|
Post by khkkrille on Oct 29, 2015 21:43:43 GMT 1
Spelar inte om pengar, hade jag gjort de hade du troligen varit en tusenlapp fattigare... Med din helgardering ja, kanske. tre spelare nämnde jag har jag för mej och alla tre ligger före Floppen Tror Rögle hade väntat sej mer och Jensen ångrar nog bittert att han inte gick till Frölunda.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 30, 2015 17:53:32 GMT 1
Idag får vi hålla tummarna för att våra antagonister (Malmö & Rögle) inte tar några bonuspoäng!
Snart är väl Noah Welch klar för Modo. En back som kan spela 30 min/match. Då tror jag de kommer att börja plocka poäng.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 30, 2015 21:18:58 GMT 1
Intressant att se hur de troliga bottenlagen tar poäng mot varandra. Lagen jag tror kommer vara där, vi, Rögle, Modo och eventuellt Malmö ( tror iofs ej det ) Just nu: KHK 3 matcher 1 p (4 bonus p) Rögle 3 matcher 5 p (12 bonus p) Modo 3 matcher 6 p (4 bonus p) Malmö 3 matcher 6 p (8 bonus p)
Rögle imponerar!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 30, 2015 21:24:32 GMT 1
Alla verkar ta bonuspoäng...om det nu är det, för de är helt enkelt inte så genomkass så de inte kan ta poäng var o varannan match. Jag blir bara mer o mer förbannad och ledsen hur vi så snart efter fiaskot första året i HA, gör samma sak. Det hette inte "det finns inga pengar", utan "jag tror stenhårt på detta laget" (citat Hånberg). Är det bara ett bevis på att han inte visste nog och var byxad för SHL? Detta överträffar väl snart Väsby. Trots allt är vi TRE nykomlingar och kan inte konkurrera det minsta ens med dessa. Man undviker att både läsa och lyssna på TV, för det är så jävla pinsamt när man ser hur folk knappt vet hur de ska formulera sig, för att undvika rent hån...
På KVPs löpsedel stod det idag att NU måste KHK agera...krönikörens ord. Sälj spelare..ta in juniorer...(Ahnlund är ett bra exempel på att de kan vara bättre än etablerade spelare)...gör för helvete NÅGOT som visar att man inte bara skiter i de som betalat dyra pengar. Jsg är trött på "vi lär oss", när framstegen är mikroskopiska på 15 omgångar! Det är en antydan till förbättrat försvarsspel, men vi släpper ändå in lika mycket mål i slutändan, p g a gåvor
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 30, 2015 22:33:20 GMT 1
Så du hade föredragit att vår tränare sagt att han inte tror på laget? Ibland gör du dig dummare än du är. Hånberg ska för den delen inte behöva säga att vi inte har några pengar, de kan vår 2.5 åriga son räkna ut så det vore skrämmande om du inte kunde de också..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 30, 2015 23:10:21 GMT 1
Alla vet också att Rögle inte har en massa pengar...OCH att de var nästan lika nederlagstippade som vi! Skillnaden är att vi t o m är mkt sämre än vad som tippades! Jag tror inte du hade hittat en expert i Sverige som sagt att vi bara skulle haft 5 pinnar nu!? "Toppnyförvärven" är helt misslyckade (kan man säga annat, när Söder och Granlund är bättre?). Det handlar inte bara om pengar, utan också om felbeslut/felvärvningar.
Och det tror fan att han måste säga att han tror på laget, när han vill ha kvar alla spelarna. "Vi ska vara jobbiga insekter" eller vad fan det var det hette. Det har väl i stort sett bara hänt en gång hittills...mot FBK. Precis allt är än värre än vad man trodde...och då är man ändå pessimist!
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 30, 2015 23:23:18 GMT 1
Alla vet också att Rögle inte har en massa pengar...OCH att de var nästan lika nederlagstippade som vi! Skillnaden är att vi t o m är mkt sämre än vad som tippades! Jag tror inte du hade hittat en expert i Sverige som sagt att vi bara skulle haft 5 pinnar nu!? "Toppnyförvärven" är helt misslyckade (kan man säga annat, när Söder och Granlund är bättre?). Det handlar inte bara om pengar, utan också om felbeslut/felvärvningar. Och det tror fan att han måste säga att han tror på laget, när han vill ha kvar alla spelarna. "Vi ska vara jobbiga insekter" eller vad fan det var det hette. Det har väl i stort sett bara hänt en gång hittills...mot FBK. Precis allt är än värre än vad man trodde...och då är man ändå pessimist! Tror du Rögle har liknade ekonomi som oss får du tänkande. Tror ingen expert tippade att VF skulle ha 35 p eller Malmö 14 eller DIF 23(?) heller? Otroligt ointressant tankebana! Så "felbeslut" och ekonomi tror inte du hör ihop? Jag tror du gått väldigt hårt mot mellanmjölken idag för ditt resonemang låter bara dumt. Att vi ska vara jobbiga är antagligen vår spelplan, men på andra sidan isen finns det motståndare vettu som vill något annat. Vi har stukat självförtroende och inga pengar, då blir det såhär, det ska inte Hånberg lida för. Du vet bättre än såhär, de vet jag.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 30, 2015 23:25:09 GMT 1
Håller med Sverker om FBKmatchen, i mångt och mycket var de taskig inställning som gjorde matchbilden.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 30, 2015 23:35:13 GMT 1
jag blir fullständigt förtvivlad av att både Malmö o Rögle håvar in poäng...och även förvånad av Rögle. Men de har en annan Dansk...som sköter det hela.. :/
|
|
|
Post by chriande on Oct 31, 2015 15:15:59 GMT 1
Alla vet också att Rögle inte har en massa pengar...OCH att de var nästan lika nederlagstippade som vi! Skillnaden är att vi t o m är mkt sämre än vad som tippades! Jag tror inte du hade hittat en expert i Sverige som sagt att vi bara skulle haft 5 pinnar nu!? "Toppnyförvärven" är helt misslyckade (kan man säga annat, när Söder och Granlund är bättre?). Det handlar inte bara om pengar, utan också om felbeslut/felvärvningar. Och det tror fan att han måste säga att han tror på laget, när han vill ha kvar alla spelarna. "Vi ska vara jobbiga insekter" eller vad fan det var det hette. Det har väl i stort sett bara hänt en gång hittills...mot FBK. Precis allt är än värre än vad man trodde...och då är man ändå pessimist! Tror du Rögle har liknade ekonomi som oss får du tänkande. Tror ingen expert tippade att VF skulle ha 35 p eller Malmö 14 eller DIF 23(?) heller? Otroligt ointressant tankebana! Så "felbeslut" och ekonomi tror inte du hör ihop? Jag tror du gått väldigt hårt mot mellanmjölken idag för ditt resonemang låter bara dumt. Att vi ska vara jobbiga är antagligen vår spelplan, men på andra sidan isen finns det motståndare vettu som vill något annat. Vi har stukat självförtroende och inga pengar, då blir det såhär, det ska inte Hånberg lida för. Du vet bättre än såhär, de vet jag. I dagens laguppställning är det bara 4st som spelade i SHL i fjol + Brouillette från AHL. För övrigt tror jag att TAIF blir farliga i ett kvalspel till våren.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2015 15:36:51 GMT 1
jag blir fullständigt förtvivlad av att både Malmö o Rögle håvar in poäng...och även förvånad av Rögle. Men de har en annan Dansk...som sköter det hela.. :/ Det var inte Dansk som vann matchen åt Rögle igår, de var bättre som lag.
|
|
|
Post by chriande on Oct 31, 2015 16:43:11 GMT 1
Tror du Rögle har liknade ekonomi som oss får du tänkande. Tror ingen expert tippade att VF skulle ha 35 p eller Malmö 14 eller DIF 23(?) heller? Otroligt ointressant tankebana! Så "felbeslut" och ekonomi tror inte du hör ihop? Jag tror du gått väldigt hårt mot mellanmjölken idag för ditt resonemang låter bara dumt. Att vi ska vara jobbiga är antagligen vår spelplan, men på andra sidan isen finns det motståndare vettu som vill något annat. Vi har stukat självförtroende och inga pengar, då blir det såhär, det ska inte Hånberg lida för. Du vet bättre än såhär, de vet jag. I dagens laguppställning är det bara 4st som spelade i SHL i fjol + Brouillette från AHL. För övrigt tror jag att TAIF blir farliga i ett kvalspel till våren. Glömde Fernström.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2015 19:35:11 GMT 1
Intressant att se hur de troliga bottenlagen tar poäng mot varandra. Lagen jag tror kommer vara där, vi, Rögle, Modo och eventuellt Malmö ( tror iofs ej det ) Just nu: KHK 3 matcher 1 p (6 bonus p) Rögle 3 matcher 5 p (12 bonus p) Modo 3 matcher 6 p (4 bonus p) Malmö 3 matcher 6 p (8 bonus p)
Rögle imponerar idag igen! Jordan är grym!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 31, 2015 19:41:45 GMT 1
Intressant att se hur de troliga bottenlagen tar poäng mot varandra. Lagen jag tror kommer vara där, vi, Rögle, Modo och eventuellt Malmö ( tror iofs ej det ) Just nu: KHK 3 matcher 1 p (6 bonus p) Rögle 3 matcher 5 p (12 bonus p) Modo 3 matcher 6 p (4 bonus p) Malmö 3 matcher 6 p (8 bonus p) Rögle imponerar idag igen! Jordan är grym! skotten 13-4 efter första...och 1-1..sjuka rögle. Orkar inte titta på konkurrenterna som jag sagt
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2015 19:59:19 GMT 1
Idag är Dansk lika bra som 31 var mot VIK. Rögle har mycket bättre lag än oss.
|
|