|
Post by khkmarcus on Mar 1, 2016 11:36:37 GMT 1
att gå ner när det finns fler platser i arenan ?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 1, 2016 13:17:03 GMT 1
Det tror jag inte.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 1, 2016 13:22:42 GMT 1
Borde väl kunna bli lite olika prissättning dock?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 1, 2016 13:47:34 GMT 1
Borde väl kunna bli lite olika prissättning dock? Det är nog troligt iof. Men jag tror inte man ska räkna med så stora skiftningar i priserna. Jag vet inte hur mycket klubbarna själva styr? Svensk hockey är ju en produkt som sköts/missköts utav förbundet.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 1, 2016 13:50:34 GMT 1
Jag såg att Skellefteå kommer att sälja dyraste sittplats till 335:- till kvartsfinal, 365 till semi och 495 till ev final (+50:- om motståndet heter Luleå). Noterbart: 1. Ja, vi är dyrare. ...men med färre platser måste det till högre pris per plats. Med färre intresserade besökare likaså. Jag tror inte att fler tomma stolar ger billigare biljetter... 2. Bra prismodell där intresset för matchen (efterfrågan) avgör priset.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 1, 2016 14:22:49 GMT 1
Och hur ska man göra nu? Det säljs biljetter för 4 matcher...och det kan bli 2...i så fall 500 kr/match. För att det ens ska bli det minsta billigt, så måste det bli 4 matcher. Och om man köper för 2 är det MKT dyrare. Tycker det känns lite fräckt... Och vi tar alltså 335kr/match om man köper 2. Alltså lika mycket för negativt kval, som Skellefteå tar för DYRASTE alternativet i kvarten!? Ja, allt är som vanligt här...fattar inte att man inte skäms! Hade faktiskt hoppats på någon form av tack, med erbjudande som "kompensation" för säsongskortsköpare, efter denna bedrövliga säsong, där man nästan känt sig lurad på pengarna. 6400 (7400) kr för på sätt och vis "ingenting"...då vi knappt varit med i tabellen mer än 5 omgångar
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 1, 2016 15:09:34 GMT 1
Gnäll gnäll gnäll, ingen tvingar dej qallahan? Man har ju ett val, ett dyrt säsongskort är lika mycket chansning som ett billigt för köparen. Om du inte trodde,misstänkte att de kunde gå som de gjort så förstår jag om du känner dej lurad men alla investeringar innehåller risker. Se det som att du köper aktier,ibland är det värt de ibland inte. Tycker f.ö hockeyfarsan sammanfattar det hela bra. Det behövs ingen Einstein för att förstå varför vi har höga priser..
|
|
|
Post by vsn on Mar 1, 2016 15:28:42 GMT 1
Trots de dåliga prestationerna i de sista matcherna så är det ekonomiska kravet inför 16/17 fortfarande det som skrämmer mig mest. Det känns som att de har budgeterat för utsålt i varje match, och då måste man fortfarande ha minst 3 hemmamatcher för att det ska gå runt.
Vad händer egentligen om vi bara har 2500 / match? Hur många miljoner ligger vi back isåfall?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 1, 2016 16:49:07 GMT 1
Skulle vi bara ha 2500? Hur funderar du då? Slutsålt kanske de inte blir varje match men under 3300 tror jag inte vi kommer under någon gång..både TAIF och AIK lär ha en jäkla massa supportrar med sej ju. Det vi inte fyller upp tror jag de fyller upp.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 1, 2016 17:05:43 GMT 1
Jag betalar gärna de extra slantarna för kvalkortet, jag hade ändå inte gjort något vettigt för de pengarna ändå så då känns det bättre att iallafall vara med och stötta klubben i mitt hjärta ytterligare ekonomiskt. Man gör det mycket enkelt för sig om man jämför med andra lags biljettpriser.. räcker med att kolla på hur många platser de har i sin arena, jämfört hur många vi har som hockeyfarsan redan skrivit.
|
|
|
Post by time on Mar 2, 2016 10:32:09 GMT 1
Jag betalar gärna de extra slantarna för kvalkortet, jag hade ändå inte gjort något vettigt för de pengarna ändå så då känns det bättre att iallafall vara med och stötta klubben i mitt hjärta ytterligare ekonomiskt. Man gör det mycket enkelt för sig om man jämför med andra lags biljettpriser.. räcker med att kolla på hur många platser de har i sin arena, jämfört hur många vi har som hockeyfarsan redan skrivit. Kunde inte sagt det bättre själv
|
|
|
Post by Zäta on Mar 2, 2016 10:44:06 GMT 1
att gå ner när det finns fler platser i arenan ? Spelar vi allsvensk hockey nästa säsong lär det bli billigare.....
|
|