|
Post by Sverker on Mar 11, 2015 11:09:29 GMT 1
Ett STORT GRATTIS till alla i och runt laget till denna BRAGD!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 11, 2015 11:32:07 GMT 1
Ett grattis räcker inte riktigt till känns de som..finns inga ord som gör de Kul att du hade fel, sverker!!
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 11, 2015 11:39:30 GMT 1
Jag är mållös, kunde inte sova inatt, tack KHK, tack Hästen för att ni gett oss Andersson, Lihagen, Matuschkin och framför allt tack för Hånberg. Tack Jesper Jensen och Janne Karlsson, ni lämnade i helt rätt läge.
|
|
|
Post by darthvader on Mar 11, 2015 17:15:04 GMT 1
Jag är så jävla lycklig, har fortfarande inte smält det ännu. Fan vad bra ni är laget, så jävla välförtjänt. Dags att fira dem ikväll för att sedan blicka framåt.
Nästa etapp: SM-guld
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 11, 2015 17:56:42 GMT 1
Tack för en fantastisk resa! Så skönt att se att ett LAG kan slå ett antal gäng stjärnor!!!
|
|
Zoder
Ungdomslirare
|
Post by Zoder on Mar 11, 2015 21:39:13 GMT 1
Grattis
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 12, 2015 14:43:29 GMT 1
Zoder!!! Kul att se dig Minns fortfarande våra duster i kvalet till div.2 som om det vore igår
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 12, 2015 21:57:02 GMT 1
Jag kan ärligt säga att jag, två dygn efter matchen, ännu inte kan tänka tillbaka på den utan att mina ögon fuktas!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 12, 2015 22:05:17 GMT 1
Zoder!!! Kul att se dig Minns fortfarande våra duster i kvalet till div.2 som om det vore igår Zoder, Sarre (min vän Sardaukar från dune) fan vad kul vi hade när det begav sig! Ni fattar att jag är lycklig nu? Jag minns när Zoders kalmar slog ut oss i kvalet till tvåan 2004... Fy fan... ;-)
|
|
|
Post by wodmatte on Mar 13, 2015 0:28:39 GMT 1
pratades det inte ganska nyligen att kalmar vill ha nåt slags samarbete med khk nu ?
|
|
|
Post by time on Mar 15, 2015 11:29:15 GMT 1
Zoder!!! Kul att se dig Minns fortfarande våra duster i kvalet till div.2 som om det vore igår Zoder, Sarre (min vän Sardaukar från dune) fan vad kul vi hade när det begav sig! Ni fattar att jag är lycklig nu? Jag minns när Zoders kalmar slog ut oss i kvalet till tvåan 2004... Fy fan... ;-) Minns det som igår. "kalmar knights kalmar knights kalmar knights" ekade i hallen
|
|
|
Post by time on Mar 15, 2015 11:30:07 GMT 1
Visst är det en BRAGD Sverker.
Jag trodde aldrig riktigt på att detta skulle hända.
|
|
|
Post by time on Mar 15, 2015 11:37:44 GMT 1
Nu när största glädjeyran lagt sig så gör jag följande reflektioner:
Jag har här i forumet tidigare hävdat att KHK inte har resurser att spela i SHL (trots att jag som poerson är en optimist). Det som fått mig att ha denna åsikt är som jag också skrivit att jag inte ser att sponsorunderlaget finns. Nu gav ju tydligen sponsorerna tummen upp för en SHL-satsning i möten med KHK. Bara hoppas att det blir ord till handling annars får vi en näst intill omöjlig uppgift.
Sen hoppas o tror jag att man fortsätter att bygga LAG och inte värvar fixstjärnor. Tror att man kan komma en bra bit med ett bra LAG-bygge. Gäller att hitta en sportchef som harmonierar med Hånberg.
|
|
kau90
Nybörjare
|
Post by kau90 on Mar 15, 2015 12:08:23 GMT 1
Frågan är vilka man kan tänka sig är villiga att pumpa in ordentligt med pengar?
Dom jag kommer på just nu är såklart ABB, SAAB, Stena Line. Men hur mycket är de villiga att lägga?
Jag tror de större företagen i kommunen och grannkommunerna kan ha stor nytta av KHK. Bjuda in kunder och ha lite konferenser och möten är nog intressant att lägga ihop med hockeyn. Det finns ju ingen annan sport här i närheten som kan konkurrera precis.
Men då är man tillbaka på ruta 1 direkt. Och det är att ha en arena som man kan visa upp!
Ta ABB som exempel,ett mycket stort internationellt företag som satsar stort här i stan och har folk från alla världens hörn på besök. Jag tror inte dom är villiga att ta med sina kunder om arenan är som den är idag. Där handlar det om att ha en riktig fin vipläktare med alla bekvämligheter.
höök har väl nämnt att de ska över till Polen och ragga sponsorer? Där tror jag man kan hitta en hel del om man jobbar lite. Finns stora shopping områden i närheten av där färjan anländer. Tror de gärna vill ha över skandinaver dit. Och med en stor sponsorlogga så är det många som får ta del utav dem här.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 15, 2015 15:26:22 GMT 1
Frågan är vilka man kan tänka sig är villiga att pumpa in ordentligt med pengar? Dom jag kommer på just nu är såklart ABB, SAAB, Stena Line. Men hur mycket är de villiga att lägga? Jag tror de större företagen i kommunen och grannkommunerna kan ha stor nytta av KHK. Bjuda in kunder och ha lite konferenser och möten är nog intressant att lägga ihop med hockeyn. Det finns ju ingen annan sport här i närheten som kan konkurrera precis. Men då är man tillbaka på ruta 1 direkt. Och det är att ha en arena som man kan visa upp! Ta ABB som exempel,ett mycket stort internationellt företag som satsar stort här i stan och har folk från alla världens hörn på besök. Jag tror inte dom är villiga att ta med sina kunder om arenan är som den är idag. Där handlar det om att ha en riktig fin vipläktare med alla bekvämligheter. höök har väl nämnt att de ska över till Polen och ragga sponsorer? Där tror jag man kan hitta en hel del om man jobbar lite. Finns stora shopping områden i närheten av där färjan anländer. Tror de gärna vill ha över skandinaver dit. Och med en stor sponsorlogga så är det många som får ta del utav dem här. ABB har varit i arenan med gäster från Brasilien.
|
|