|
Post by khkkrille on Nov 20, 2015 13:53:59 GMT 1
Är Lindström facit? Om han säger en sak så är det så? Jag försöker för det mesta bilda mej en egen uppfattning. Spelarmaterialet var egentligen redan förra säsongen undermåligt, det killarna utförde var en bragd. Nu behöll vi ganska många och steget är för långt. Att hålla på och jämföra sej hit och dit,varför? Häromdagen var det Modo,idag är det Rögle. Om vi varit 15 eller 5 poäng efter Rögle skiter jag uppriktigt i. Om du hade förhoppning om ett annat resultat så får de ju stå för dig,mina förväntningar motsvarar de för jag hade inga.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 20, 2015 14:21:53 GMT 1
trodde du vi skulle vara 15 p efter Rögle efter 19 omg? Du svarar fortfarande inte på varför Rögle, som inte har nämnvärt bättre lag på papperet ska vara långt över kvalstrecket. Varför kan Rögle krama mycket mer ur halvtaskiga spelare? Varför kan vi inte jämföra med dem och ifrågasätta organisationen runt laget? Jag tycker det hade varit jättemycket bättre att bara vara 5 p efter Rögle idag, men inte du? Tycker du verkligen Lindströms ord är helt fel?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 20, 2015 15:14:02 GMT 1
Har du fortfarande inte läst Lindströms blogg? Ska vi vara 15!!!!! p bakom Rögle? Hur många sa att de skulle vara flera klasser bättre? Du? Det handlar inte längre om att vi ligger sist (det trodde väl jag också). Det handlar om hur mycket sist. Sist i en tät bottenstrid är liksom inte samma sak..eller? Rögle är nog det som sticker mest i ögonen och som på sätt och vis bevisar att vi också skulle kunnat vara ovanför kvalstrecket Har sett många av Rögles matcher och de är mycket bättre än oss. Tveksamt om någon av våra backar skulle platsa där exempelvis.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 20, 2015 15:22:39 GMT 1
precis...och vad beror detta på? Varför är de mkt bättre än de borde vara? Spelar tränare och spelsystem in? Har värvarna varit bättre? VARFÖR är det så stor skillnad, då det är ett lag som var EFTER oss förra säsongen? Kostar deras trupp mycket mer än vår?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 20, 2015 16:21:09 GMT 1
precis...och vad beror detta på? Varför är de mkt bättre än de borde vara? Spelar tränare och spelsystem in? Har värvarna varit bättre? VARFÖR är det så stor skillnad, då det är ett lag som var EFTER oss förra säsongen? Kostar deras trupp mycket mer än vår? Dom har bättre spelarmaterial för SHL, så enkelt tycker jag det är. Vi har bra spelarmaterial för HA.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 20, 2015 16:54:33 GMT 1
ok...du tycker m a o inte som "proffsbloggaren" Lindström, som även drar paralleller med sin egna karriär. Jaja..man får tycka vad man vill
|
|
tank
Björnligan
|
Post by tank on Nov 20, 2015 19:00:41 GMT 1
Det är ju inte alltid som statistiken talar sanning. Vem trodde inför säsongen att vi (Rögle) skulle vara före hårdsatsande Luleå efter 19 omgångar? INGEN. Det kan jag lova er. Lugna ner er nu alla KHKare. Ni har all rätt att vara kritiska då det har gått sämre än väntat. Men så jävla dåligt som poängutdelningen visar har ni inte spelat. Och i slutändan handlar det om att vara bättre än ett allsvenskt lag och det tycker jag att ni är/kommer vara. Ni har dessutom haft skador på nyckelspelare: Grundel och Bergström bl.a. Det är först på senare tid som även vi i Rögle har skadeproblem och det märks tydligt i spelet. Jensen, Baranka, Dansk, Almen, Tessier...det är jävligt tufft med en redan tunn trupp! Därför känns det så jävla gött att vi har en toppcenter på ingång. När sedan Jensen kommer tillbaka och med Kovacs i laget så står vi bättre rustade än förut.
Heja Rögle och KHK! Vi ska klara av den här säsongen, om det så krävs kvalspel så ska vi hålla oss kvar! Nästa säsong med många miljoner mer blickar vi aldrig bakåt utan börjar etableringen.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 20, 2015 20:19:02 GMT 1
trodde du vi skulle vara 15 p efter Rögle efter 19 omg? Du svarar fortfarande inte på varför Rögle, som inte har nämnvärt bättre lag på papperet ska vara långt över kvalstrecket. Varför kan Rögle krama mycket mer ur halvtaskiga spelare? Varför kan vi inte jämföra med dem och ifrågasätta organisationen runt laget? Jag tycker det hade varit jättemycket bättre att bara vara 5 p efter Rögle idag, men inte du? Tycker du verkligen Lindströms ord är helt fel? Jag har aldrig funderat på hur många poäng jag tycker vi ska vara efter Rögle, att du har de är ju ganska imponerande. Halvtaskiga spelare får stå för dej, Jag tycker inte Rögle är anmärkningsvärt bra eller dåliga heller. De har träffat bättre än oss helt enkelt samtidigt som de kunnat plocka in lite spetsiga spelare främst på backsidan. Skulle jag förklara för dig varför så tycker ju du att jag är tjatig. Nej jag ser inte Rögle som en parameter på hur vi lyckas eller inte, detta är en lång transportsträcka fram till 7 playoff matcher och då bryr jag mej inte om om vi är en poäng eller 42 poäng efter. Nej säkert inte helt fel men han är inget facit, du tar ju vilken person som helst och kastar in och säger "han sa så och då är det så"
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 20, 2015 20:19:42 GMT 1
precis...och vad beror detta på? Varför är de mkt bättre än de borde vara? Spelar tränare och spelsystem in? Har värvarna varit bättre? VARFÖR är det så stor skillnad, då det är ett lag som var EFTER oss förra säsongen? Kostar deras trupp mycket mer än vår? Dom har bättre spelarmaterial för SHL, så enkelt tycker jag det är. Vi har bra spelarmaterial för HA. Typ så ja
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 22, 2015 19:30:33 GMT 1
Tittar på mif-vlh nu. Malmö är bra men frågan är om inte de får byta plats med Modo. De spelar bra som sagt men är trubbiga..
|
|
|
Post by time on Nov 23, 2015 8:59:10 GMT 1
Tittar på mif-vlh nu. Malmö är bra men frågan är om inte de får byta plats med Modo. De spelar bra som sagt men är trubbiga.. VLH snuskigt effektiva.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 23, 2015 9:13:34 GMT 1
Tittar på mif-vlh nu. Malmö är bra men frågan är om inte de får byta plats med Modo. De spelar bra som sagt men är trubbiga.. VLH snuskigt effektiva. Ja,enormt mer spetsiga än Malmö.. Tror Malmö kan få problem att hålla Modo bakom sej i slutändan. Rögle med för den delen.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 24, 2015 21:29:11 GMT 1
Intressant att se hur de troliga bottenlagen tar poäng mot varandra. Lagen jag tror kommer vara där, vi, Rögle, Modo och eventuellt Malmö ( tror iofs ej det ) Just nu: KHK 6 matcher 1 p (7 bonus p) Rögle 4 matcher 8 p (15 bonus p) Modo 4 matcher 9 p (10 bonus p) Malmö 4 matcher 9 p (13 bonus p)
Detta ser definitivt inte bra ut!
|
|
|
Post by Sverker on Nov 26, 2015 21:31:00 GMT 1
Intressant att se hur de troliga bottenlagen tar poäng mot varandra. Lagen jag tror kommer vara där, vi, Rögle, Modo och eventuellt Malmö ( tror iofs ej det ) Just nu: KHK 6 matcher 1 p (8 bonus p) Rögle 5 matcher 8 p (15 bonus p) Modo 4 matcher 9 p (10 bonus p) Malmö 5 matcher 12 p (13 bonus p)
|
|
|
Post by Sverker on Nov 28, 2015 21:05:58 GMT 1
Intressant att se hur de troliga bottenlagen tar poäng mot varandra. Lagen jag tror kommer vara där, vi, Rögle, Modo och eventuellt Malmö ( tror iofs ej det ) Just nu: KHK 6 matcher 1 p (10 bonus p) Rögle 6 matcher 8 p (15 bonus p) Modo 5 matcher 12 p (10 bonus p) Malmö 5 matcher 12 p (13 bonus p)
|
|