|
Post by Zäta on Apr 14, 2015 22:18:15 GMT 1
KHK har ju som bekant lämnat den röda färgen bakom sig till förmån för oranget till min stora förtjusning. Dock verkar det rinna en del näsor i klacken nu.Vad jag förstår kommer även klubbmärket att byta färg. I min värld helt naturligt. I sociala medier går det att läsa att detta inte accepteras utav klubbens supporterförening. Dom gör det gällande att dom kommer köra stenhårt på rött/svart/vitt.
väldigt mycket nytänk över det tycker jag. Kämpa!!
Jag förstår att det påverkar tifogruppens kassa en del naturligtvis.Det klagas över antalet frivilliga i gruppen, det kanske betyder att inte så många bryr sig om dom? Vad tycker ni om deras tifon egentligen?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 14, 2015 22:59:22 GMT 1
underbart att äntligen få se även klubbmärket i rätt färg! Handlar det om kassan, så får väl klubben stoppa till dom lite!? Det är ju viktigt för alla att det blir rätt
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 15, 2015 5:18:51 GMT 1
Tifona har varit ganska lama faktiskt.. Klubbmärket skulle man nog gett fan i att ändra,inte för att det spelar jättestor roll för mej men hur skulle de va om DIF tog bort de blåa och ersatte med grönt tex..skulle kännas fel även om de såklart är en vanesak.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 15, 2015 6:46:59 GMT 1
Nej tifona har inte varit några höjdare, mest lite flaggviftande och sedan har det inte varit mer med det förutom vid vissa tillfällen, som i finalserien mot Västerås, dock har det ju varit bra tryck på ramsorna. För mig spelar det ingen större roll om man ändrar klubbmärket eller inte, då klubbmärke från början ser amatörmässigt ut, det här utseendet kan man acceptera i korpen, men inte hos en elitförening. KHK har ju som bekant lämnat den röda färgen bakom sig till förmån för oranget till min stora förtjusning. Dock verkar det rinna en del näsor i klacken nu.Vad jag förstår kommer även klubbmärket att byta färg. I min värld helt naturligt. I sociala medier går det att läsa att detta inte accepteras utav klubbens supporterförening. Dom gör det gällande att dom kommer köra stenhårt på rött/svart/vitt. väldigt mycket nytänk över det tycker jag. Kämpa!! Jag förstår att det påverkar tifogruppens kassa en del naturligtvis.Det klagas över antalet frivilliga i gruppen, det kanske betyder att inte så många bryr sig om dom? Vad tycker ni om deras tifon egentligen? Först var det gnäll om att det är plastigt att byta färg och logga, man attackerade Växjö t ex. Men sedan kom det fram att det var endast pengar det handlade om. Ingen donationsknapp på deras "hemsida". Inget swish. Ingen information på twitter eller facebook om hur man kan donera pengar till dem, inget bankgiro, ingenting.. har inte sett en enda tifobytta denna säsongen där man kan slänga ner en slant för att stödja.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 15, 2015 8:13:58 GMT 1
Nej tifona har inte varit några höjdare, mest lite flaggviftande och sedan har det inte varit mer med det förutom vid vissa tillfällen, som i finalserien mot Västerås, dock har det ju varit bra tryck på ramsorna. För mig spelar det ingen större roll om man ändrar klubbmärket eller inte, då klubbmärke från början ser amatörmässigt ut, det här utseendet kan man acceptera i korpen, men inte hos en elitförening. KHK har ju som bekant lämnat den röda färgen bakom sig till förmån för oranget till min stora förtjusning. Dock verkar det rinna en del näsor i klacken nu.Vad jag förstår kommer även klubbmärket att byta färg. I min värld helt naturligt. I sociala medier går det att läsa att detta inte accepteras utav klubbens supporterförening. Dom gör det gällande att dom kommer köra stenhårt på rött/svart/vitt. väldigt mycket nytänk över det tycker jag. Kämpa!! Jag förstår att det påverkar tifogruppens kassa en del naturligtvis.Det klagas över antalet frivilliga i gruppen, det kanske betyder att inte så många bryr sig om dom? Vad tycker ni om deras tifon egentligen? Först var det gnäll om att det är plastigt att byta färg och logga, man attackerade Växjö t ex. Men sedan kom det fram att det var endast pengar det handlade om. Ingen donationsknapp på deras "hemsida". Inget swish. Ingen information på twitter eller facebook om hur man kan donera pengar till dem, inget bankgiro, ingenting.. har inte sett en enda tifobytta denna säsongen där man kan slänga ner en slant för att stödja. Precis, vill man nu ha hjälp är det väl utomordentligt lämpligt att man berättar hur man kan hjälpa. Finns väl någon iaf som kan tänka sig att skänka en liten slant.
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 15, 2015 9:34:46 GMT 1
tror nog paradis hade styrt upp det i fall så va falet
|
|
|
Post by Zäta on Apr 15, 2015 11:55:07 GMT 1
tror nog paradis hade styrt upp det i fall så va falet Du menar att pengarna inte är ngt problem för dom eftersom han inte har styrt upp det?
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 15, 2015 12:00:49 GMT 1
tror inte dom sitter tysta i fall dom inga pengar har
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 15, 2015 12:13:21 GMT 1
Tycker det är helt naturligt att byta det röda mot orange med tanke på hockeyns historia i staun, och även om jag personligen aldrig sett KIK spela. Det finns tillräckligt med röd-svarta lag i SHL nu (Malmö, Örebro).
|
|
|
Post by Zäta on Apr 15, 2015 12:25:18 GMT 1
tror inte dom sitter tysta i fall dom inga pengar har Det va ett jävla gnäll om att detta skulle kosta dom jättemycket pengar på Twitter igår. Så det verkar vara lite skralt i kassan. Men förhoppningsvis räcker pengarna till lite näsdukar iaf, tills värsta sorgen har lagt sig.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 16, 2015 10:40:50 GMT 1
Stötta vår TIFO- grupp så dom kan förbereda TIFO säsongen i SHL
Sätt in pengar på bankgiro 322-9598 och märk med TIFO gruppen
BB tackar för dit stöd!!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 16, 2015 12:42:14 GMT 1
Kan man märka med att pengarna ska gå till orangea prylar och färg?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 16, 2015 12:58:01 GMT 1
Stötta vår TIFO- grupp så dom kan förbereda TIFO säsongen i SHL Sätt in pengar på bankgiro 322-9598 och märk med TIFO gruppen BB tackar för dit stöd!! Bra! Nu ska ni bara fixa swish så att det är ännu lättare att donera.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 16, 2015 13:16:46 GMT 1
Stötta vår TIFO- grupp så dom kan förbereda TIFO säsongen i SHL Sätt in pengar på bankgiro 322-9598 och märk med TIFO gruppen BB tackar för dit stöd!! Bra! Nu ska ni bara fixa swish så att det är ännu lättare att donera. Klart på måndag ska bara till banken
|
|
|
Post by aloviak on Apr 16, 2015 13:17:52 GMT 1
Kan man märka med att pengarna ska gå till orangea prylar och färg? Behövs inte kommer att gå oavkortat till bara orange prylar
|
|