|
Post by Zäta on May 30, 2016 10:22:36 GMT 1
Ska vi gissa på att M. Karlsson och en ass tränare presenteras idag? Och att trucken lämnar truppen?
|
|
|
Post by khkkrille on May 30, 2016 12:06:09 GMT 1
Värvningen är bra.gillar dock inte att man tar pengar som skulle gått till centern.
|
|
|
Post by khkshl2015 on May 30, 2016 12:12:19 GMT 1
Av allt att döma så var problemet förra året enligt min mening att vi hade aldrig lyckades stänga matcher. Detta pga försvarspelet och målvaktspelet främst. Vi kunde ta ledningen, men det följdes alltid upp med ett snabbt baklängesmål. Så det gör mig faktiskt inte mycket om man tog lite pengar från centern. Jag tror vi kommer producera mål ändå.
|
|
|
Post by Sardaukar on May 30, 2016 14:18:09 GMT 1
Av allt att döma så var problemet förra året enligt min mening att vi hade aldrig lyckades stänga matcher. Detta pga försvarspelet och målvaktspelet främst. Vi kunde ta ledningen, men det följdes alltid upp med ett snabbt baklängesmål. Så det gör mig faktiskt inte mycket om man tog lite pengar från centern. Jag tror vi kommer producera mål ändå. Håller faktiskt med lite där.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 30, 2016 14:31:22 GMT 1
Vore ju bra om vi i första hand kunde hitta en center som vann fler tekningar än han förlorade... Men visst...också någon som kan hitta någon form av organisation i ett pp-spel. Det var ungefär som att spela tärning...turas om att köra och se vad som händer
|
|
|
Post by khkkrille on May 30, 2016 15:44:39 GMT 1
En förstecenters betydelse för ett lag ska nog inte förringas. Gissar på att sharkskillen är borta ur leken nu då.
|
|
|
Post by Rocket on May 30, 2016 16:58:07 GMT 1
En förstecenters betydelse för ett lag ska nog inte förringas. Gissar på att sharkskillen är borta ur leken nu då. Risken finns nog att chansen att Mccarthy skulle spela i KHK denna säsong har nog minskat avsevärt. Frågan är hur mkt som man tog av "kakan" till Mattias Karlsson. Hur mycket saknas för att få in en spetscenter, 450000kr eller mer? Kan man starta en supporterinsamling ala SSK? Autogiroinsamling juli -december a 150kr= 900kr Kan man få 500 autogiroabonnenter så skulle detta inbringa 450000kr. Insamlingen som gjordes under förra säsongen? Överlämnad till KHK?
|
|
|
Post by vsn on May 31, 2016 8:55:02 GMT 1
En förstecenter behöver inte bli så jättedyr i slutändan. Med tanke på att planen är artistkontrakt så blir det bara lön för 8 månader istället för 12, och dessutom lägre skatt.
|
|
|
Post by Zäta on May 31, 2016 9:26:27 GMT 1
Så kan det ju absolut vara. Men KHK har alltid arbetat med gruppdynamiken i fokus. Det finns ju en vinning att ha alla spelar samlade så tidigt som möjligt. Är mer än en jänkare som kommit till Sverige i sämre skick än förväntat. Men vi hoppas såklart att herr Sundlöv har koll på det där.
|
|
|
Post by vsn on May 31, 2016 18:26:02 GMT 1
Jag hoppas såklart att man tar en spelare på vanligt kontrakt, visst finns det en stor vinning i att ha hela laget på plats. Men det skulle bli väldigt mycket dyrare tror jag.
|
|
|
Post by time on May 31, 2016 21:28:52 GMT 1
Mycket nöjd med att Mattias Karlsson kommer. MEN vi är i STORT behov av en vass 1e cf. Med all respekt. Men just nu har vi väl oerhört svag centeruppsättning på SHL-niva.
|
|
|
Post by veteran on May 31, 2016 21:34:27 GMT 1
Mycket nöjd med att Mattias Karlsson kommer. MEN vi är i STORT behov av en vass 1e cf. Med all respekt. Men just nu har vi väl oerhört svag centeruppsättning på SHL-niva. Kan t.o.m. sträcka mig till att den är värdelös med förra säsongen i färskt minne. Tycker vi behöver 2 centrar, dels för att ta bort press på Kellman och för att flytta ut Emil på en kant där han hör hemma.
|
|
|
Post by vsn on May 31, 2016 21:54:38 GMT 1
Nja, tror nog att de isåfall lyfter upp Joseph Jonsson. Antar att det var den största anledningen till varför han bytte klubb till KHK.
|
|
|
Post by khkkrille on May 31, 2016 22:13:58 GMT 1
Mycket nöjd med att Mattias Karlsson kommer. MEN vi är i STORT behov av en vass 1e cf. Med all respekt. Men just nu har vi väl oerhört svag centeruppsättning på SHL-niva. Exakt vad är du nöjd med??
|
|
|
Post by veteran on May 31, 2016 22:25:04 GMT 1
Hoppas han är bra och med från början då. Förstår inte hur det kan bli bra att lyfta upp junisar efter ett tag. Det innebär förmodligen att vi fått ännu en kass säsongsinledning, med hög press på spelare som var tänkta som bärande redan förra säsongen.
|
|