|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 16:48:14 GMT 1
Det låter på Hånberg som att det är backar som gäller nu... 7-8 nya räknar de med, totalt, och behålla cirka 15 av de gamla spelarna, med andra ord så är forwards med STOR sannolikhet färdig värvat vad det gäller nya forwards. Något mindre omsättning än när vi gick upp i HA.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 9, 2015 16:51:01 GMT 1
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 16:52:18 GMT 1
Två olika saker som sägs då
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2015 17:01:48 GMT 1
Det låter mer troligt iaf
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 9, 2015 17:25:19 GMT 1
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 17:35:53 GMT 1
Riktigt, men de får chansen att visa upp sig säger han, så de kommer att få prova på SHL
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 9, 2015 18:31:31 GMT 1
Fast jag är ganska övertygad om att det i slutänden ändå blir de kvar som man vill ha kvar. Alla spelare skaffade sej ju ett namn i allsvenskan denna säsongen så borde gå att bli av med dom dit,på lån eller att de tar över kontrakten..är ju inte de dyraste spelarna heller så. Kunde va intressant att påbörja ett samarbete med TAIF och KRIF..vi kommer ju få massa juniorer med hygglig klass så det borde va perfekt att få ut dem till de klubbarna. Ja,jag hoppas faktiskt på ett bra samarbete med TAIF där några av de som får svårt att platsa kan stå på tillväxt, att vi på så sätt kan ha en bredare trupp.
|
|
|
Post by veteran on Apr 9, 2015 20:01:35 GMT 1
Om de har kontrakt måste ju Hånberg officiellt säga att de får chansen. Det borde väl alla begripa? Sedan hur det blir får vi väl se...
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 20:23:49 GMT 1
Fast jag är ganska övertygad om att det i slutänden ändå blir de kvar som man vill ha kvar. Alla spelare skaffade sej ju ett namn i allsvenskan denna säsongen så borde gå att bli av med dom dit,på lån eller att de tar över kontrakten..är ju inte de dyraste spelarna heller så. Kunde va intressant att påbörja ett samarbete med TAIF och KRIF..vi kommer ju få massa juniorer med hygglig klass så det borde va perfekt att få ut dem till de klubbarna. Ja,jag hoppas faktiskt på ett bra samarbete med TAIF där några av de som får svårt att platsa kan stå på tillväxt, att vi på så sätt kan ha en bredare trupp. Jag håller helt med dig, det skulle gynna bägge parter.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 9, 2015 21:21:46 GMT 1
Vi saknar 2 centrar, tror lihagen blir en av dom och en första C
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 9, 2015 21:23:33 GMT 1
Ja, Lihagen vill jag ha kvar, som han bar laget. Ett "C" på honom...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2015 21:41:34 GMT 1
Vi saknar 2 centrar, tror lihagen blir en av dom och en första C Vi saknar egentligen 3 centrar för vi vet ju inte hur tankarna går med Söder
|
|
|
Post by aloviak on Apr 9, 2015 21:53:29 GMT 1
Lagbygget (första) 1 lina John Henry, första C, lw 2 lina Guter, Joel, Jesper Olsson 3 lina Jimmy, Lihagen, Bergström 4 lina Granlund, Söder, wiklund Övriga Thorell Lövet Emil Chruseman
|
|
|
Post by aloviak on Apr 9, 2015 21:57:18 GMT 1
Lagbygget (första) 1 lina John Henry, första C, lw 2 lina Guter, Joel, Jesper Olsson 3 lina Jimmy, Lihagen, Bergström 4 lina Granlund, Söder, wiklund Övriga Thorell Lövet Emil Chruseman Lw första linan löser man med befintliga/övriga men behövs nog 2 centrar till, en till första linan och en till femte/övriga
|
|
|
Post by time on Apr 9, 2015 22:00:22 GMT 1
Glöm 15 forwards, enligt Hånberg så skall truppen innehålla 20/21 spelare, vilket innebär 2 målisar, cirka 7 backar och 11/12 forwards. Med andra ord behöver vi en målis vid sidan av <leinonen 4 backar till då tre är klara. Och 2/3 forwards till då sju har kontrakt just nu, skriver bergström lihagen och jimmy på också så är forwardsbesättningen klar, allt enligt hånberg, så är läget just nu. Jag tror KHK inte värvar fler forwards, förrän de tre har bestämt sig, förlorar man Joel så kanske en till. Jag tror vi i stort sett får samma forwardsbesättning som förra året, precis som många här inne vill ha. Helt övertygad om att truppen blir större än 20-21 spelare.
|
|