|
Post by khkkrille on Mar 31, 2015 16:02:48 GMT 1
Jag tycker vi ska lägga det störta krutet på backsidan + mv. Utan solida backar o mv blir vi ett lätt byte i SHL. Tycker vi ska ha 2 mv, 8-9 backar o 15 forwards (inkl någon vass j20) Helt enig med dig där. Tror väldigt många matcher lär se ut som de i matchserien med VIK. Mycket försvarsspel mao
|
|
|
Post by veteran on Mar 31, 2015 16:28:28 GMT 1
Tror och hoppas så här: Mv :Ny, Galbraith, ny utlånad till AS. Backar: Pudas, Matushkin, Linder, Kurki, Nilsson, ny, ny, ny, ny. Forwards: Viklund, Olofsson, Kellman, Berget, Thorell, Lihagen, Jimmy A, Emil, ny, ny, ny, ny, ny, ny, ny. ( kanske stannar en av 9, 19, 49 )
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 31, 2015 18:54:22 GMT 1
Gärna Söder i så fall. Han har verkligen jobbat sig upp hos oss... Lite sentimental, javisst
|
|
|
Post by chriande on Apr 1, 2015 10:17:55 GMT 1
Klara för nästa säsong Målvakter Mv1 Mv2 Backar Def1 Maxim Matushkin Def2 Def3 Def4 Def5 Def6 Def7 Def8 Forwards Fw1 Alexander Wiklund Fw2 Jesper OlofssonFw3 Fw4 Fw5 Fw6 Fw7 Fw8 Fw9 Fw10 Fw11 Fw12 Fw13 Fw14 Fw15 kursiv = update (ingen ranking bara antalet platser) Enl. KHKs Hemsida/Truppen är följande klara Matushkin. Nilsson. Torell. Kellman. Lövstedt. Wiklund. Granlund. Söder. Larsson. Olofsson. Cruseman.
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 1, 2015 14:04:56 GMT 1
Vi måste ha 2 nya kedjor, så hälften av de som du nämnde måste lösas ut, iallafall Löfstedt Granlund.
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 1, 2015 14:07:07 GMT 1
lägger vi till Lihagen och bergström till de som är klara så är det verkligen riktig kris, då blir det som HA första året.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 1, 2015 14:34:26 GMT 1
Klart vi måste "få bort" några. Larsson är ju rena ryska rouletten a ta med. Thorell är ojämn...inte alls särskilt imponerande på slutet. Söder ännu en nivå? Njaaaa... T o m Cruseman har varit väl osynlig ganska ofta
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 1, 2015 14:51:15 GMT 1
Hoppas KHK vågar vara lika tuff som andra lag som har spelare med kontrakt och vill bli av med dem.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 1, 2015 15:02:39 GMT 1
Självklart är det omöjligt att behålla allsvenska spelare, bara för att de har kontrakt! Är ju bara att säga att "det blir nog ingen speltid för dig"
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2015 15:04:33 GMT 1
lägger vi till Lihagen och bergström till de som är klara så är det verkligen riktig kris, då blir det som HA första året. På vilket vis är det kris? Cruseman och Thorell är jag kritisk till då jag inte tror de kan fylla en roll i en 3-4 kedja..resten kan ju de. Det är 1-2 kedjan som kommer avgöra vårt öde.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2015 15:06:25 GMT 1
Självklart är det omöjligt att behålla allsvenska spelare, bara för att de har kontrakt! Är ju bara att säga att "det blir nog ingen speltid för dig" Ja vill man bli av med några så kan man ju antingen låna ut,vilket är bra,eller försöka få nåt annat lag att ta över kontrakten. Det är inga svindyra spelare och de har ju gjort bra ifrån sej så marknaden borde se bra ut för dem
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2015 15:07:39 GMT 1
lägger vi till Lihagen och bergström till de som är klara så är det verkligen riktig kris, då blir det som HA första året. På vilket vis är det kris? Cruseman och Thorell är jag kritisk till då jag inte tror de kan fylla en roll i en 3-4 kedja..resten kan ju de. Det är 1-2 kedjan som kommer avgöra vårt öde. Löfstedt också givetvis!
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 1, 2015 15:31:46 GMT 1
lägger vi till Lihagen och bergström till de som är klara så är det verkligen riktig kris, då blir det som HA första året. På vilket vis är det kris? Cruseman och Thorell är jag kritisk till då jag inte tror de kan fylla en roll i en 3-4 kedja..resten kan ju de. Det är 1-2 kedjan som kommer avgöra vårt öde. Jag håller med, just nu behöver vi 5 man till de två kedjorna om vi får behålla kellman
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 1, 2015 15:39:45 GMT 1
lägger vi till Lihagen och bergström till de som är klara så är det verkligen riktig kris, då blir det som HA första året. På vilket vis är det kris? Cruseman och Thorell är jag kritisk till då jag inte tror de kan fylla en roll i en 3-4 kedja..resten kan ju de. Det är 1-2 kedjan som kommer avgöra vårt öde. Bergström är väl en av de vi är rädda att tappa. Lihagen ser jag också gärna att han är med.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2015 16:19:42 GMT 1
På vilket vis är det kris? Cruseman och Thorell är jag kritisk till då jag inte tror de kan fylla en roll i en 3-4 kedja..resten kan ju de. Det är 1-2 kedjan som kommer avgöra vårt öde. Jag håller med, just nu behöver vi 5 man till de två kedjorna om vi får behålla kellman Bergström är nog inte helt dum i en sådan roll heller faktiskt.
|
|