|
Post by khkkrille on Oct 16, 2015 19:03:43 GMT 1
nej, jag såg honom inte som poängKUNG, men som hyfsad poänggörare. Som sagt har han på högsta nivå snittat runt 0,5 varje säsong. Och jag läste mkt på Leksandsforum, att han hade massor med lägen som han missade. Dvs stor målsumpare. Ser du ens några lägen nu? Kanske är likadant som med mcdonell? Han skapade inte så många lägen själv men nu när han har klass runt om sej så är han farlig?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 16, 2015 19:06:00 GMT 1
helt överens! Har skrivit det mer än en gång, att jag tror vi kunde hittat bättre och framför allt billigare spelare i HA! Varken Olofsson eller Henrion är målmaskiner, men inte sämre än "SHL-spelarna", snarare tvärtom. Det enda stället där SHL-arna möjligen marginellt har förbättrat, är väl på backsidan...men det gäller definitivt inte alla. Och hade Pudas varit kvar, så hade han förmodligen varit bättre än alla nya backar. Nu trodde tydligen klubben på revanschspelare och att det skulle finnas mer i dem, om de fick mer förtroende och speltid. Detta har ju nu visat sig vara helt misslyckad förhoppning. Pudas bättre än Grundel? Knappast va? Tycker Persson växer för varje match..på väg att bli en personlig favorit.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 16, 2015 19:06:40 GMT 1
Jag tror Pudas anade vad som skulle hända här, därför gick han. Smart om du frågar mej. Kellman skulle gjort detsamma, för hans eget bästa. Hade jag varit hans agent, hade han inte varit hos oss i år. Pudas var ju dock klar långt innan vårt avancemang blev klart enligt dig men han kanske har en överjävlig spåkula??
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 16, 2015 19:22:54 GMT 1
helt överens! Har skrivit det mer än en gång, att jag tror vi kunde hittat bättre och framför allt billigare spelare i HA! Varken Olofsson eller Henrion är målmaskiner, men inte sämre än "SHL-spelarna", snarare tvärtom. Det enda stället där SHL-arna möjligen marginellt har förbättrat, är väl på backsidan...men det gäller definitivt inte alla. Och hade Pudas varit kvar, så hade han förmodligen varit bättre än alla nya backar. Nu trodde tydligen klubben på revanschspelare och att det skulle finnas mer i dem, om de fick mer förtroende och speltid. Detta har ju nu visat sig vara helt misslyckad förhoppning. Pudas bättre än Grundel? Knappast va? Tycker Persson växer för varje match..på väg att bli en personlig favorit. Håller med angående Persson. Var lite orolig att han inte skulle vara i matchform och att han istället skulle ställa till det mer i början, men man märker han knappt vilket får ses som ett gott betyg för en defensiv back.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 16, 2015 19:40:44 GMT 1
Precis, är tom ganska högt upp ibland..en glad och positiv överraskning i allt mörker
|
|
|
Post by Sverker on Oct 16, 2015 20:01:01 GMT 1
Jag tror Pudas anade vad som skulle hända här, därför gick han. Smart om du frågar mej. Kellman skulle gjort detsamma, för hans eget bästa. Hade jag varit hans agent, hade han inte varit hos oss i år. Pudas var ju dock klar långt innan vårt avancemang blev klart enligt dig men han kanske har en överjävlig spåkula?? Tror du inte man kan se förutsättningar innan en säsong är över?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 16, 2015 21:11:33 GMT 1
Pudas var ju dock klar långt innan vårt avancemang blev klart enligt dig men han kanske har en överjävlig spåkula?? Tror du inte man kan se förutsättningar innan en säsong är över? Säkert men jag tror han skrev på för att han spelade i ett allsvenskt lag och fick anbud från SHL och inte att han spelade i ett SHLlag och skrev på för ett annat..
|
|
|
Post by Sverker on Oct 16, 2015 21:41:02 GMT 1
Tror du inte man kan se förutsättningar innan en säsong är över? Säkert men jag tror han skrev på för att han spelade i ett allsvenskt lag och fick anbud från SHL och inte att han spelade i ett SHLlag och skrev på för ett annat.. Okej.
|
|
|
Post by time on Oct 20, 2015 15:21:45 GMT 1
|
|
|
Post by time on Oct 20, 2015 15:25:55 GMT 1
Tror du inte man kan se förutsättningar innan en säsong är över? Säkert men jag tror han skrev på för att han spelade i ett allsvenskt lag och fick anbud från SHL och inte att han spelade i ett SHLlag och skrev på för ett annat.. Pudas kunde nog lika lite som alla andra ana att KHK skulle avancera. I Kellmans fall tror jag det handlade om att han ville vara med på KHKs resa. Bra att inte du Sverker är agent för KHKs spelare.
|
|
|
Post by time on Oct 20, 2015 15:29:11 GMT 1
Det jag skulle vilja ha sett i första hand(om resurserna funnits/dyker upp)
1. En riktigt vass cf/tekare
2. En dominant offensiv PP-back som kan vara ett hot från blå
|
|
|
Post by vsn on Oct 20, 2015 16:16:45 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Oct 20, 2015 16:41:01 GMT 1
Hoppas detta stämmer. Inte länge sedan det stod i tidningen att om vi inte har 3500 i snitt, kan det bli miljoner back.
|
|
|
Post by Zäta on Nov 23, 2015 13:05:21 GMT 1
Nu har även #59 ett C på bröstet tydlingen. Är det korrekt att vi ska ha 6(!) kaptener?
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 23, 2015 13:18:52 GMT 1
Då kommer jag att tänka på om Linder också är på väg bort? Trist isåfall.
|
|