|
Post by time on Jan 27, 2016 11:48:42 GMT 1
Nu verkar det som att turordningsreglerna inte är fastställa ifall ett lag som kvalificerar sig till SHL inte klarar licencen.
Detta måste ju bestämmas INNAN kvalet startar!! Eller vill SHL välja lag i så fall? ...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 27, 2016 11:58:30 GMT 1
Självklart....det är ju idioter som bestämmer
|
|
|
Post by Bart on Jan 27, 2016 12:52:01 GMT 1
Dom vill välja upp AIK ifall dom inte lyckas i kvalet. Säger som vår kommunpolitiker. Maffia
|
|
|
Post by raquex on Jan 27, 2016 13:13:19 GMT 1
Mitt "drömscenario" skulle va om vi får möta AIK i bäst av 7 och lyckas vinna, samtidigt som TAIF lyckas ta sig till en bäst av 7 mot MoDo och vinna.
Nu håller jag inte på TAIF, men visst hade det väl vart skoj om dom gick upp och vi höll oss kvar? Vilka matcher det hade blivit mellan oss då :-)
Nu lär väl tyvärr SHL anpassa och strama åt kraven ytterligare så att TAIF inte uppfyller kravet för att få gå upp och säkert nått mot KHK så att inte vi kan stanna kvar..
|
|
|
Post by noll1 on Jan 27, 2016 14:00:14 GMT 1
TAIFs enda chans att få spela i SHL är troligen om vi trillar ur och de kan få till en lösning där de spelar i vår hall eller i Växjö. Jag tvivlar på att de kommer bygga en ny arena eller bygga ut den nuvarande och jag är helt säker på att SHL inte kommer godkänna annat än att den står färdig till seriestart.
Läste en artikel någonstans där SHL sa rakt ut att de inte hade tänkt godkänna KHK men vågade inte annat pga det stora offentliga stödet.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 27, 2016 14:20:47 GMT 1
Det har väl aven snackats om att man kanske ska gå på publikkapacitet mer än sittplatser. Alltså att man kanske bara ska kräva att det går i 5000 i hallen utan krav på sittplatser.
|
|
|
Post by Bart on Jan 27, 2016 14:55:34 GMT 1
Man lär göra allt för att plocka upp AIK rätt om dom ej klarar ett kval. Det sportsliga skiter shl i. Tyvärr
|
|
|
Post by Zäta on Jan 27, 2016 21:58:21 GMT 1
Jag tror möjligtvis att att TAIF skulle säga nej om dom går upp. Gör dom inte det så tror jag inte man gör några förändringar. Förbundet har skämt ut sig tillräckligt. Det måste dom ju inse själva.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 1, 2016 23:01:13 GMT 1
VIK skrämmer ingen i Hockeysverige just nu. Nio raka förluster. 1 pinne mer än pantern. Vad pågår i den föreningen?
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 2, 2016 7:43:48 GMT 1
VIK skrämmer ingen i Hockeysverige just nu. Nio raka förluster. 1 pinne mer än pantern. Vad pågår i den föreningen? Mycket märkligt!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 6, 2016 22:11:08 GMT 1
Ser alltmer ut som att det kan bli AIK vi får möta. TAIF har något av en svacka nu. Hoppas AIK scoutas noga nu.
|
|
|
Post by Bart on Feb 6, 2016 22:54:13 GMT 1
Vet ej vilket som är bäst. Möter vi AIK har vi säkerligen även domarna emot då SHL,s penga kåta pampar vill ha upp AIK och sätta press för att så skall ske. Möter vi Taif vill samma pampar ha upp det minst onda av två onda ting.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 7, 2016 2:58:15 GMT 1
Vet ej vilket som är bäst. Möter vi AIK har vi säkerligen även domarna emot då SHL,s penga kåta pampar vill ha upp AIK och sätta press för att så skall ske. Möter vi Taif vill samma pampar ha upp det minst onda av två onda ting. TAIF är absolut bäst att få möta,hela bygden skulle koka ?
|
|
|
Post by nissebult on Feb 7, 2016 11:42:15 GMT 1
KHK VS AIK = KHK i SHL MIF VS TAIF = TAIF i SHL
Skulle va en riktig snyting på SHL pamparna. Mumma :-)
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 7, 2016 15:53:28 GMT 1
KHK VS AIK = KHK i SHL MIF VS TAIF = TAIF i SHL Skulle va en riktig snyting på SHL pamparna. Mumma :-) O ja, mums!
|
|