|
Post by khkkrille on Aug 3, 2015 19:57:41 GMT 1
Min känsla är att det inte kommer någon ny förrän man ser var ev behov finns Behovet kommer antagligen finnas överallt...
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 3, 2015 20:20:45 GMT 1
Har det gått ut någon information om ngn presentation utav truppen på is? Känns som att det börjar bli dags att höja tempen lite nu!! Undrar jag med..hörde Sune nämna 8/8 men de är ju på lördag? Tycker de hade vart hög tid att få ut info nu då.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 19, 2015 12:37:35 GMT 1
Saxat från Mrmadhawk:
Igår fick Erik Thorell lämnade Karlskrona. Men fler spelare är på väg ut från truppen.
Enligt uppgift så bjuds nu även andra spelare ut till allsvenska klubbar från Karlskrona. Det handlar om Mattias Granlund, som redan har bjudits ut till allsvenska klubbar, men enligt uppgift så kommer samma sak även att ske med Victor Löfstedt. Allsvenska klubbar har fått erbjudande om att få låna Granlund, om man tar över hans lön. Granlund är den som man är klart mest benägen om att låna ut, medans Löfstedt inte är lika långt i processen.
Skulle man ”bli av” med de här två, så skulle KHK:s forwardsbesättning vara nere på 14 forwards, från de 17 man var nyligen. Och Karlskrona skulle i så fall även ha dumpat tre av anfallarna som var med i vårens avancemang.
Har försökt kontakta deras agent, men han har varit upptagen i telefon.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 22, 2015 21:15:47 GMT 1
jag tror lövet ryker. Sen tror jag det står mellan #61 #18 och möjligen #49
|
|
|
Post by time on Aug 23, 2015 7:17:46 GMT 1
jag tror lövet ryker. Sen tror jag det står mellan #61 #18 och möjligen #49 Det är väl sagt att man skulle ha 15 forwards kvar.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 23, 2015 9:16:40 GMT 1
jag tror lövet ryker. Sen tror jag det står mellan #61 #18 och möjligen #49 Det är väl sagt att man skulle ha 15 forwards kvar. Det kan absolut stämma, låter rimligt. Men det betyder väl inte att det kan ryka fler spelare och ersättas utav andra?
|
|
|
Post by vsn on Aug 23, 2015 10:53:57 GMT 1
Tror att #49 stärkte sina aktier räjält efter sina mål. Men jag såg ju inte matcherna, hur har det sett ut?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 23, 2015 11:44:26 GMT 1
Någon enstaka som stuckit ut ibland, men det känns åter som kollektivet ska göra det. Visst gjorde 49 mål nu, men totalt sett har han inte varit bättre än nästan alla andra. Spelmässigt har även Lövet varit precis lika bra som de flesta andra. Han har f ö ett par-tre ass hittills. Att bara se till att man gör en massa mål i en match. är farligt. Ett ganska vanligt fenomen. För mig känns det hopplöst att välja. Kan nästan ta ut 10 man o kasta tärning. För egen del, så hade jag nog för länge sedan skickat Larsson, då det är ett extremt osäkert kort, som knappt ens spelade i HA. Dessutom...blir han någonsin ok?
|
|
|
Post by Zäta on Aug 23, 2015 12:00:40 GMT 1
Någon enstaka som stuckit ut ibland, men det känns åter som kollektivet ska göra det. Visst gjorde 49 mål nu, men totalt sett har han inte varit bättre än nästan alla andra. Spelmässigt har även Lövet varit precis lika bra som de flesta andra. Han har f ö ett par-tre ass hittills. Att bara se till att man gör en massa mål i en match. är farligt. Ett ganska vanligt fenomen. För mig känns det hopplöst att välja. Kan nästan ta ut 10 man o kasta tärning. För egen del, så hade jag nog för länge sedan skickat Larsson, då det är ett extremt osäkert kort, som knappt ens spelade i HA. Dessutom...blir han någonsin ok? Satt just och tänkte på det. Har inte hört någon spekulera om Larsson. Är han så självskriven? Är han bättre än Thorell?
|
|
|
Post by vsn on Aug 23, 2015 18:22:44 GMT 1
Någon enstaka som stuckit ut ibland, men det känns åter som kollektivet ska göra det. Visst gjorde 49 mål nu, men totalt sett har han inte varit bättre än nästan alla andra. Spelmässigt har även Lövet varit precis lika bra som de flesta andra. Han har f ö ett par-tre ass hittills. Att bara se till att man gör en massa mål i en match. är farligt. Ett ganska vanligt fenomen. För mig känns det hopplöst att välja. Kan nästan ta ut 10 man o kasta tärning. För egen del, så hade jag nog för länge sedan skickat Larsson, då det är ett extremt osäkert kort, som knappt ens spelade i HA. Dessutom...blir han någonsin ok? Satt just och tänkte på det. Har inte hört någon spekulera om Larsson. Är han så självskriven? Är han bättre än Thorell? Thorell är bättre än Larsson i mitt tycke, men det verkar ju som att Larsson bidrar mycket till lagkänslan, han blir ju ofta benämnd som en av kulturbärarna.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 23, 2015 18:52:15 GMT 1
Satt just och tänkte på det. Har inte hört någon spekulera om Larsson. Är han så självskriven? Är han bättre än Thorell? Thorell är bättre än Larsson i mitt tycke, men det verkar ju som att Larsson bidrar mycket till lagkänslan, han blir ju ofta benämnd som en av kulturbärarna. Ja, såklart. Han och söder har ju varit här längst. Men han spelade knappt förra säsongen. Är skadad i inledningen utav denna. Han borde rimligen vara med i snacket om utlåning. Även om jag tycker att han är en bättre hockeyspelare än lövet tex.
|
|
|
Post by time on Sept 6, 2015 10:27:48 GMT 1
Det blir väl högst en forward som ryker?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2015 12:56:52 GMT 1
Blir det någon? Skulle blivit innan lägret redan...men nu sägs det ingenting om det
|
|
|
Post by darthvader on Sept 6, 2015 15:30:28 GMT 1
Jag tror att det kommer gå bra det här året, det har det ju nästan alltid gjort varje år (rätta mig om jag har fel)? Visserligen hade det känts lite tryggare med en Patrick Kane i laget men jag känner mig inte så värst orolig faktiskt. Seriöst, tror ni på fullaste allvar att vi kommer bli så stora slagpåsar? Jag tror absolut att vi kan överraska lite i år, dock inget SM-guld ännu.
|
|
|
Post by Sardaukar on Sept 7, 2015 14:40:02 GMT 1
Jag tror inte alla nykomlingar tar de tre sista platserna i alla fall. Det vore för enkelt...
|
|