|
Post by Sardaukar on Oct 2, 2015 10:08:47 GMT 1
Kanske lite för tidigt att uttala sig ännu, men jag tycker mig ändå se en viss skillnad från första säsongen i HA då man i många matcher förlorade med klara siffror. Hittills i SHL har man inte förlorat med mer än två mål. Till och med Modo (7-2 mot LHC) och HV (5-0 mot Modo) har ju haft större plumpar i protokollet.
Jag tror de allsvenska lagen får väldigt tufft att slå SHL-lagen i kvalet, även KHK.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 2, 2015 11:01:33 GMT 1
Det som eventuellt skulle kunna sätta käppar i hjulet i ett kval är ju att vi är totalt ovana med att föra matcher efter en säsong där vi inte övat på just det någonting.
|
|
|
Post by time on Oct 2, 2015 13:17:08 GMT 1
Det som eventuellt skulle kunna sätta käppar i hjulet i ett kval är ju att vi är totalt ovana med att föra matcher efter en säsong där vi inte övat på just det någonting. dessutom är det mindre pressande att spela ett positivt kval som HA-lagen får göra. Visst kommer ett lag som VIK till kval så är de säkert vara pressade pga att de haft SHL som mål i felra säsonger nu.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 2, 2015 14:24:09 GMT 1
Kanske lite för tidigt att uttala sig ännu, men jag tycker mig ändå se en viss skillnad från första säsongen i HA då man i många matcher förlorade med klara siffror. Hittills i SHL har man inte förlorat med mer än två mål. Till och med Modo (7-2 mot LHC) och HV (5-0 mot Modo) har ju haft större plumpar i protokollet. Jag tror de allsvenska lagen får väldigt tufft att slå SHL-lagen i kvalet, även KHK. Blir säkert tufft över sju matcher. Men Malmö klarade det......
|
|
|
Post by beejay on Oct 2, 2015 16:58:05 GMT 1
Kanske lite för tidigt att uttala sig ännu, men jag tycker mig ändå se en viss skillnad från första säsongen i HA då man i många matcher förlorade med klara siffror. Hittills i SHL har man inte förlorat med mer än två mål. Till och med Modo (7-2 mot LHC) och HV (5-0 mot Modo) har ju haft större plumpar i protokollet. Jag tror de allsvenska lagen får väldigt tufft att slå SHL-lagen i kvalet, även KHK. Blir säkert tufft över sju matcher. Men Malmö klarade det......
|
|
|
Post by beejay on Oct 2, 2015 17:03:05 GMT 1
Det har gått hela 5 omgångar och redan börjar diskussionerna om negativt kval Det är ju 47 omgångar kvar ge dom en chans att komma över strecket!
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 5, 2015 18:40:06 GMT 1
Kanske lite för tidigt att uttala sig ännu, men jag tycker mig ändå se en viss skillnad från första säsongen i HA då man i många matcher förlorade med klara siffror. Hittills i SHL har man inte förlorat med mer än två mål. Till och med Modo (7-2 mot LHC) och HV (5-0 mot Modo) har ju haft större plumpar i protokollet. Jag tror de allsvenska lagen får väldigt tufft att slå SHL-lagen i kvalet, även KHK. Blir säkert tufft över sju matcher. Men Malmö klarade det...... Med två olyckskorpar inom svensk hockey som möts i ett kval kan det sluta hur som helst. Malmö hade turen med sig den gången
|
|
|
Post by vsn on Oct 13, 2015 17:18:57 GMT 1
De här förväntar jag mig mer ifrån i powerplay:
Maksim 0p -2, totalt 18:08 i PP, 1 skott på mål, 2 utanför. Guter 0p +/-0, totalt 22:32 i PP, 4 skott på mål, 4 utanför. Kellman 0p +/-0, totalt 22:00 i PP, 4 skott på mål, 2 utanför. Kähkönen 0p -1, totalt 21:12 i PP, 5 skott på mål, 1 utanför. Jimmy 0p +/-0, totalt 10:32 i PP, 1 skott på mål, 0 utanför. Bergström 0p +/-0, totalt 17:09 i PP, 2 skott på mål, 0 utanför.
|
|
|
Post by time on Oct 16, 2015 7:32:10 GMT 1
Iom Kähkönens fina assist igår så ligger han och Linus på samma plats i poängligan.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 16, 2015 8:32:23 GMT 1
jippi....i Leksand, där han fick mkt kritik, snittade han 0,49 p/match. Nu har han gått från 0,00 till 0,11...en av "revanschspelarna" som gör succe I finska ligan låg han också runt 0,5 varenda säsong.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 16, 2015 14:28:15 GMT 1
jippi....i Leksand, där han fick mkt kritik, snittade han 0,49 p/match. Nu har han gått från 0,00 till 0,11...en av "revanschspelarna" som gör succe I finska ligan låg han också runt 0,5 varenda säsong. Såg du Kähkönen som en poängspelare när han värvades? 0.11 är kass men kommer han upp i 0.3 är jag väldigt nöjd. Är ganska nöjd med honom som de är nu, en av få som sliter och river.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 16, 2015 16:16:22 GMT 1
nej, jag såg honom inte som poängKUNG, men som hyfsad poänggörare. Som sagt har han på högsta nivå snittat runt 0,5 varje säsong. Och jag läste mkt på Leksandsforum, att han hade massor med lägen som han missade. Dvs stor målsumpare. Ser du ens några lägen nu?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 16, 2015 16:29:45 GMT 1
Vilka är värvade som målgörare? Henrion? Guter? Olofsson? Riley? Man kanske tyckte man hade målgörare? Personligen har jag varit tveksam till de flesta värvningarna från SHL, det är spelare som mer eller mindre inte platsade i lagen de var i. Varför skulle de blomma ut hos oss, som är nykomlingar? Tror vi kunnat hitta mycket bättre spelare i HA. Tycker nog Olofsson är vårt bästa nyförvärv så här långt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 16, 2015 16:41:45 GMT 1
helt överens! Har skrivit det mer än en gång, att jag tror vi kunde hittat bättre och framför allt billigare spelare i HA! Varken Olofsson eller Henrion är målmaskiner, men inte sämre än "SHL-spelarna", snarare tvärtom. Det enda stället där SHL-arna möjligen marginellt har förbättrat, är väl på backsidan...men det gäller definitivt inte alla. Och hade Pudas varit kvar, så hade han förmodligen varit bättre än alla nya backar. Nu trodde tydligen klubben på revanschspelare och att det skulle finnas mer i dem, om de fick mer förtroende och speltid. Detta har ju nu visat sig vara helt misslyckad förhoppning.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 16, 2015 17:10:17 GMT 1
Jag tror Pudas anade vad som skulle hända här, därför gick han. Smart om du frågar mej. Kellman skulle gjort detsamma, för hans eget bästa. Hade jag varit hans agent, hade han inte varit hos oss i år.
|
|