|
Post by matse on Apr 16, 2015 19:17:22 GMT 1
Lagbygget känns som ett stort ?. Finns det inga sponsorer som vill hjälpa klubben att etablera sig? Fw sidan är snart full. Samma trupp + ett par värvningar som ett topplag i AS kunde gjort. Dessutom säger man i tidningen, att man vill behålla samtliga backar. Hoppas att steget mellan AS och SHL inte är så stort. För då blir det som första året i Allsvenskan.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 16, 2015 19:44:04 GMT 1
Lagbygget känns som ett stort ?. Finns det inga sponsorer som vill hjälpa klubben att etablera sig? Fw sidan är snart full. Samma trupp + ett par värvningar som ett topplag i AS kunde gjort. Dessutom säger man i tidningen, att man vill behålla samtliga backar. Hoppas att steget mellan AS och SHL inte är så stort. För då blir det som första året i Allsvenskan. Japp många ? finns det. Ska man behålla alla backar med så blir de inte lätt att motivera 5000 Karlskroniter att gå på hockey. Är ekonomin oduglig? Vill ha lite mer klarhet i vad de har för planer känner jag.
|
|
|
Post by time on Apr 16, 2015 21:44:51 GMT 1
Lagbygget känns som ett stort ?. Finns det inga sponsorer som vill hjälpa klubben att etablera sig? Fw sidan är snart full. Samma trupp + ett par värvningar som ett topplag i AS kunde gjort. Dessutom säger man i tidningen, att man vill behålla samtliga backar. Hoppas att steget mellan AS och SHL inte är så stort. För då blir det som första året i Allsvenskan. Japp många ? finns det. Ska man behålla alla backar med så blir de inte lätt att motivera 5000 Karlskroniter att gå på hockey. Är ekonomin oduglig? Vill ha lite mer klarhet i vad de har för planer känner jag. Var det inte 4 nya backar som skulle in? Lär bli annat än Karlskroniter i arenan ...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2015 5:19:46 GMT 1
Japp många ? finns det. Ska man behålla alla backar med så blir de inte lätt att motivera 5000 Karlskroniter att gå på hockey. Är ekonomin oduglig? Vill ha lite mer klarhet i vad de har för planer känner jag. Var det inte 4 nya backar som skulle in? Lär bli annat än Karlskroniter i arenan ... Lär säkert bli annat än Karlskroniter men önskar man locka några extra än de 2800 man hade i snitt ifjol så underlättar det nog om det kommer några mer meriterade..eller ska vi hoppas på 2200 bortafans?
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 17, 2015 5:39:01 GMT 1
Lagbygget känns som ett stort ?. Finns det inga sponsorer som vill hjälpa klubben att etablera sig? Fw sidan är snart full. Samma trupp + ett par värvningar som ett topplag i AS kunde gjort. Dessutom säger man i tidningen, att man vill behålla samtliga backar. Hoppas att steget mellan AS och SHL inte är så stort. För då blir det som första året i Allsvenskan. Japp många ? finns det. Ska man behålla alla backar med så blir de inte lätt att motivera 5000 Karlskroniter att gå på hockey. Är ekonomin oduglig? Vill ha lite mer klarhet i vad de har för planer känner jag. Bra, fler än jag börjar att få upp ögonen, det här är märkligare än steget upp i HA, fattar absolut ingenting, något är skumt, väldigt skumt, kommer de att avstå platsen??
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 17, 2015 5:47:35 GMT 1
Det finns en stor risk att organisationen SHL, som övriga just nu gör, ser KHK:s satsning i SHL som en skymf. De betalar ut en hel pengar till klubbarna i SHL ( tv rättigheter ) som gör att klubbarna skall spela en attraktiv hockey, att de skall se till att ha en slagkraftig trupp som höjer SHL:s varumärke, folk skall vilja titta på hockey, i arenan, på Cmore. Nu får ju KHK mindre cash, men betydligt mer än i HA. Spel i SHL är en rättighet men det innebär även skyldigheter, eller?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2015 7:20:27 GMT 1
Det finns en stor risk att organisationen SHL, som övriga just nu gör, ser KHK:s satsning i SHL som en skymf. De betalar ut en hel pengar till klubbarna i SHL ( tv rättigheter ) som gör att klubbarna skall spela en attraktiv hockey, att de skall se till att ha en slagkraftig trupp som höjer SHL:s varumärke, folk skall vilja titta på hockey, i arenan, på Cmore. Nu får ju KHK mindre cash, men betydligt mer än i HA. Spel i SHL är en rättighet men det innebär även skyldigheter, eller? Betalar ut..och tar tillbaka. Mycket pengar som ska gå till annat..hela klubben ska upp på shl shlnivå på några månader,det kostar..men vi lär ju ha 20-25 mille i budget ..
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 17, 2015 7:54:23 GMT 1
Det finns en stor risk att organisationen SHL, som övriga just nu gör, ser KHK:s satsning i SHL som en skymf. De betalar ut en hel pengar till klubbarna i SHL ( tv rättigheter ) som gör att klubbarna skall spela en attraktiv hockey, att de skall se till att ha en slagkraftig trupp som höjer SHL:s varumärke, folk skall vilja titta på hockey, i arenan, på Cmore. Nu får ju KHK mindre cash, men betydligt mer än i HA. Spel i SHL är en rättighet men det innebär även skyldigheter, eller? Betalar ut..och tar tillbaka. Mycket pengar som ska gå till annat..hela klubben ska upp på shl shlnivå på några månader,det kostar..men vi lär ju ha 20-25 mille i budget .. Jo, det är ju som vilket annat företag som helst som skall upp en nivå. Men om jag nu som chef får ett ex antal miljoner till att anställa människor för att kunna hantera de nya krav som mitt företag kräver av mig, skall jag då strunta att anställa de med kompetens, som jag vet klarar av de nya kraven, eller skall jag hoppas på att de anställda jag redan har klarar av kraven? Vi har ju ingen aning. Hoppas du förstår mitt tänk. Vi är på djupt vatten, det kan bli bra som fan, det kan även blir det värsta någonsin. En annan sak, vi betalar ju för att se vårt hemmalag, oftast är orsaken så iallafall, när vi nu har samma trupp i stora drag, blir det då exakt samma biljettpriser? Det bör ju vara så.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 17, 2015 7:58:52 GMT 1
#77 lämnar
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2015 8:12:02 GMT 1
Betalar ut..och tar tillbaka. Mycket pengar som ska gå till annat..hela klubben ska upp på shl shlnivå på några månader,det kostar..men vi lär ju ha 20-25 mille i budget .. Jo, det är ju som vilket annat företag som helst som skall upp en nivå. Men om jag nu som chef får ett ex antal miljoner till att anställa människor för att kunna hantera de nya krav som mitt företag kräver av mig, skall jag då strunta att anställa de med kompetens, som jag vet klarar av de nya kraven, eller skall jag hoppas på att de anställda jag redan har klarar av kraven? Vi har ju ingen aning. Hoppas du förstår mitt tänk. Vi är på djupt vatten, det kan bli bra som fan, det kan även blir det värsta någonsin. En annan sak, vi betalar ju för att se vårt hemmalag, oftast är orsaken så iallafall, när vi nu har samma trupp i stora drag, blir det då exakt samma biljettpriser? Det bör ju vara så. Jo förstår ditt tänk men samtidigt så måste företaget upp en nivå eller flera ända från golvnivå upp till ledningen..antingen sprider man ut pengarna så att alla avdelningar kommer upp lite eller så tar du och satsar på en avdelning som sedan håller toppklass. Jag tycker de är bättre att sprida ut resurserna även om det är ett högt spel.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2015 8:12:56 GMT 1
Han kunde fått ett endagarskontrakt och varit med i första bytet i SHL..
|
|
|
Post by time on Apr 17, 2015 10:03:27 GMT 1
Var det inte 4 nya backar som skulle in? Lär bli annat än Karlskroniter i arenan ... Lär säkert bli annat än Karlskroniter men önskar man locka några extra än de 2800 man hade i snitt ifjol så underlättar det nog om det kommer några mer meriterade..eller ska vi hoppas på 2200 bortafans? Har du varit i en arena under en elitserie/SHL-match?
|
|
|
Post by time on Apr 17, 2015 10:04:04 GMT 1
Han kunde fått ett endagarskontrakt och varit med i första bytet i SHL.. absolut. Men vill han det själv?
|
|
|
Post by time on Apr 17, 2015 10:08:03 GMT 1
Japp många ? finns det. Ska man behålla alla backar med så blir de inte lätt att motivera 5000 Karlskroniter att gå på hockey. Är ekonomin oduglig? Vill ha lite mer klarhet i vad de har för planer känner jag. Bra, fler än jag börjar att få upp ögonen, det här är märkligare än steget upp i HA, fattar absolut ingenting, något är skumt, väldigt skumt, kommer de att avstå platsen?? Nu blir jag orolig. Kan inte du som vet hur den kompletta truppen o organistationen kommer att se ut berätta det för oss andra mindre vetande.(Iofs har ju din tidigare tvärsäkra uttalanden visat sig inte överensstämma med verkligheten. Men tror många är nyfikna ändå.)
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2015 11:06:47 GMT 1
Lär säkert bli annat än Karlskroniter men önskar man locka några extra än de 2800 man hade i snitt ifjol så underlättar det nog om det kommer några mer meriterade..eller ska vi hoppas på 2200 bortafans? Har du varit i en arena under en elitserie/SHL-match? Ja?vad vill du ha sagt?
|
|