|
Post by Zäta on Nov 17, 2015 14:06:31 GMT 1
HAHA, Saxat från mr Madhawk:
Kontraktet är alltså ett lån. Och första frågan många frågar är nu om det gäller även om Västerås och Karlskrona skulle ställas mot varandra i ett kvalspel. Svaret på frågan är ja. Det skriver VIK klart och tydligt.
Jodåsåattde.......
|
|
|
Post by Bart on Nov 17, 2015 14:22:33 GMT 1
Sjukt avtal. lite panik att bli av med folk för att kunna ersätta.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 17, 2015 14:28:11 GMT 1
vad innerst in i helvete??? Ske en spelare som VI antagligen betalar en hel del för, kunna hjälpa till att spela ner oss? Och jag minns inte om han har kontrakt nästa säsong..? I så fall får han först spela ner oss och sedan komma tillbaka till det allsvenska laget! Hur tänker Sundlöv här? Hoppas han förklarar det
|
|
|
Post by time on Nov 17, 2015 14:43:59 GMT 1
vad innerst in i helvete??? Ske en spelare som VI antagligen betalar en hel del för, kunna hjälpa till att spela ner oss? Och jag minns inte om han har kontrakt nästa säsong..? I så fall får han först spela ner oss och sedan komma tillbaka till det allsvenska laget! Hur tänker Sundlöv här? Hoppas han förklarar det hans kontrakt med KHK går ut i vår
|
|
|
Post by Zäta on Nov 17, 2015 14:50:27 GMT 1
I vilket fall som helst ett jävligt märkligt beslut som jag har svårt att förstå utav flera skäl. Det osar amatör och panik i min näsa iaf.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 17, 2015 15:19:08 GMT 1
vad innerst in i helvete??? Ske en spelare som VI antagligen betalar en hel del för, kunna hjälpa till att spela ner oss? Och jag minns inte om han har kontrakt nästa säsong..? I så fall får han först spela ner oss och sedan komma tillbaka till det allsvenska laget! Hur tänker Sundlöv här? Hoppas han förklarar det hans kontrakt med KHK går ut i vår M a o så kommer han att köra skiten av sig mot oss...för att "hämnas"...och få spela kvar i VIK om de går upp
|
|
|
Post by Bart on Nov 17, 2015 15:19:15 GMT 1
Panik, Måste ha loss pengar
|
|
|
Post by time on Nov 17, 2015 15:21:22 GMT 1
I vilket fall som helst ett jävligt märkligt beslut som jag har svårt att förstå utav flera skäl. Det osar amatör och panik i min näsa iaf. Så om VIK betalar klart mest för Maxim så ska man skita i det för att vår 7e back ev kan få möta oss? Tycker det är bra att Sundlöv frigör så mycket pengar som möjligt till en ny back!
|
|
tank
Björnligan
|
Post by tank on Nov 17, 2015 15:52:13 GMT 1
I vilket fall som helst ett jävligt märkligt beslut som jag har svårt att förstå utav flera skäl. Det osar amatör och panik i min näsa iaf. Så om VIK betalar klart mest för Maxim så ska man skita i det för att vår 7e back ev kan få möta oss? Tycker det är bra att Sundlöv frigör så mycket pengar som möjligt till en ny back! Finns ju sämre backar som ni kunde ha skeppat. Matushkin är bättre än en "7e back". Han var grym i HA och kvalet mot just Västerås. I vår kanske han blir grym mot er istället? Jävligt dumt av KHK. Som RBK-supporter blir man nästan sur eftersom ni förstärker ett lag som eventuellt kan komma att möta oss också.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 17, 2015 15:56:38 GMT 1
Så om VIK betalar klart mest för Maxim så ska man skita i det för att vår 7e back ev kan få möta oss? Tycker det är bra att Sundlöv frigör så mycket pengar som möjligt till en ny back! Finns ju sämre backar som ni kunde ha skeppat. Matushkin är bättre än en "7e back". Han var grym i HA och kvalet mot just Västerås. I vår kanske han blir grym mot er istället? Jävligt dumt av KHK. Som RBK-supporter blir man nästan sur eftersom ni förstärker ett lag som eventuellt kan komma att möta oss också. Så bara för att han var bra förra året så ska man ha kvar honom detta? Eftersom du är Rögle-supporter så antar jag att du inte sett så många av KHKs matcher denna säsongen, men jag kan säga dig att Maxim var den största säkerhetsrisken utav alla backar i KHK år 2015/16. Hade man fått assist för att passa fram motståndaren så hade Maxim varit poängbäst i KHK.
|
|
tank
Björnligan
|
Post by tank on Nov 17, 2015 17:40:51 GMT 1
Finns ju sämre backar som ni kunde ha skeppat. Matushkin är bättre än en "7e back". Han var grym i HA och kvalet mot just Västerås. I vår kanske han blir grym mot er istället? Jävligt dumt av KHK. Som RBK-supporter blir man nästan sur eftersom ni förstärker ett lag som eventuellt kan komma att möta oss också. Så bara för att han var bra förra året så ska man ha kvar honom detta? Eftersom du är Rögle-supporter så antar jag att du inte sett så många av KHKs matcher denna säsongen, men jag kan säga dig att Maxim var den största säkerhetsrisken utav alla backar i KHK år 2015/16. Hade man fått assist för att passa fram motståndaren så hade Maxim varit poängbäst i KHK. Jesper Jensen har underpresterar hittills i SHL men är trots det Rögles bäste center. Inte fan lånar man ut Jensen till Västerås, betalar en del av lönen, och låter honom spela mot RBK i ett eventuellt kval. Man ska ha tålamod med en spelare som Matushkin! Det är ju ingen begränsad back utan faktiskt en back som har potential att bli riktigt bra inom en snar framtid. Dumt att skeppa honom till kanske den största rivalen just nu, Västerås, och samtidigt betala en del av hans lön för att han till slut kanske bidrar till att sänka er. Han lär ju vara ruggigt revanschsugen i ett eventuellt möte med er och vi vet hur ofta "släkten är värst". Hade ni lånat ut honom till Björklöven t.ex. och med klausulen att han inte får spela mot KHK så hade man kunnat förstå det bättre. Nu när AIK har tappat Kovacs så är det troligt att VIK kommer att vinna serien och förmodligen kvala mot det sista SHL-laget, där mycket talat för att det blir just Karlskrona. Rätt dumt att då ge bort en spelskicklig back som ibland kan dominera under ett fåtal matcher som i matcherna mot just Västerås i kvalet. Hade han spelat i Västerås i kvalet ifjol och spelat på samma sätt i matchserien som han gjorde för er så hade ni förmodligen harvat i allsvenskan nu. Varför inte skicka en sån som Westlund istället som inte heller har imponerat och som är betydligt mer begränsad?
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 17, 2015 17:43:45 GMT 1
Matushkin till VIK. Ny utländsk back på inmgång. Yes!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 17, 2015 17:49:00 GMT 1
Finns ju inga pengar och ingenting alls kan göras...?
|
|
|
Post by Zäta on Nov 17, 2015 18:07:32 GMT 1
I vilket fall som helst ett jävligt märkligt beslut som jag har svårt att förstå utav flera skäl. Det osar amatör och panik i min näsa iaf. Så om VIK betalar klart mest för Maxim så ska man skita i det för att vår 7e back ev kan få möta oss? Tycker det är bra att Sundlöv frigör så mycket pengar som möjligt till en ny back! Hur den ekonomiska uppdelningen ser ut har jag ingen inblick i. Så hurvidare dom betalar klart mer eller inte vet jag inte. MEN jag antar att KHK betalar en del av lönen eftersom han LÅNAS ut. Varför lånar man då ut honom till ett lag som har ambitionern att spela ner oss i HA? Det är ju ingen vild gissning att vi kommer behöva kvala oss kvar. Det vore inte heller en megaskräll om VIK får möjlighet att få spela upp sig. Dessutom kryddar man avtalet med att han får möta oss i ett ev playoff. Tycker inte det spelar någon roll om han så varit vår 11:e back. Låter idiotiskt tycker jag. Då får dom väl ta över kontraktet helt och hållet tycker jag?
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 17, 2015 18:31:28 GMT 1
Finns ju inga pengar och ingenting alls kan göras...? Man lösgjorde ju kapital precis? Kanske någon gått in med pengar? Kanske det fanns några korvören? För min del är det ju en glad nyhet att Maksim försvinner, han var riktigt bra ifjol men SHL klarar han inte av ännu. Egentligen är en värvning ganska onödig just nu..med betoning på en.
|
|