|
Post by wodmatte on May 25, 2016 12:34:50 GMT 1
jo d skulle jag kalla amatörer i fall dom skrev in det i kontraktet
|
|
|
Post by khkkrille on May 25, 2016 12:51:02 GMT 1
Har han verkligen sidledsklausul i sitt 3års-kontrakt? Räknas Schweiz som sidled? Det finns väl bättre svenska spelare där än i Sverige? Ser inget konstigt med att man lägger en klausul som gäller både KHL och NLA iaf.. Men kommer nog ställa till de rätt bra för oss om han sticker
|
|
|
Post by Sardaukar on May 25, 2016 12:55:13 GMT 1
Va?? Jag hoppas det förblir ett rykte!!
|
|
|
Post by Zäta on May 25, 2016 13:13:39 GMT 1
Har han verkligen sidledsklausul i sitt 3års-kontrakt? Räknas Schweiz som sidled? Det finns väl bättre svenska spelare där än i Sverige? Ser inget konstigt med att man lägger en klausul som gäller både KHL och NLA iaf.. Men kommer nog ställa till de rätt bra för oss om han sticker Lönemässigt är det knappast en sidledsförflyttning. Spelmässigt, beroende på vart man hamnar kan det väl vara vilket som.
|
|
|
Post by vsn on May 26, 2016 8:39:13 GMT 1
Skulle säga likvärdig liga, därav sidledsförflyttning. Lönemässigt är det ju självklart en stor skillnad då Schweiz har en medellön runt 750-800.000 SEK / år, men han har väl knappast löneklausul i kontraktet?
|
|
|
Post by khkshl2015 on May 26, 2016 10:07:20 GMT 1
|
|
|
Post by veteran on May 26, 2016 10:33:56 GMT 1
Låter nästan för bra för att vara sant. Behåll Guter och in med 2 kvalitetscentrar också så börjar det ordna till sig.
|
|
|
Post by vsn on May 26, 2016 10:59:31 GMT 1
Ja, hoppas att ryktet är sant. Vi behöver verkligen en back till.
|
|
|
Post by Zäta on May 26, 2016 12:47:56 GMT 1
Om det stämmer så tycker jag det känns som en stabil värvning.
|
|
|
Post by khkkrille on May 26, 2016 13:00:46 GMT 1
Vart placerar man honom bland backarna? Topp 2?
|
|
|
Post by vsn on May 26, 2016 13:53:58 GMT 1
Hmm, beror nog på om man vill spela Gunnarsson och Arell ihop eller inte. Men om det här stämmer så vet jag inte var man ska placera Printz. Assisterande tränare?
|
|
|
Post by time on May 27, 2016 18:41:43 GMT 1
Hmm, beror nog på om man vill spela Gunnarsson och Arell ihop eller inte. Men om det här stämmer så vet jag inte var man ska placera Printz. Assisterande tränare?
|
|
|
Post by time on May 27, 2016 18:43:41 GMT 1
Har han verkligen sidledsklausul i sitt 3års-kontrakt? Har väldigt svårt att tro att han har en klausul att lämna innan säsong 1 på ett 3-årskontrakt. Dock fullt möjligt att han kan lämna efter säsong 1.
|
|
|
Post by Bart on May 27, 2016 22:31:15 GMT 1
Vore väl på sin plats att klubben eller Mathias själv bekräftar eller dementerar detta rykte. Svagt annars.
|
|
|
Post by Rocket on May 29, 2016 10:00:27 GMT 1
Om det stämmer så tycker jag det känns som en stabil värvning. Håller verkligen med, Mattias Karlsson känns som en mycket stabil värvning. Han har ändå gjort 12p i världens näst bästa liga och presterat bra i SHL. Det jag är lite orolig för OM han nu presenteras på måndag är, har man verkligen råd med en klasscenter också? Mattias Karlsson är inte billig! Ligger garanterat fortfarande i spannet mellan 100000-200000kr/månad ( uppgifter från 2012 - www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/har-ar-spelarnas-loner-i-elitserien--lag-for-lag/ ). Efter sejouren i KHL så begär han nog ändå hyfsat med lön så beroende på kontraktslängd etc. så snackar vi nog ändå 1-1,3 miljoner/säsong + sociala avgifter och försäkringar etc. så är man uppe i cirka 1,8 miljoner (som max). Visst en AHL-center som spelar sitt första år i Europa kan vara hyfsad billig kring 100 000kr/månad eller strax under trots artistskatter etc.. Samtidigt är det alltid en stor chansning som förhoppningsvis går hem. Visst kan man kanske locka över en vassare center som inte har en chans att ta en plats i NHL, en prislappen för dessa AHL-stjärnor är ändå hutlösa. TJ Hensick kom till Sverige överviktig och otränad och totalfloppade i Modo hade närmare 200000kr/månad. Åkte hem till AHL sattes i PP och öste in poäng igen, så chansning som inte alltid går hem Förutsättningen för att KHK ska ro hem värvning av Karlsson + en klasscenter ekonomiskt är att man blir av med lönekostnader för Trukhno + en back. Det måste kunna avsättas pengar också för att under säsong eventuellt stärka upp inför ett eventuellt slutspel eller kvalspel. Ska bli spännande att se vad som presenteras på måndag och hur Sundlöv resonerar om centerplatsen och spelarbudget!
|
|