|
Post by khkkrille on Apr 9, 2016 14:23:56 GMT 1
Nej, men han borde väl vara där för han har väl kontrakt? Men Wiklund och Henrion ser jag..de borde gå att göra sej av med framåt..bakåt är de väl frågetecken för Aronsson
|
|
|
Post by time on Apr 9, 2016 14:25:16 GMT 1
Nej, men han borde väl vara där för han har väl kontrakt? Men Wiklund och Henrion ser jag..de borde gå att göra sej av med framåt..bakåt är de väl frågetecken för Aronsson Hans kontrakt gäller inte nästa säsong. Det kostar att göra sig av med spelare oavsett om man får dem utlånade eller att riva kontrakten
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2016 14:30:06 GMT 1
Det beror ju helt på. Får man någon som tar över kontraktet eller som delvis gör det så är det en bra affär.
|
|
|
Post by time on Apr 9, 2016 14:31:35 GMT 1
Står fast vid 1e mv 4 backar o 3 spetsforward. Mer har vi nog inte råd med. Åtminstone inte till säsongsstart. Men som sagt hellre 3 riktig SHL-spets än 5 av lite mindre spets.
|
|
|
Post by time on Apr 9, 2016 14:32:45 GMT 1
Det beror ju helt på. Får man någon som tar över kontraktet eller som delvis gör det så är det en bra affär. Jovisst men inget HA-lag betalar en krona mer än de behöver. Svårt att se något lag som tar över hela kontraktet.
|
|
|
Post by Bart on Apr 9, 2016 15:49:07 GMT 1
Låt dom då träna och vara med junior laget vilket jag inte tror att tex slava vill. Lär tappa i värde och ej synas.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2016 16:32:59 GMT 1
Det beror ju helt på. Får man någon som tar över kontraktet eller som delvis gör det så är det en bra affär. Jovisst men inget HA-lag betalar en krona mer än de behöver. Svårt att se något lag som tar över hela kontraktet. Måste det vara HA lag då? Galbraith för att ta ett exempel betalade man inte en krona för när han blev utlånad. Och självklart kan man få en spelare som bidrar mer än Henrion för hans lön då han inte bidrog ett skit i någon del av spelet. Finns MÅNGA spelare som hade gjort det bättre! Gärna 3 spetsforwards men det kommer inte räcka..för att ta 30 poäng till krävs ännu mer och det borde vara målet för klubben. Dags att visa att man har nån slags ambition och inte bara meningslöst tar upp en plats!
|
|
|
Post by time on Apr 9, 2016 17:20:27 GMT 1
Jovisst men inget HA-lag betalar en krona mer än de behöver. Svårt att se något lag som tar över hela kontraktet. Måste det vara HA lag då? Galbraith för att ta ett exempel betalade man inte en krona för när han blev utlånad. Och självklart kan man få en spelare som bidrar mer än Henrion för hans lön då han inte bidrog ett skit i någon del av spelet. Finns MÅNGA spelare som hade gjort det bättre! Gärna 3 spetsforwards men det kommer inte räcka..för att ta 30 poäng till krävs ännu mer och det borde vara målet för klubben. Dags att visa att man har nån slags ambition och inte bara meningslöst tar upp en plats! Helt enig ang Henrion. Han skjuter i tid o otid o skjuter därmed bort massor av chanser för KHK. Så vill någon ta över hans kontrakt så kommer inte jag att sörja.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 9, 2016 23:15:22 GMT 1
#85 #19 #16 #29 #9 Är spelare framåt som spelmässigt är ganska lätta att byta ut på SHL nivå. Tror det kommer hända ngt bland dessa herrar. Bakåt är ju inte Aronsson ngt att väcka barnen för. Samtliga skulle ju vara guld värda för ett bra HA-lag. Sundlöv har ändå lite att spela med mot HA-lagen. Sen är dom ju inte dumma naturligtvis. Men utav dessa är känslan att det bara är #85 som har en besvärlig lön.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 10, 2016 0:40:22 GMT 1
19 bör man behålla tycker jag..Har definitivt SHL kompetens om han får rätt roll. Övriga håller jag med om. Stämmer dock inte in i hyllningskören om Nilsson..en back vi både kan ha och mista
|
|
|
Post by aloviak on Apr 10, 2016 6:05:49 GMT 1
#85 #19 #16 #29 #9 Är spelare framåt som spelmässigt är ganska lätta att byta ut på SHL nivå. Tror det kommer hända ngt bland dessa herrar. Bakåt är ju inte Aronsson ngt att väcka barnen för. Samtliga skulle ju vara guld värda för ett bra HA-lag. Sundlöv har ändå lite att spela med mot HA-lagen. Sen är dom ju inte dumma naturligtvis. Men utav dessa är känslan att det bara är #85 som har en besvärlig lön. 85 har inget gällande kontrakt
|
|
|
Post by Bart on Apr 10, 2016 7:51:01 GMT 1
Helt rätt. Fattar inte varför så många tycks tro att #85 har kontrakt. Sundlöv har redan bekräftat att så ej är fallet. #19 lär aldrig plockas bort då man nyss förlängde och det med all rätt. Bort med #10 för ineffektiv med tanke på alla skott
|
|
|
Post by Zäta on Apr 10, 2016 8:49:07 GMT 1
Helt rätt. Fattar inte varför så många tycks tro att #85 har kontrakt. Sundlöv har redan bekräftat att så ej är fallet. #19 lär aldrig plockas bort då man nyss förlängde och det med all rätt. Bort med #10 för ineffektiv med tanke på alla skott När va det man nyss förlängde söders avtal?
|
|
|
Post by Bart on Apr 10, 2016 11:15:06 GMT 1
Var väl året innan man gick upp i SHL man förlängde med Söder.
|
|
|
Post by noll1 on Apr 10, 2016 13:49:27 GMT 1
Helt rätt. Fattar inte varför så många tycks tro att #85 har kontrakt. Sundlöv har redan bekräftat att så ej är fallet. ... Inte så konstigt, han stod på EP som under kontrakt även nästa säsong men har nu tagits bort. Lite svårt att hitta nu då många gamla artiklar förvunnit men här är tex en som säger att det var ett två-årskontrakt: hockeysajten.wordpress.com/2015/05/01/karlskrona-varvar-toni-kahkonen/Jag var övertygad om att det var ett år tills jag plötsligen såg att EP hade honom med i nästa år också. Precis som du säger så har dock Sundlöv nu gått ut med att Kähkönens avtal inte gäller längre (däremot okänt om det bröts i förtid eller om det var ett 1+1 eller vad som hänt). www.blt.se/blekingesport/sundlov-har-traffat-paulsson/"En viss förvirring har det funnits kring Toni Kähkönen. Har han kontrakt med KHK? – Nej, hans avtal har gått ut, avslutar Sundlöv."
|
|