|
Post by Zäta on Apr 13, 2015 19:35:15 GMT 1
KHK=SHL taif=ha vore väl jävligt bra om vi kunde samarbeta lite...? Muppen från GB har väl rätt i en sak. I dom flesta fallen gynner dessa samarbete den "större" klubben. Men i detta fallet är det två ganska små klubbar det gäller. Förhoppningsvis sitter det normalbegåvade personer i ledningen i skogen som kan se vinningen i att KHK vill ha en stor trupp.
|
|
|
Post by player67 on Apr 13, 2015 19:40:26 GMT 1
Vem är muppen?
|
|
|
Post by Zäta on Apr 13, 2015 19:54:20 GMT 1
Vem är muppen? Kassören i gröna brigaden som i radio säger citat: KHK:s supportrar är inte dom vassaste knivarna i lådan.
|
|
|
Post by player67 on Apr 13, 2015 19:59:52 GMT 1
Kan vara svårt att förstå när man är lådan?
|
|
|
Post by time on Apr 13, 2015 21:35:00 GMT 1
Lägg ned detta.
Inte värt allt tjafs och skulle bara förbruka energi som behöver läggas på nåt annat.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 14, 2015 7:11:52 GMT 1
Lägg ned detta. Inte värt allt tjafs och skulle bara förbruka energi som behöver läggas på nåt annat. Bör väl inte påverka lagen och ledningarna direkt, men lär bli livat runt om i supporterkretsar.
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 14, 2015 7:28:06 GMT 1
Trodde fan i mig att det vara 1a april idag när jag vaknade till 6.30 nyheterna..... Dumhet till påhitt finns icke i min bok. Kommer inte gå på en enda j-la match om ett samarbete med den klubben blir aktuellt!! Så du skall inte gå på en match om vi lånar ut spelare till Taif? Menar du taifs eller khk matcherna, hur tänker du?
|
|
|
Post by benderman on Apr 14, 2015 7:31:28 GMT 1
Sammarbeta med Krif, de kommer att vara topplag i allettan och har en Tony Zabel i båset. Skicka gärna unga lirare dit, visst en lägre nivå men till våren möter dom väl Taif igen.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 14, 2015 7:35:24 GMT 1
Sammarbeta med Krif, de kommer att vara topplag i allettan och har en Tony Zabel i båset. Skicka gärna unga lirare dit, visst en lägre nivå men till våren möter dom väl Taif igen. Frågan av vilken nytta våra spelare får av att spela i div 1? Svårt att stå på tillväxt i div 1 om målet är att ta plats i SHL. Det skulle i mina ögon bara gynna ena parten.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 14, 2015 10:51:25 GMT 1
Sammarbeta med Krif, de kommer att vara topplag i allettan och har en Tony Zabel i båset. Skicka gärna unga lirare dit, visst en lägre nivå men till våren möter dom väl Taif igen. Frågan av vilken nytta våra spelare får av att spela i div 1? Svårt att stå på tillväxt i div 1 om målet är att ta plats i SHL. Det skulle i mina ögon bara gynna ena parten. Håller helt med dig, Zäta. Samarbete med TAIF är det bästa för oss,herregud väx ifrån ert tramsiga hat det är ju bara idrott ffs!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 14, 2015 10:55:25 GMT 1
Jag hade tänkt precis likadant om jag varit TAIFare. Jag hatade när Rögle och Frölunda utnyttjade oss och vad skulle jag då inte gjort om det varit TAIF? Stoltheten förstår jag väl
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 14, 2015 12:44:34 GMT 1
Jag hade tänkt precis likadant om jag varit TAIFare. Jag hatade när Rögle och Frölunda utnyttjade oss och vad skulle jag då inte gjort om det varit TAIF? Stoltheten förstår jag väl Lån har ju inte bara varit till ondo, vi fick ju Pudas och Kellman tack vare lån ifrån början.
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 14, 2015 13:08:47 GMT 1
Ribberstrand.... nöff
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 14, 2015 13:18:43 GMT 1
Jag hade tänkt precis likadant om jag varit TAIFare. Jag hatade när Rögle och Frölunda utnyttjade oss och vad skulle jag då inte gjort om det varit TAIF? Stoltheten förstår jag väl Lån har ju inte bara varit till ondo, vi fick ju Pudas och Kellman tack vare lån ifrån början. Principiellt korkat system helt enkelt. När vi lånade tre pers från Rögle, kändes det ju som man satt och tittade på någon annans lag! Vi ska väl ha VÅRA spelare? VÅRT lag? Säger som vanligt.man fixar ett lag till säsongen börjar..precis som förr. Sedan kör man med det. Inte konstigt att allt vad klubbkänsla heter, fullständigt försvinner. Kontrakt skrivs ju också korkat, med en massa sjuka klausuler. Idrotter blir tristare och tristare
|
|
|
Post by Zäta on Apr 14, 2015 13:19:03 GMT 1
Jag hade tänkt precis likadant om jag varit TAIFare. Jag hatade när Rögle och Frölunda utnyttjade oss och vad skulle jag då inte gjort om det varit TAIF? Stoltheten förstår jag väl Lån har ju inte bara varit till ondo, vi fick ju Pudas och Kellman tack vare lån ifrån början. Klart att det kan bli bra. Men det gick inte så jättebra med Rögletrion eller firma Blidh/Widerström bland annat. Ribbenstrand va ju en parodi för sig. Skulle KHK vara intresserad utav en spelare i Taif så är väl möjligheterna ganska stora för oss att knyta honom till med tanke på att det är väldigt vanligt med SHL klausul. Det kan jag förstå att Taifsupportrarna reagerar på. Men klart att det går att skriva ett avtal som kan gynna båda parter.
|
|