|
Post by qALLAHAN on May 4, 2015 14:06:15 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on May 4, 2015 15:00:13 GMT 1
Så man ska vara tveksam och såga spelare man inte har nån koll på eller gå efter andra personers omdömen? Låter ju jättebra. Säger kalle att killen är oduglig så måste han ju vara de..eller? Vårt namn förra säsongen kunde lika gärna varit leftovers hk men de gick ju ganska bra? Vissa lär sej sent i livet medan andra kategoriskt vägrar att lära sej..
|
|
|
Post by Zäta on May 4, 2015 18:10:16 GMT 1
Om trådarna i detta forum inte bjuder in till diskussion kan vi ju lika gärna lägga ner hela verksamheten? Jag har inte sett Toni spela speciellt mycket. Det jag har sett har inte utmärkt sig alls.
Nyfiken som jag är tar jag då till dom vägar jag kan för att få lite kött på benen, Twitter,Facebook, bekanta, bloggar osv. Den samlade svarsbilden är då att han är en helt ok hockeyspelare, inte mer. Styrkan ska vara spelfördelning.
|
|
|
Post by khkkrille on May 4, 2015 19:06:12 GMT 1
Om trådarna i detta forum inte bjuder in till diskussion kan vi ju lika gärna lägga ner hela verksamheten? Jag har inte sett Toni spela speciellt mycket. Det jag har sett har inte utmärkt sig alls. Nyfiken som jag är tar jag då till dom vägar jag kan för att få lite hjälp kött på benen, Twitter,Facebook, bekanta, bloggar osv. Den samlade svarsbilden är då att han är en helt ok hockeyspelare, inte mer. Styrkan ska vara spelfördelning. Visst ska man söka info men Man kan ju inte kalla infon för fakta när de gäller hur han kommer prestera här?
|
|
|
Post by Zäta on May 4, 2015 21:41:13 GMT 1
Om trådarna i detta forum inte bjuder in till diskussion kan vi ju lika gärna lägga ner hela verksamheten? Jag har inte sett Toni spela speciellt mycket. Det jag har sett har inte utmärkt sig alls. Nyfiken som jag är tar jag då till dom vägar jag kan för att få lite hjälp kött på benen, Twitter,Facebook, bekanta, bloggar osv. Den samlade svarsbilden är då att han är en helt ok hockeyspelare, inte mer. Styrkan ska vara spelfördelning. Visst ska man söka info men Man kan ju inte kalla infon för fakta när de gäller hur han kommer prestera här? Statsen är fakta. Vad folk säger eller skriver är naturligtvis inte fakta. Men pratar man med personer som har snarlik syn på hockey kan man ju skaffa sig ett litet hum om vad man kan vänta.
|
|
|
Post by khkkrille on May 5, 2015 7:56:49 GMT 1
Japp, jag vet ju inte vem du frågar eller läser om spelare för någonstans men tex Qallahan går ju in på forum och där finns det negativa folk nästan överallt, det dessa säger tar han som sanning och fakta och sågar helt utan att ha bildat sej en egen uppfattning.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 5, 2015 8:34:19 GMT 1
Har jag personligen sågat? Jag har citerat om du vet vad det är!? Och jag vet inte om jag läst något negativt om Ryno och Ritola t ex...de riktigt bra spelarna skriver väl inte folk negativt om, ens på forum!?
|
|
|
Post by time on May 5, 2015 10:53:55 GMT 1
Har jag personligen sågat? Jag har citerat om du vet vad det är!? Och jag vet inte om jag läst något negativt om Ryno och Ritola t ex...de riktigt bra spelarna skriver väl inte folk negativt om, ens på forum!? Märkligt att du enbart hittar negativa omdömen om spelare KHK värvat/är intresserade av. Har du nån inställning på din dator som gör att positiva ord plockas bort? Eller är det så enkelt att du väljer bort positiva omdömen? Tippar på det senare.
|
|
|
Post by khkkrille on May 5, 2015 11:05:02 GMT 1
Har jag personligen sågat? Jag har citerat om du vet vad det är!? Och jag vet inte om jag läst något negativt om Ryno och Ritola t ex...de riktigt bra spelarna skriver väl inte folk negativt om, ens på forum!? Så om vi värvat Ritola eller Ryno så hade man inte fått läsa något negativt från dig? Ingen av dem har ju öst in mål vilket är din måttstock på hur bra en spelare är
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 5, 2015 12:37:58 GMT 1
nej, men alla pratar mycket och bra om dem...dvs att det finns större förutsättning att de verkligen ÄR bra. F ö...varför tog inte Skellefteå Kähkönen om han är så jävla bra? Menar du verkligen att du inte haft ett större leende om Ritola eller Ryno skrivit på? Hade det inte känts åtminstone LITE säkrare? En annan sak är Henrion...varför tog inte Luleå honom, utan bara "den andra"? Inte oväntat, så får vi ta "det som blir över", när de etabletade tagit vad de vill. Lite förvånad ÄR jag faktiskt att Luleå inte ville ha Henrion också och jag undrar vad DE ser som inte duger i honom... Tycker det var ascool att vi fick chansen att testa honom...men det var vid en tid jag inte trodde nästan alla skulle testas i SHL
|
|
|
Post by khkkrille on May 5, 2015 16:27:18 GMT 1
Hur vet du att Luleå inte var intresserade? Men visst, vi är ju längst ner i kretsloppet i SHL och får ta smulorna men vem hade förväntningar om annat??
|
|
|
Post by hockeyfarsan on May 5, 2015 21:40:10 GMT 1
Hur vet du att Luleå inte var intresserade? Men visst, vi är ju längst ner i kretsloppet i SHL och får ta smulorna men vem hade förväntningar om annat?? Jag kan inte tänka mig annat än att vi har den i särklass minsta intäktssidan i SHL, handikappade av omvänd RobinHood-skatt från ligan själv utöver ett beting att bygga upp ett kapital på 4 mille under samma säsong samtidigt som sponsorpotentialen är så begränsad med två elitserielag på orten. Vi får nog hoppas att Sundlöv och Hånberg kan göra guld av sand (igen). Det blir nog en tuff säsong, absolut... Så, jag hoppas på Sundlövs och Hånbergs fingertoppskänsla.
|
|
|
Post by aloviak on May 6, 2015 5:29:56 GMT 1
Hur vet du att Luleå inte var intresserade? Men visst, vi är ju längst ner i kretsloppet i SHL och får ta smulorna men vem hade förväntningar om annat?? Jag kan inte tänka mig annat än att vi har den i särklass minsta intäktssidan i SHL, handikappade av omvänd RobinHood-skatt från ligan själv utöver ett beting att bygga upp ett kapital på 4 mille under samma säsong samtidigt som sponsorpotentialen är så begränsad med två elitserielag på orten. Vi får nog hoppas att Sundlöv och Hånberg kan göra guld av sand (igen). Det blir nog en tuff säsong, absolut... Så, jag hoppas på Sundlövs och Hånbergs fingertoppskänsla. Och Miros sommarträning
|
|
|
Post by wodmatte on May 6, 2015 8:45:48 GMT 1
jag tror till stor del det kan va miros träning som kan göra skilnaden för oss i SHL i allsvenskan kukade vi dom andra lagen totalt me miros träning men ny nivå igen kan ju göra att det går lika bra eller att dom andra lagen ha komit i kap viket jag verkligen inte hoppas då det e miros träning jag hoppasska bli vårat äse i rockarmen
|
|
|
Post by vsn on May 6, 2015 9:11:22 GMT 1
jag tror till stor del det kan va miros träning som kan göra skilnaden för oss i SHL i allsvenskan kukade vi dom andra lagen totalt me miros träning men ny nivå igen kan ju göra att det går lika bra eller att dom andra lagen ha komit i kap viket jag verkligen inte hoppas då det e miros träning jag hoppasska bli vårat äse i rockarmen Jag tror nog att SHL-lagen redan ligger på samma nivå som vi gjort så långt. En del lag är säkert på en ännu högre nivå när det gäller fys. (T.ex. SAIK) Folk här inne verkar underskatta det mesta med SHL-lagen... Fördelen vi har är väl att vi blir tvungna att rekrytera unga, hungriga spelare, och de är väl generellt mer träningsvilliga än fullblodsproffs.
|
|