|
Post by time on Feb 17, 2016 16:51:41 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 17, 2016 17:01:30 GMT 1
Håller nog med klubbarna i detta fallet. Gäller bara för klubbarna att hitta rätt nivå. Bäst för oss hade det ju varit om KRIF eller Mörrum gick upp i allsvenskan så de hela bildade en trappa. Vi borde dock redan i år kunnat ge några J20 spelare chansen i några matcher hos KRIF.
|
|
|
Post by time on Feb 17, 2016 18:19:52 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on May 20, 2016 8:33:15 GMT 1
Underbar klubb man håller på som de senaste säsongen missat budget med en sisådär 18 miljoner..var fan är kompetensen och verklighetsförankringen??!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 20, 2016 9:09:47 GMT 1
sjukast av allt är att vi aldrig ens haft ett dyrt lag...på papperet i alla fall...vi har haft kvalmatcher och dyrast biljetter... sanslöst dåligt helt enkelt! Hur många anställda finns det på marknad t ex? Genererar de i förhållande till vad de kostar? Nu skulle Tobbe ha en post som inte fanns...och det finns ännu en lön! När det ser ut så här, så fattar man att man får fortsätta med dåliga spelartrupper. Och blekingehockeyn verkar ju inte kunna skötas någonstans...både KRIF o OIK hos fogden..
|
|
|
Post by khkkrille on May 20, 2016 9:35:55 GMT 1
Jag har inga problem med att vi har en billig trupp, allra helst i SHL är det en förutsättning för oss för att alls kunna spela där. Vad jag sätter mej emot är missarna i budgeten..hur man kan räkna så jäkla fel..är KHK en klubb som inte känner sin publik och affärsliv? Man höftar mest till nåt som låter väldigt bra men som är ouppnåeligt. Glädjekalkyler för fan! Nu kan ju ett x antal miljoner av dem skulle på MJ men han fick iaf ta konsekvenserna av det. Och ändå tycks det inte blivit bättre men nu höjer ingen rösten om att någon ska få gå..
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 20, 2016 10:05:51 GMT 1
jag menar att vi inte kan klara av att hålla ett så billigt lag på isen! Hur ska vi då kunna få ihop intäkter till ett dyrare? Hur billigt lag ska man budgetera med? Jag tror åter att det är åt helvete för många anställda! Har vi inte intäkter som ett topplag, så kan vi ju inte ha personal till det!? Måste vi ha typ 4 tränare? Vem betalar Honkens "egna" tränare?
|
|
|
Post by Zäta on May 20, 2016 12:32:09 GMT 1
Alla budgetar är ju en uppskattning, facit kommer ju efteråt så att säga. Har inte satt mig in skitmycket i vart man kalkylerat tokigt. Men klart att det blivit en stor diskrepans vad det gäller försäljningsytorna och publikmässigt. Blir snabbt stora summor där.
|
|
|
Post by khkkrille on May 20, 2016 20:04:03 GMT 1
Alla budgetar är ju en uppskattning, facit kommer ju efteråt så att säga. Har inte satt mig in skitmycket i vart man kalkylerat tokigt. Men klart att det blivit en stor diskrepans vad det gäller försäljningsytorna och publikmässigt. Blir snabbt stora summor där. Visst är det uppskattning..men ligger man 18-20 miljoner fel så är man ju rejält ute och cyklar. MJ fick gå, kanske Rolfs tur nu?
|
|
|
Post by Zäta on May 21, 2016 9:24:15 GMT 1
Alla budgetar är ju en uppskattning, facit kommer ju efteråt så att säga. Har inte satt mig in skitmycket i vart man kalkylerat tokigt. Men klart att det blivit en stor diskrepans vad det gäller försäljningsytorna och publikmässigt. Blir snabbt stora summor där. Visst är det uppskattning..men ligger man 18-20 miljoner fel så är man ju rejält ute och cyklar. MJ fick gå, kanske Rolfs tur nu? Är det så stora siffror som felar?
|
|
|
Post by khkkrille on May 21, 2016 14:02:53 GMT 1
Visst är det uppskattning..men ligger man 18-20 miljoner fel så är man ju rejält ute och cyklar. MJ fick gå, kanske Rolfs tur nu? Är det så stora siffror som felar? Över en 4 års period är det så enligt bävern. Blödandet måste ju upphöra!
|
|
|
Post by Back to Front on May 23, 2016 7:35:36 GMT 1
Marknad bommade målet med ca 2 millar. en så räknademan med restaurangen från seriepremiären.. Och dn kom väl inte igång förrän ef nyår typ.
|
|
|
Post by Zäta on May 23, 2016 10:41:02 GMT 1
Man missade ju en ganska rejäl intäkt vad det gäller mittcirkeln vad jag förstår. Är det inräknad i marknads minus eller är det utöver?
|
|
|
Post by Back to Front on May 23, 2016 13:40:29 GMT 1
Utöver , det är SHL pengar som blev -2 mkr
|
|
|
Post by Zäta on May 23, 2016 13:52:58 GMT 1
klart att det kostar mer att spela i SHL. Men samtidigt borde hockeyn vara hetare än någonsin. kanske är det så att klubben måste satsa mer på event för att få det att gå runt om inte försäljningen räcker till?
|
|