|
Post by Medgångssupportern on Apr 9, 2015 12:32:11 GMT 1
6 fw är de väl bara klara? Kommer nog komma någon till..saknar 1,3,4center, tex Nope 12 är klara, fakta, khk hemsida, trupp. Även Joel Kellman stod som klar innan dagens presskonferens. Fakta.
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 12:34:33 GMT 1
Nope 12 är klara, fakta, khk hemsida, trupp. Även Joel Kellman stod som klar innan dagens presskonferens. Fakta. Inte för två år, fakta, och han hade SHL klausul som gjorde att han fram till 1 maj kunde välja annat lag i SHL, fakta, de andra har inte den klasulen, vilket innebär att de "sitter" säkert eftersom KHK inte kan bryta deras kontrakt utan att det kostar, fakta.
|
|
|
Post by kaffe on Apr 9, 2015 13:21:07 GMT 1
Ok, så 12 forwards står med på EP. De 12 kan delas upp i:
Nyförvärv ---------------- Jesper Olofsson Mattias Guter John Henrion
Presenterade förlängningar -------------------------- Joel Kellman Alexander Viklund Jimmy Andersson
Kontrakt sedan tidigare ----------------------- Victor Löfstedt Erik Thorell Emil Larsson Kristoffer Söder Filip Cruseman Mattias Granlund
Ligger det alltså till så för de sistnämnda 6 att de inte är sådana som kommer presenteras som förlängningar utan de har kontrakt som inte påverkas av uppflyttningen till SHL? Så om KHK skulle känna att någon eller några av de 6 sistnämnda inte passar in i lagbygget längre, bland annat för att serienivån har höjts ett snäpp, så måste man på något sätt lösa ut kontraktet? Om någon av de sistnämnda själva vill flytta, har de någon klausul i så fall?
Som nämnts stod ju Kellman på EP i våran roster då han ju hade kontrakt men presenterades som förlängning idag ändå, då han hade en klausul som gjorde att han kunde gå till ett annat lag trots att han valde att inte göra det.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 9, 2015 13:24:23 GMT 1
6 fw är de väl bara klara? Kommer nog komma någon till..saknar 1,3,4center, tex Nope 12 är klara, fakta, khk hemsida, trupp. Jo, konstigt nog är alla med på sidan med truppen, men då de har gammalt kontrakt, så måste de väl åtminstone tills vidare stå kvar där. MKT märkligt om ingen av de som står där, kommer att skickas på ett eller annat sätt....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 9, 2015 13:29:10 GMT 1
Ok, så 12 forwards står med på EP. De 12 kan delas upp i: Nyförvärv ---------------- Jesper Olofsson Mattias Guter John Henrion Presenterade förlängningar -------------------------- Joel Kellman Alexander Viklund Jimmy Andersson Kontrakt sedan tidigare ----------------------- Victor Löfstedt Erik Thorell Emil Larsson Kristoffer Söder Filip Cruseman Mattias Granlund Ligger det alltså till så för de sistnämnda 6 att de inte är sådana som kommer presenteras som förlängningar utan de har kontrakt som inte påverkas av uppflyttningen till SHL? Så om KHK skulle känna att någon eller några av de 6 sistnämnda inte passar in i lagbygget längre, bland annat för att serienivån har höjts ett snäpp, så måste man på något sätt lösa ut kontraktet? Om någon av de sistnämnda själva vill flytta, har de någon klausul i så fall? Som nämnts stod ju Kellman på EP i våran roster då han ju hade kontrakt men presenterades som förlängning idag ändå, då han hade en klausul som gjorde att han kunde gå till ett annat lag trots att han valde att inte göra det. Som jag sagt innan, så finns det ju alternativet att säga att det nog inte blir någon speltid...finns i min bok inte en enda av dessa sex, som är givna att ta med! Dessutom förlängdes med Andersson, trots att han var mer eller mindre bedrövlig halva säsongen...gick från en given spelare, till ytterst tveksam. Undrar faktiskt varför han fick stanna...då han såg helt ointresserad ut under LÅNG tid
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 13:39:35 GMT 1
Ok, så 12 forwards står med på EP. De 12 kan delas upp i: Nyförvärv ---------------- Jesper Olofsson Mattias Guter John Henrion Presenterade förlängningar -------------------------- Joel Kellman Alexander Viklund Jimmy Andersson Kontrakt sedan tidigare ----------------------- Victor Löfstedt Erik Thorell Emil Larsson Kristoffer Söder Filip Cruseman Mattias Granlund Ligger det alltså till så för de sistnämnda 6 att de inte är sådana som kommer presenteras som förlängningar utan de har kontrakt som inte påverkas av uppflyttningen till SHL? Så om KHK skulle känna att någon eller några av de 6 sistnämnda inte passar in i lagbygget längre, bland annat för att serienivån har höjts ett snäpp, så måste man på något sätt lösa ut kontraktet? Om någon av de sistnämnda själva vill flytta, har de någon klausul i så fall? Som nämnts stod ju Kellman på EP i våran roster då han ju hade kontrakt men presenterades som förlängning idag ändå, då han hade en klausul som gjorde att han kunde gå till ett annat lag trots att han valde att inte göra det. De sex + Timo Leinonen, Henrik Nilsson, har inga klausuler, de har kontrakt som varken de själva eller KHK kan påverka om inte bägge parter är överens om att bryta. Om inte kontrakten förlängs så kommer de inte att presenteras likt idag, tror jag. Joel Kellman hade SHL klausul, alltså han hade fritt få röra sig uppåt till SHL, eftersom KHK inte räknas som ett SHL lag förrän 1 maj så hade han kunnat bryta kontraktet, som han själv sa, det fanns en hel del erbjudanden. Nu har han ett helt nytt kontrakt, som gäller i två år, ingen aning vad den säger.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 9, 2015 13:41:00 GMT 1
Ok, så 12 forwards står med på EP. De 12 kan delas upp i: Nyförvärv ---------------- Jesper Olofsson Mattias Guter John Henrion Presenterade förlängningar -------------------------- Joel Kellman Alexander Viklund Jimmy Andersson Kontrakt sedan tidigare ----------------------- Victor Löfstedt Erik Thorell Emil Larsson Kristoffer Söder Filip Cruseman Mattias Granlund Ligger det alltså till så för de sistnämnda 6 att de inte är sådana som kommer presenteras som förlängningar utan de har kontrakt som inte påverkas av uppflyttningen till SHL? Så om KHK skulle känna att någon eller några av de 6 sistnämnda inte passar in i lagbygget längre, bland annat för att serienivån har höjts ett snäpp, så måste man på något sätt lösa ut kontraktet? Om någon av de sistnämnda själva vill flytta, har de någon klausul i så fall? Som nämnts stod ju Kellman på EP i våran roster då han ju hade kontrakt men presenterades som förlängning idag ändå, då han hade en klausul som gjorde att han kunde gå till ett annat lag trots att han valde att inte göra det. De sex + Timo Leinonen, Henrik Nilsson, har inga klausuler, de har kontrakt som varken de själva eller KHK kan påverka om inte bägge parter är överens om att bryta. Om inte kontrakten förlängs så kommer de inte att presenteras likt idag, tror jag. Joel Kellman hade SHL klausul, alltså han får fritt röra sig uppåt till SHL, eftersom KHK inte räknas som ett SHL lag förrän 1 maj så hade han kunnat bryta kontraktet, som han själv sa, det fanns en hel del erbjudanden. Nu har han ett helt nytt kontrakt, som gäller i två år, ingen aning vad den säger. Eftersom du verkar sitta med vid förhandlingarna så kan ju du berätta för oss vem som blir nästa förlängning eller nyförvärv
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2015 13:43:08 GMT 1
6 fw är de väl bara klara? Kommer nog komma någon till..saknar 1,3,4center, tex Nope 12 är klara, fakta, khk hemsida, trupp. Mm men av de som har gällande kontrakt sen innan tror jag de blir tal om att lösa ut dem alternativt låna ut. Var antagligen ingen som i sin vildaste fantasi kunnat tro detta..
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 13:43:40 GMT 1
De sex + Timo Leinonen, Henrik Nilsson, har inga klausuler, de har kontrakt som varken de själva eller KHK kan påverka om inte bägge parter är överens om att bryta. Om inte kontrakten förlängs så kommer de inte att presenteras likt idag, tror jag. Joel Kellman hade SHL klausul, alltså han får fritt röra sig uppåt till SHL, eftersom KHK inte räknas som ett SHL lag förrän 1 maj så hade han kunnat bryta kontraktet, som han själv sa, det fanns en hel del erbjudanden. Nu har han ett helt nytt kontrakt, som gäller i två år, ingen aning vad den säger. Eftersom du verkar sitta med vid förhandlingarna så kan ju du berätta för oss vem som blir nästa förlängning eller nyförvärv Ingen aning, det är Hånberg själv som har sagt att de sitter på kontrakt. Jag litar på vad han säger, och jag litar på det KHK säger, jag vet att de har bett sundlöv att noga studera befintliga kontrakt. Om du väljer att inte tro dem så får det stå för dig.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 9, 2015 13:45:16 GMT 1
Eftersom du verkar sitta med vid förhandlingarna så kan ju du berätta för oss vem som blir nästa förlängning eller nyförvärv Ingen aning, det är Hånberg själv som har sagt att de sitter på kontrakt. Jag litar på vad han säger, och jag litar på det KHK säger, jag vet att de har bett sundlöv att noga studera befintliga kontrakt. Om du väljer att inte tro dem så får det stå för dig. Inget utav det du nyss har sagt betyder att de som hade kontrakt sedan tidigare också kommer att ha kontrakt med oss när säsongen börjar.
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 13:46:23 GMT 1
Nope 12 är klara, fakta, khk hemsida, trupp. Mm men av de som har gällande kontrakt sen innan tror jag de blir tal om att lösa ut dem alternativt låna ut. Var antagligen ingen som i sin vildaste fantasi kunnat tro detta.. Vem fanken hade trott det, alla klubbar vill ju ha bort SHL klausuler eller liknande, men för att sänka lönekostnader så brukar man låta spelare skriva in klausuler som gör att de kan gå upp i seriesystemet, alltså rätt att bryta kontrakten. Läste för ett tag sedan att Vimmerbys sportchef använde just detta för att kunna få någon så när trupp. Lyckas man skriva ett kontrakt utan denna klausul så ses det som en vinst, ibland är det dock inte så, just när man går upp .
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 13:48:50 GMT 1
Ingen aning, det är Hånberg själv som har sagt att de sitter på kontrakt. Jag litar på vad han säger, och jag litar på det KHK säger, jag vet att de har bett sundlöv att noga studera befintliga kontrakt. Om du väljer att inte tro dem så får det stå för dig. Inget utav det du nyss har sagt betyder att de som hade kontrakt sedan tidigare också kommer att ha kontrakt med oss när säsongen börjar. Sant, men just nu är det så, vi har 12 forwards och du kan ge dig fanken på att alla kommer vara noga med att ha hög närvaro vid träningarna redan nu, just för att följa sitt kontrakt.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2015 13:49:50 GMT 1
Mm men av de som har gällande kontrakt sen innan tror jag de blir tal om att lösa ut dem alternativt låna ut. Var antagligen ingen som i sin vildaste fantasi kunnat tro detta.. Vem fanken hade trott det, alla klubbar vill ju ha bort SHL klausuler eller liknande, men för att sänka lönekostnader så brukar man låta spelare skriva in klausuler som gör att de kan gå upp i seriesystemet, alltså rätt att bryta kontrakten. Läste för ett tag sedan att Vimmerbys sportchef använde just detta för att kunna få någon så när trupp. Ja det är nog en vanlig grej i ett kontrakt idag. Vimmerby blev ju sjukt drabbat av de säsongen som var.
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 9, 2015 13:52:12 GMT 1
Vem fanken hade trott det, alla klubbar vill ju ha bort SHL klausuler eller liknande, men för att sänka lönekostnader så brukar man låta spelare skriva in klausuler som gör att de kan gå upp i seriesystemet, alltså rätt att bryta kontrakten. Läste för ett tag sedan att Vimmerbys sportchef använde just detta för att kunna få någon så när trupp. Ja det är nog en vanlig grej i ett kontrakt idag. Vimmerby blev ju sjukt drabbat av de säsongen som var. Och räkna man inte med att gå upp och gör det ändå, ja då kan det bita en i röven, tänk om alla kontrakt hade gått ut, så mycket lättare det hade varit för KHK just nu . Ingen hade sagt nej, förutom Pudas då, och KHK hade kunnat i lugn och ro behålla de som de vill ha.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2015 15:19:14 GMT 1
Fast jag är ganska övertygad om att det i slutänden ändå blir de kvar som man vill ha kvar. Alla spelare skaffade sej ju ett namn i allsvenskan denna säsongen så borde gå att bli av med dom dit,på lån eller att de tar över kontrakten..är ju inte de dyraste spelarna heller så. Kunde va intressant att påbörja ett samarbete med TAIF och KRIF..vi kommer ju få massa juniorer med hygglig klass så det borde va perfekt att få ut dem till de klubbarna.
|
|