|
Post by khkkrille on Apr 30, 2015 17:16:01 GMT 1
Första meriterade nyförvärvet..topp 3 i LIF i matchserien mot MIF.. Kul!
|
|
|
Post by veteran on Apr 30, 2015 18:38:17 GMT 1
Kul tyckte han var vass i serien mot MIF.
|
|
|
Post by Zäta on May 1, 2015 15:10:54 GMT 1
Har hört gott om honom från Leksandshåll. Men han har tydligen haft sjukt svårt att näta säsongen som gick.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 2, 2015 15:59:24 GMT 1
Läste mycket på deras "svenskafans" forum. Vill påstå att det var mer negativt är positivt om honom. Som du säger, så anses han som extrem målsumpare. Och absolut ingen spets på SHL-nivå. Bara en bra allroundspelare. Någon positiv kommentar var att han banade väg för andra som istället nätade. Och att han kämpade bra och hade mkt energi...och det är väl här han hamnar som standardingridiens hos oss. Något Leksing kallade honom för säsongens floppvärvning. Och ändå har han nyligen spelat i Finska landslaget...
|
|
|
Post by khkkrille on May 2, 2015 17:26:49 GMT 1
Han behöver väl inte bevisa sin kompetens? Har man lirat i finska landslaget har man bevisat nog tycker jag. Att han inte lyckades fullt ut i LIF kan ju ha många orsaker och säger inte så mycket om hur han lyckas här.
|
|
|
Post by Zäta on May 2, 2015 18:07:39 GMT 1
Gamla meriter betyder ingenting för mig iaf. Kan det vara så att han är tänkt att bana väg för Henrion eller kanske Kellman? Är ju inte alls säkert att han är tilltänkt som ngn speciell spets vad det gäller målskyttet. I vilket fall som helst är det en kunnig hockeyspelare som kommer hit.
|
|
|
Post by aloviak on May 2, 2015 20:09:03 GMT 1
Läste mycket på deras "svenskafans" forum. Vill påstå att det var mer negativt är positivt om honom. Som du säger, så anses han som extrem målsumpare. Och absolut ingen spets på SHL-nivå. Bara en bra allroundspelare. Någon positiv kommentar var att han banade väg för andra som istället nätade. Och att han kämpade bra och hade mkt energi...och det är väl här han hamnar som standardingridiens hos oss. Något Leksing kallade honom för säsongens floppvärvning. Och ändå har han nyligen spelat i Finska landslaget... Ju Leksingarna var väl missnöjd med några som fick gå till Malmö o var väl ganska tongivande där just mot Leksand själv. Glömmer aldrig Himmelfarbs ord: har aldrig spelar ytterforward men dom ville jag skulle spela det? Efter 10 matcher hade jag -100 då trodde dom skulle inse det men då fick jag sparken ? Gillar att han i alla fall verkar ha skapat massa lägen som han missa ?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 2, 2015 21:03:36 GMT 1
Läste mycket på deras "svenskafans" forum. Vill påstå att det var mer negativt är positivt om honom. Som du säger, så anses han som extrem målsumpare. Och absolut ingen spets på SHL-nivå. Bara en bra allroundspelare. Någon positiv kommentar var att han banade väg för andra som istället nätade. Och att han kämpade bra och hade mkt energi...och det är väl här han hamnar som standardingridiens hos oss. Något Leksing kallade honom för säsongens floppvärvning. Och ändå har han nyligen spelat i Finska landslaget... Knappast en högoddsare att du bara ser till det negativa.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 2, 2015 21:27:09 GMT 1
var är bara det negativa i inlägget? Man får ha riktigt selektivt läsande om man BARA ser negativt i det. Jag läser f ö alltid runt när det kommer nya spelare, för att se vad folk säger om dem. Har NOLL egen uppfattning om Toni...
|
|
|
Post by khkkrille on May 2, 2015 22:07:37 GMT 1
Är det inte ens egna uppfattning som är av intresse på detta forum? Våga tycka och ha argument för vad du tycker..
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 3, 2015 22:04:58 GMT 1
ja, men hur fan ska jag kunna ha en egen uppfattning om en spelare som är nästan helt okänd i Sverige och som jag inte ens minns att jag sett.... Såg en del av LIF-MIF, men lade aldrig namnet på minnet...
|
|
|
Post by time on May 3, 2015 22:42:01 GMT 1
var är bara det negativa i inlägget? Man får ha riktigt selektivt läsande om man BARA ser negativt i det. Jag läser f ö alltid runt när det kommer nya spelare, för att se vad folk säger om dem. Har NOLL egen uppfattning om Toni... Kan inte hitta nåt positivt i det du skrev... Jag har inte letat runt på diverse forum utan nöjde mig med att kolla med en i Lakers organisation. "En kraftfull forward med bra målsinne. Bra spelsinne, bra skridskoåkare. Inte beroende av sin omgivning. Gör andra bra. Han blir nyttig för er"
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 3, 2015 23:20:58 GMT 1
bra målsinne var väl ändå att ta i...? Har varit upp och ner när man kollar statsen. Vissa säsonger bra, senaste direkt värdelöst. Många ass dock... Vill gärna ha fleras åsikt, än ens...och 6 mål ÄR bedrövligt. Bara att hoppas att han kan vända på det, då produktionen stadigt minskat de två senaste säsongerna. Och att han inte är beroende av alltför bra medspelare. Ser man tillbaka till 2012, så är det ju ett kanonförvärv
|
|
|
Post by Zäta on May 4, 2015 12:14:12 GMT 1
Eftersom det verkar känsligt det här med att ställa sig en smula tveksam till vissa värvningar undrar jag om det finns ngn som anser sig ha ok koll på killen och kan ge ett omdöme?
|
|
|
Post by vsn on May 4, 2015 13:32:36 GMT 1
Eftersom det verkar känsligt det här med att ställa sig en smula tveksam till vissa värvningar undrar jag om det finns ngn som anser sig ha ok koll på killen och kan ge ett omdöme? Nope. Har slutat med sånt. Han är snabbast på rören, skjuter hårdast och siktar bäst. Som alla andra med 6 mål förra säsongen.
|
|