|
Post by khkkrille on Apr 1, 2015 16:20:07 GMT 1
På vilket vis är det kris? Cruseman och Thorell är jag kritisk till då jag inte tror de kan fylla en roll i en 3-4 kedja..resten kan ju de. Det är 1-2 kedjan som kommer avgöra vårt öde. Bergström är väl en av de vi är rädda att tappa. Lihagen ser jag också gärna att han är med. Håller med
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 3, 2015 20:57:01 GMT 1
Klara för nästa säsong Målvakter Mv1 Mv2 Backar Def1 Maxim Matushkin Def2 Def3 Def4 Def5 Def6 Def7 Def8 Forwards Fw1 Alexander Wiklund Fw2 Jesper OlofssonFw3 Fw4 Fw5 Fw6 Fw7 Fw8 Fw9 Fw10 Fw11 Fw12 Fw13 Fw14 Fw15 kursiv = update (ingen ranking bara antalet platser) Enl. KHKs Hemsida/Truppen är följande klara Matushkin. Nilsson. Torell. Kellman. Lövstedt. Wiklund. Granlund. Söder. Larsson. Olofsson. Cruseman. Glöm 15 forwards, enligt Hånberg så skall truppen innehålla 20/21 spelare, vilket innebär 2 målisar, cirka 7 backar och 11/12 forwards. Med andra ord behöver vi en målis vid sidan av <leinonen 4 backar till då tre är klara. Och 2/3 forwards till då sju har kontrakt just nu, skriver bergström lihagen och jimmy på också så är forwardsbesättningen klar, allt enligt hånberg, så är läget just nu. Jag tror KHK inte värvar fler forwards, förrän de tre har bestämt sig, förlorar man Joel så kanske en till. Jag tror vi i stort sett får samma forwardsbesättning som förra året, precis som många här inne vill ha.
|
|
|
Post by time on Apr 3, 2015 22:39:55 GMT 1
Så hör skulle jag vilja ha det:
Målvakter (lite knivigt med dem)
Mv1 Galbraith Mv2 Timo Mv3 Ny
Backar
Def1 Maxim Matushkin Def2 Linder Def3 Nilsson Def4 Kurki Def5 Ny Def6 Ny Def7 Ny Def8 Ny Def9 Ny
Forwards
Fw1 Alexander Wiklund Fw2 Jesper Olofsson Fw3 Jimmy Fw4 Bergström Fw5 Kellman Fw6 Larsson Fw7 Lihagen Fw8 Thorell Fw9 Söder Fw10 (Granlund) Fw11 Ny Fw12 Ny Fw13 Ny Fw14 Ny Fw15 Ny
|
|
|
Post by time on Apr 3, 2015 22:46:24 GMT 1
Sen får vi se. Det gäller att värva smart. Mycket hockey per krona. Vi lär ha minst spelarbudget o minst publikkapacitet i höst. Jag har ju förr i tiden sagt att jag tror det blir svårt att kunna etablera ett lag i SHL från Karlskrona. Men nu ville tydligen sponsorerna vara med på SHL-tåget.
|
|
|
Post by hoackii on Apr 4, 2015 15:27:11 GMT 1
Det viktigaste är att hålla kvar en stomme som bär vidare KHK andan och vår träningsdisciplin. Det värsta är att värva för många nya och tro att gräset alltid är grönare på andra sidan. Dessutom måste vi nu tänka i termer av att hålla igång en stor trupp som kan förstärkas senare. Viasatexperterna var inne på det och flera av de nya lagen verkar resonera likadant. Det är viktigt att bygga vidare på det som man har byggt upp under ganska lång tid. Man ska inte underskatta sådana viktiga saker som gruppdynamik och lagkänsla (även om jag vet att de är egna företagare och i branschen också för att tjäna pengar;-)
Målvakter Mv1 Galbraith Mv2 Timo / eller J2o elit eller utlåning till Taif eller Krif Mv3 SHL Rutin eller topp HA
Backar
Def1 Linder Def2 Kurki Def3 SHL Rutin Def4 SHL Rutin Def5 Tansatlant Def6 Transatlant Def7 Up and coming från HA Def8 Maxim Matushkin (ev i samarbete med Taif) Def9 Eklund (ev i samarbete med Taif) Def10 Nilsson (ev i samarbete med Taif)
Forwards Fw1 Alexander Wiklund Fw2 Jesper Olofsson Fw3 Kellman Fw4 Bergström (Ryktas ju bort) Fw5 Lihagen Fw6 Andersson Fw7 Söder Fw8 SHL Rutin Fw9 SHL Rutin Fw10 SHL Rutin Fw11 Transatlant Fw12 Transatlant Fw13 Transatlant Fw14 Up and coming HA Fw15 Thorell (ev i samarbete med Taif) Fw16 Larsson (ev i samarbete med Taif) Fw17 Granlund (ev i samarbete med Taif) Fw18 Jimmy A på liknande kontrakt som nu med Box Play inriktning (man måste ha hjärtat med ;-)
Denna truppen ska inte ta upp vårt ekonomiska utrymme helt, utan vi ska under säsong stärka och förbättra det som behövs.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 4, 2015 18:39:48 GMT 1
Även Kellman ryktas bort, men enligt Skarpen ska det bli klart i nästa vecka att han fortsätter här.
|
|
|
Post by time on Apr 5, 2015 11:12:38 GMT 1
Det viktigaste är att hålla kvar en stomme som bär vidare KHK andan och vår träningsdisciplin. Det värsta är att värva för många nya och tro att gräset alltid är grönare på andra sidan. Dessutom måste vi nu tänka i termer av att hålla igång en stor trupp som kan förstärkas senare. Viasatexperterna var inne på det och flera av de nya lagen verkar resonera likadant. Det är viktigt att bygga vidare på det som man har byggt upp under ganska lång tid. Man ska inte underskatta sådana viktiga saker som gruppdynamik och lagkänsla (även om jag vet att de är egna företagare och i branschen också för att tjäna pengar;-) Målvakter Mv1 Galbraith Mv2 Timo / eller J2o elit eller utlåning till Taif eller Krif Mv3 SHL Rutin eller topp HA Backar Def1 Linder Def2 Kurki Def3 SHL Rutin Def4 SHL Rutin Def5 Tansatlant Def6 Transatlant Def7 Up and coming från HA Def8 Maxim Matushkin (ev i samarbete med Taif) Def9 Eklund (ev i samarbete med Taif) Def10 Nilsson (ev i samarbete med Taif) Forwards Fw1 Alexander Wiklund Fw2 Jesper Olofsson Fw3 Kellman Fw4 Bergström (Ryktas ju bort) Fw5 Lihagen Fw6 Andersson Fw7 Söder Fw8 SHL Rutin Fw9 SHL Rutin Fw10 SHL Rutin Fw11 Transatlant Fw12 Transatlant Fw13 Transatlant Fw14 Up and coming HA Fw15 Thorell (ev i samarbete med Taif) Fw16 Larsson (ev i samarbete med Taif) Fw17 Granlund (ev i samarbete med Taif) Fw18 Jimmy A på liknande kontrakt som nu med Box Play inriktning (man måste ha hjärtat med ;-) Denna truppen ska inte ta upp vårt ekonomiska utrymme helt, utan vi ska under säsong stärka och förbättra det som behövs. Kul att vi tänker så lika. Enda namngiven som skiljer är väl Ekelund? Samarbete med TAIF. Visst. Men då lär det bli liv i Gröna Brigaden Är det några de INTE vill ha samarbete så är det KHK o Lakers...
|
|
|
Post by hoackii on Apr 5, 2015 12:30:30 GMT 1
Kul att vi tänker så lika. Enda namngiven som skiljer är väl Ekelund? Samarbete med TAIF. Visst. Men då lär det bli liv i Gröna Brigaden Är det några de INTE vill ha samarbete så är det KHK o Lakers... Jo, smarta människor tänker i samma spår:-) Jag tvekade lite för Cruseman också. Jag skulle vilja ha honom kvar också. Men jag tror att han är för liten. Men fan vet... Jag tror att du har rätt vad det gäller gröna trollet, men allvarligt talat så består de av de 30 mest inavlade idioterna du kan hitta i smålandskogarna. Det finns faktiskt helt normala människor däruppe med som fattar att de skulle vara bra för både dem och oss med ett samarbete. Fast, det kliar nog vid tanken att få låna upp en massa pengar och göra elitprospects värvningar nu inför åtkomsten i höst.
|
|
|
Post by time on Apr 7, 2015 17:11:04 GMT 1
Enl. KHKs Hemsida/Truppen är följande klara Matushkin. Nilsson. Torell. Kellman. Lövstedt. Wiklund. Granlund. Söder. Larsson. Olofsson. Cruseman. Glöm 15 forwards, enligt Hånberg så skall truppen innehålla 20/21 spelare, vilket innebär 2 målisar, cirka 7 backar och 11/12 forwards. Med andra ord behöver vi en målis vid sidan av <leinonen 4 backar till då tre är klara. Och 2/3 forwards till då sju har kontrakt just nu, skriver bergström lihagen och jimmy på också så är forwardsbesättningen klar, allt enligt hånberg, så är läget just nu. Jag tror KHK inte värvar fler forwards, förrän de tre har bestämt sig, förlorar man Joel så kanske en till. Jag tror vi i stort sett får samma forwardsbesättning som förra året, precis som många här inne vill ha. Helt övertygad om att truppen blir större än 20-21 spelare.
|
|
|
Post by time on Apr 7, 2015 17:30:44 GMT 1
Klara för nästa säsong
Målvakter
Mv1 Mv2 Mv3
Backar
Def1 Maxim Matushkin Def2 Def3 Def4 Def5 Def6 Def7 Def8 Def9
Forwards
Fw1 Alexander Wiklund Fw2 Jesper Olofsson Fw3 Mattias Guter Fw4 Fw5 Fw6 Fw7 Fw8 Fw9 Fw10 Fw11 Fw12 Fw13 Fw14 Fw15
kursiv = update
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 12:00:38 GMT 1
Då kan vi nog stänga butiken vad det gäller nya forwards in, 12 klara och Lihagen, Jimmie Svensson och Alexander Bergström förväntas skriva på, 15 med dem. Vet inte vad jag skall tycka om detta....
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 9, 2015 12:04:32 GMT 1
gnäll gnäll gnäll
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 12:16:22 GMT 1
men snälla någon, får ingen säga något för dig?? Jag tycker dessa forwards håller hög allsvensk klass men titta på de lag vi skall möta, hade hoppats på några riktiga ess, med stor SHL rutin , du och jag har olika förväntningar/förhoppningar. Om de blir dessa 15 så känner jag oro iallafall, kan vi lösa ut ett fem-tal av dessa då blir jag lugnare.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2015 12:22:10 GMT 1
Då kan vi nog stänga butiken vad det gäller nya forwards in, 12 klara och Lihagen, Jimmie Svensson och Alexander Bergström förväntas skriva på, 15 med dem. Vet inte vad jag skall tycka om detta.... 6 fw är de väl bara klara? Kommer nog komma någon till..saknar 1,3,4center, tex
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 12:28:08 GMT 1
Då kan vi nog stänga butiken vad det gäller nya forwards in, 12 klara och Lihagen, Jimmie Svensson och Alexander Bergström förväntas skriva på, 15 med dem. Vet inte vad jag skall tycka om detta.... 6 fw är de väl bara klara? Kommer nog komma någon till..saknar 1,3,4center, tex Nope 12 är klara, fakta, khk hemsida, trupp.
|
|