|
Post by qALLAHAN on May 16, 2016 20:04:34 GMT 1
vet inte varför Arell skulle vara bättre...FBKarna själva jämställer honom med Grundel. De borde väl veta..? Toni var ju helt grym. +/- var han väl nästan bäst i laget...med bara -2!!! Tror inte en back var i närheten. Detta tyder också på att han var en utmärkt tvåvägsforward, då han inte ens utan att göra mål, lyckades sumpa denna statistik! Hävdar fortfarande att INGEN av våra två bästa backar är ersatta! Och för att vi sparar pengar på honom, blir ju inte laget bättre...backsidan som Sundlöv skulle prioritera. Den känns inte ett dugg tryggare, snarare tvärt om...
|
|
|
Post by Zäta on May 16, 2016 21:32:39 GMT 1
Jag tycker inte att någon lagdel ser speciellt mycket bättre ut än förra säsongen. Skulle vara att Honken är med från start då. Men varken anfall eller försvarssidan kommer att ge motståndarna skrämselhicka......
|
|
|
Post by khkkrille on May 17, 2016 8:30:45 GMT 1
Att Forsell skulle va aktuell för oss är rent skitsnack..hit kommer han inte, han hamnar i MIF.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 17, 2016 9:58:29 GMT 1
MIF? De har ju redan handlat en massa dyrt väl? Har t o m dom plötsligt oändligt med pengar igen? Och ska de åter enbart försöka köpa sig till framgång? Det är väl denna nivå på spelare som är helt nödvändig nu...om det inte ska bli gjuten 13-14-plats igen
|
|
|
Post by khkkrille on May 17, 2016 10:55:24 GMT 1
MIF? De har ju redan handlat en massa dyrt väl? Har t o m dom plötsligt oändligt med pengar igen? Och ska de åter enbart försöka köpa sig till framgång? Det är väl denna nivå på spelare som är helt nödvändig nu...om det inte ska bli gjuten 13-14-plats igen Såg du inte pm:et jag skickade till dig igår? Forsell lär va för dyr för oss och vi är längst ner på listan vad gäller sådana här spelare.. Kommer hamna i Malmö. Ja klassen behövs men svenskar med den klassen är för dyra.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 17, 2016 12:24:01 GMT 1
Vad har MIF redan lagt i förhållande till oss? De har väl redan flera stjärnor i laget... Trodde faktiskt inte att de heller hade så hög status ibland spelare f ö
|
|
|
Post by Zäta on May 17, 2016 12:43:57 GMT 1
Vad har MIF redan lagt i förhållande till oss? De har väl redan flera stjärnor i laget... Trodde faktiskt inte att de heller hade så hög status ibland spelare f ö Sylvegård har under ett par säsonger talat om att Malmö har en ganska liten ekonomi. Varit mån om att inte äventyra den. Men naturligtvis har Malmö en Större ekonomi än oss. förmodligen en ganska dyr arena. Men den lär ge en del kulor med. Typ 10 000 mer pers än oss vid fullsatt. Större stad ger ju även ett naturligt större underlag hos sponsorer, och tilltalar säkert en hel del spelare.
|
|
|
Post by khkshl2015 on May 17, 2016 13:02:23 GMT 1
Är det sagt att Matushkin ska få en plats kommande säsong? Om inte, så kommer det komma en back till. Allt annat vore orimligt.
|
|
|
Post by time on May 17, 2016 15:59:13 GMT 1
Varken Matushkin eller Truhkno kommer att spela i KHK kommande säsong.
|
|
|
Post by time on May 17, 2016 16:02:14 GMT 1
vet inte varför Arell skulle vara bättre...FBKarna själva jämställer honom med Grundel. De borde väl veta..? Toni var ju helt grym. +/- var han väl nästan bäst i laget...med bara -2!!! Tror inte en back var i närheten. Detta tyder också på att han var en utmärkt tvåvägsforward, då han inte ens utan att göra mål, lyckades sumpa denna statistik! Hävdar fortfarande att INGEN av våra två bästa backar är ersatta! Och för att vi sparar pengar på honom, blir ju inte laget bättre...backsidan som Sundlöv skulle prioritera. Den känns inte ett dugg tryggare, snarare tvärt om... Har sett Arell i massvis med matcher. Han och Grundel helt olika spelartyper. Arell påminner om Gunnarsson fast tuffare.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 17, 2016 17:12:44 GMT 1
jag vet inte vad de menar, bara att de sägar menar att de går jämnt upp, när det jämför + och - i truppen
|
|
|
Post by time on May 17, 2016 17:29:34 GMT 1
jag vet inte vad de menar, bara att de sägar menar att de går jämnt upp, när det jämför + och - i truppen Förmodligen är det väl så.
|
|
|
Post by khkshl2015 on May 17, 2016 18:49:59 GMT 1
Varken Matushkin eller Truhkno kommer att spela i KHK kommande säsong. Har väldigt svårt att se att vi kommer gå in i säsongen med endast dem 8 backar vi har, där Ahnelöv behöver starta på bänken, och Aronsson kan omöjligt räknas som en given pjäs. Kanske någon man tror på, på lång sikt, men inte redan till nästa säsong. Hela min själ hoppas jag inte har fel, för den backuppsättning vi har idag har 0 förtroende hos mig. Och att tänka att Holmqvist ska spika igen på det sätt han gjorde förra året är för mig snudd på naivitet om det inte finns backar av SHL-klass framför.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 17, 2016 19:44:26 GMT 1
Jag ser Aronsson som lika given att skicka, som Matushkin! Minst!
|
|
|
Post by khkkrille on May 18, 2016 12:33:14 GMT 1
Att Forsell skulle va aktuell för oss är rent skitsnack..hit kommer han inte, han hamnar i MIF. Klar för MIF idag precis som väntat.
|
|