi denna säsongen så kommer det bli bättre nästa säsong, det vågar jag lova.
|
|
|
Post by time on Nov 25, 2015 8:12:14 GMT 1
Jag sa redan innan det blev klart, att kunde bli förödande för klubben att gå upp. För att vi saknar alla förutsättningar att hävda oss där. Men samtidigt är det ju charmen med idrott, att små föreningar ska kunna fälla elefanterna. Det var rätt att anta utmaningen när den dök upp. Hoppas bara klubben överlever och kan mobilisera oavsett var vi spelar nästa säs. Att det går så dåligt är djupt olyckligt, och förvånar också en obotlig realist, som mig. Jag anser att målvaktsspelet är en stor svaghet i laget. Och att en stabil 1a målis som håller högsta SHLnivå hade gett laget trygghet. På samma sätt som Timo gjorde, när det begav sig. Precis! Håller med, vi är här på sportsliga grunder som ingen kan ta ifrån oss! Tycker de att vi är pinsamma får de tycka det men då borde man tycka att Västerås, Björklöven, AIK och alla de andra lagen vi mötte ifjol är ännu mer pinsamma som inte klarade av att va bättre än sketna KHK. Överlever vi denna säsongen så kommer det bli bättre nästa säsong, det vågar jag lova. Precis
|
|
|
Post by time on Nov 25, 2015 8:14:02 GMT 1
Jag har själv sen år tillbaka hävdat att vi inte har i SHL att göra. Mest pga sponsorunderlaget. (På den tiden drömde man om HA).
MEN TV-pengarna lika till alla (fr säsong2) jämnar ut det. Så med en vass SC kan man nog hävda sig hyggligt.
|
|
|
SHL 15/16
Nov 25, 2015 9:19:48 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Nov 25, 2015 9:19:48 GMT 1
Jag har själv sen år tillbaka hävdat att vi inte har i SHL att göra. Mest pga sponsorunderlaget. (På den tiden drömde man om HA). MEN TV-pengarna lika till alla (fr säsong2) jämnar ut det. Så med en vass SC kan man nog hävda sig hyggligt. Precis och kan man hävda sej hyfsat ökar ju intäkter från allt runtomkring. Publik ökar,sponsorer borde öka och vi borde bli mer attraktiva. Det känns faktiskt bra att vi numera tycks ha en vettig ledning men såren från den gamla slickar vi än.
|
|
|
Post by vlhjohan on Nov 25, 2015 15:03:23 GMT 1
Tyvärr så är nog självförtroendet totalt godnatt hos spelarna för att börja vinna matcher redan kanske men det är jävligt många pinnar kvar att spela om, om ni värvar en målis en å sniper och vips så kanske pinnarna ramlar in och därmed får resten självförtroende ! för att "spela av" 30 matcher och förlora merparten ger inget vidare självförtroende inför ett eventuellt kval.. värva sig ur krisen brukar det heta och det kan väl knappast stämma att det inte skulle finnas pengar att värva för ? vad är er spelarbudget ?
Ska för övrigt ner till er 4 dec, vart tar man en öl innan och tuggar hockey lämpligast på Arenan ?
|
|
|
Post by time on Nov 25, 2015 15:20:20 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 25, 2015 15:58:28 GMT 1
"Hur ser du på lagbygget som gjordes till den här säsongen?
– Jag har inga kommentarer till det"
Skulle vara kul att läsa hans tankar...
Störst problem är ju väntandet...hade det agerats omgående, när alla måste ha sett att vi inte reder ut detta...när nyförvärv från SHL, är sämre än "de gamla"..så hade vi nog haft mer än 2700 på läktarna nu. Man har själva skapat den nedåtgående spiralen. Det katastrofala målvaktsspelet kommenterades med att "vi har två bra målvakter" osv. Redan där kunde man inte ta klubben på allvar, utan kunde förutspå dagens situation
|
|
|
Post by Sverker on Nov 25, 2015 16:18:56 GMT 1
Man har tappat 50 000/match? Då kan väl ändå inte snittet vara 3190 om man budgeterat med 3200?
10 personer x 10 matcher x 204 kr = 20 400
Det är nåt som inte stämmer enl chriandes budget han sett.
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 25, 2015 16:24:34 GMT 1
På tal om det...hade varit intressant att se hur långt förra årets lag hade gått i SHL, men det står väl skrivet i stjärnorna...
|
|