|
Post by darthvader on Feb 27, 2016 2:37:21 GMT 1
Jag skriver knappt i forumet längre, jag kollar det dock varje dag efter nya inlägg. Klubben har genomgått en stor förändring under denna tid forumet har existerat, kanske dags att forumet också gör det? Jag ser inlägg där användare skriver att forumet verkar dött, och jag håller med. Ibland är det jävligt stendött, och då är vi en klubb i högsta ligan. Folk jag har pratat med vet inte ens om att det finns ett forum, och vet de om det så lämnar de ganska snabbt och kommer aldrig tillbaka, vilket är synd.
Jag har tre förslag för att åter skapa aktivitet på forumet: 1. Kanske dags att skaffa en redig domän för forumet? 2. Förnya designen? 3. Be khk.se åter göra reklam för att det finns ett forum.
Jag vet inte, vad anser ni?
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 9, 2016 10:23:36 GMT 1
Vet du varför folk lämnar och aldrig kommer tillbaka? Är det attityden hos skribenterna eller finns det andra anledningar? 1. Ja varför inte. Det blir ju lättare att hitta hit. En .SE-domän vore väl det bästa, men det kostar pengar även om det inte är många hundralappar om året. 2. Jag vet inte vad det finns för möjligheter att ändra designen på befintlig plattform. Men jag personligen vill helst inte ha ett helt nytt forum. Jag har hängt här i snart 13 år och känner mig som hemma Jag tror också det skulle bli ännu svårare att få fart på ett helt nytt forum. Däremot bör vi byta moderatorer då ingen av dessa är aktiva längre. Om det är någon som känner någon moderator så säg till! 3. Det är nog en förutsättning för att aktiviteten ska ta fart igen. Svenskafans har ju också ett forum för varje lag, där folk från andra klubbar lätt hittar. Men jag personligen tycker det är ganska värdelöst när man inte kan dela upp diskussionsämnena i olika kategorier. Hade det funkat ungefär som detta forum så hade det varit ett givet ställe att hänga på.
|
|
|
Post by vsn on Mar 9, 2016 16:58:02 GMT 1
Man kan väl betala 10 USD för att byta URL på ett forum här?
Annars kostar en .se-domän 350kr per år på one.com. Kan ju kanske vara värt det. Har tidigare haft funderingar på om man inte borde försöka få till ett samlat forum för KHK, HIF och FKK med mera. Hade kanske kunnat locka lite nya supportrar till alla parter, men jag vet inte om HIF/FKK ens har supporterforum idag.
|
|
|
Post by darthvader on Mar 26, 2016 22:43:16 GMT 1
Man kan väl betala 10 USD för att byta URL på ett forum här? Annars kostar en .se-domän 350kr per år på one.com. Kan ju kanske vara värt det. Har tidigare haft funderingar på om man inte borde försöka få till ett samlat forum för KHK, HIF och FKK med mera. Hade kanske kunnat locka lite nya supportrar till alla parter, men jag vet inte om HIF/FKK ens har supporterforum idag. Vilken bra idé! Det måste ju finnas några från HIF/FKK som hade velat tjöta på forum. Domän kan man även hitta billigare än så, en .org är ju också en trevlig för sådana här sammanhang till ett bra pris. Jag kanske tar tag i det här, man blir faktiskt lite sugen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 8, 2016 11:12:03 GMT 1
tja...vi är nya i SHL och har uppnått det "omöjliga". Ändå är detta en av de dödaste forumen av alla.. :/ Finns inget gediget intresse? Är det det som även visar sig i näringslivet. Inga vill hjälpa till att satsa på allvar med stora summor...och vi hade stora problem att ens komma upp i 3000 pers på matcherna. Kommer vi verkligen att kunna etablera oss på allvar, eller blir det kval varje år, tills vi ramlar ur igen?
|
|
|
Post by Zäta on Jul 11, 2016 7:03:37 GMT 1
tja...vi är nya i SHL och har uppnått det "omöjliga". Ändå är detta en av de dödaste forumen av alla.. :/ Finns inget gediget intresse? Är det det som även visar sig i näringslivet. Inga vill hjälpa till att satsa på allvar med stora summor...och vi hade stora problem att ens komma upp i 3000 pers på matcherna. Kommer vi verkligen att kunna etablera oss på allvar, eller blir det kval varje år, tills vi ramlar ur igen? Intresset är för hockeyn är väl egentligen inte så megastort i den här stan? Som du sa så va det ju bekymmer att knöka in 3000 pers i arenan förra säsongen. Antalet säsongskort sålda hittills är 1582 enligt KHK.se. Tycker generellt att det pratas mindre hockey nu än under åren i HA.
|
|
|
Post by time on Jul 11, 2016 11:04:36 GMT 1
tja...vi är nya i SHL och har uppnått det "omöjliga". Ändå är detta en av de dödaste forumen av alla.. :/ Finns inget gediget intresse? Är det det som även visar sig i näringslivet. Inga vill hjälpa till att satsa på allvar med stora summor...och vi hade stora problem att ens komma upp i 3000 pers på matcherna. Kommer vi verkligen att kunna etablera oss på allvar, eller blir det kval varje år, tills vi ramlar ur igen? Intresset är för hockeyn är väl egentligen inte så megastort i den här stan? Som du sa så va det ju bekymmer att knöka in 3000 pers i arenan förra säsongen. Antalet säsongskort sålda hittills är 1582 enligt KHK.se. Tycker generellt att det pratas mindre hockey nu än under åren i HA. Har jag befarat sedan flera år tillbaka. Hoppas jag får fel. denna säsong är det upp till bevis om man vill ha ett lag i SHL
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 11, 2016 11:08:39 GMT 1
samtidigt känns det som klubben gör mindre för att skapa hype, än vad de gjorde i div 1...
|
|
|
Post by Zäta on Jul 11, 2016 12:22:27 GMT 1
Intresset är för hockeyn är väl egentligen inte så megastort i den här stan? Som du sa så va det ju bekymmer att knöka in 3000 pers i arenan förra säsongen. Antalet säsongskort sålda hittills är 1582 enligt KHK.se. Tycker generellt att det pratas mindre hockey nu än under åren i HA. Har jag befarat sedan flera år tillbaka. Hoppas jag får fel. denna säsong är det upp till bevis om man vill ha ett lag i SHL Facit har vi väl egentligen redan fått? Intresset är vad det är.Kan det vara runt 2500 pers som alltid går på matcherna? om vi inte räknar med bortasupportrar?
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 11, 2016 15:19:09 GMT 1
samtidigt känns det som klubben gör mindre för att skapa hype, än vad de gjorde i div 1... Exakt..men då var känslan också en annan..då värdesatte man oss supportrar på ett helt annat sätt och lät oss va delaktiga. Mycket förstördes med MJ..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 11, 2016 16:32:12 GMT 1
Tror det mycket är "SHL-märkvärdigheten", som gör mycket. All charm är borta...och många gillar inte "det stora", där allt bara handlar om pengar och är svindyrt. Tyvärr hör man folk som saknar det gamla...och när inte ens stora företag intresserar sig i stor skala, hur ska man då få intäkter som krävs? Man blir inte lite orolig över en hall för 5000. Finns det en möjlighet att komma till 4000? Varför ens 3500, när vi inte kom upp i 3000? Bättre resultat kan givetvis locka, men inte mycket talar för så mycket bättre såna. Viktigast är att vi åtmistone är och krigar om något streck
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 11, 2016 20:46:51 GMT 1
Är säkert inte dumt med ökad kapacitet..ofta var det biljetter på de tre nedersta raderna som blev över ifjol, klart som fan att ingen betalar priset som begärdes för dem. I år ökar ju valmöjligheten så att kärnpubliken kommer öka både hoppas och tror jag..helt med dej vad de gäller charm. Som du säger så är allt så utstuderat vinstdrivande numera så man förlorar kontakten med publiken. Hela arrangemanget blir stelt liksom...
|
|
|
Post by Zäta on Jul 12, 2016 11:23:49 GMT 1
Är nog väldigt få klubbar i stora idrotter som är jättefamiljära. För egen del tycker jag att det är ett lite märkligt sätt att resonera på. Visst har jag uppskattat den känslan som var i div 1 - HA. Men det har alltid varit laget på isen varit det viktigaste för mig. Inga lag är permanenta. Spelare kommer och går. I alla divisioner. Elithockey kostar pengar. Jättemycket pengar. Då vill det till restauranger, pubar, loger osv. Det är högavlönade gossar som skrinnar ut i arenan.
|
|