|
Post by khkkrille on Jun 1, 2016 8:34:04 GMT 1
Hoppas han är bra och med från början då. Förstår inte hur det kan bli bra att lyfta upp junisar efter ett tag. Det innebär förmodligen att vi fått ännu en kass säsongsinledning, med hög press på spelare som var tänkta som bärande redan förra säsongen. Ibland går de väl inte att se innan en säsong hur bra en spelare, allra helst en junior, utvecklas?
|
|
|
Post by veteran on Jun 1, 2016 11:00:36 GMT 1
Hoppas han är bra och med från början då. Förstår inte hur det kan bli bra att lyfta upp junisar efter ett tag. Det innebär förmodligen att vi fått ännu en kass säsongsinledning, med hög press på spelare som var tänkta som bärande redan förra säsongen. Ibland går de väl inte att se innan en säsong hur bra en spelare, allra helst en junior, utvecklas? Nä det är ju just det som är problemet. Kanon om han visar sig duktig och tar en plats. Men platsen ska ju helst tas pga att han är bra och inte för att de andra underpresterar. Nästan så jag saknar Lihagen, hade lätt varit topptvå på positionen förra säsongen.
|
|
|
Post by time on Jun 1, 2016 19:32:12 GMT 1
Mycket nöjd med att Mattias Karlsson kommer. MEN vi är i STORT behov av en vass 1e cf. Med all respekt. Men just nu har vi väl oerhört svag centeruppsättning på SHL-niva. Exakt vad är du nöjd med?? Skrev jag inte det ? ...
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 1, 2016 21:43:02 GMT 1
Exakt vad är du nöjd med?? Skrev jag inte det ? ... Jodå, ska formulera om så du förstår..vad ser du i MK som du är så nöjd med? Själv ser jag ytterligare en spelare som är ratad av de etablerade lagen och man kan fråga sej varför för meriterna är det inget fel på. En kille med de meriterna och svensk dessutom borde inte välja oss...nåt är det som inte gör mej riktigt tillfreds
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 2, 2016 9:43:58 GMT 1
Du är så sjukligt konspiratoriskt om allt... Jag väljer att tro på folk, tills motsatsen är bevisad. Kalla mig naiv...men det är roligare
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 2, 2016 9:47:24 GMT 1
Du är så sjukligt konspiratoriskt om allt... Jag väljer att tro på folk, tills motsatsen är bevisad. Kalla mig naiv...men det är roligare Kommer från rätt trut..sluta kasta sten i glashus! Fått höra lite inside kanske som gör att jag inte hoppar jämfota?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 2, 2016 17:13:19 GMT 1
Ja, jag är väldigt naiv och litar på folk...då jag inte förstår mig på ljugande. Är själv helt oförmögen att göra det... Visst kan jag bli lurad, men det är som i rättsväsendet. Döm ingen innan det är bevisat. Är Sundlöv en sån som tar vilka spelare som helst, enligt dig? Saken är att du ALDRIG kan fatta ett någon bra spelare vill spela här....utan att det är något skumt
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 2, 2016 19:00:08 GMT 1
Ja, jag är väldigt naiv och litar på folk...då jag inte förstår mig på ljugande. Är själv helt oförmögen att göra det... Visst kan jag bli lurad, men det är som i rättsväsendet. Döm ingen innan det är bevisat. Är Sundlöv en sån som tar vilka spelare som helst, enligt dig? Saken är att du ALDRIG kan fatta ett någon bra spelare vill spela här....utan att det är något skumt Jag är numera själv företagare och "förskönar" och outar mitt företag utåt till folk som skulle kunna anlita oss. Mitt företag beräknas väl omsätta 2-3 miljoner. KHK är ett företag som omsätter ca 70 miljoner (?). De har mediala vägar och ett intresse,likväl som jag, att folk ska köpa deras produkt. De "förskönar" sin produkt precis som jag fast i en större skala givetvis. Därför tror och ibland vet jag att det som står i media om KHK är en tillrättalagd och "förskönad" version av det som verkligen hänt. Varför "stjärnlirare" inte väljer KHK? Där går jag till mej själv. Jobbar jag helst på ett framgångsrikt företag eller ett som får hanka sej fram med både ekonomiska och andra förutsättningar? För mej spelar det ingen roll om företaget som får hanka sej fram erbjuder mej en roll som förman då de ändå inte kan matcha det ekonomiska som det framgångsrika företaget lägger fram. Jag är hellre med i något framgångsrikt än i något som man inte riktigt vet om det finns kvar tills nästa år. Och Sundlöv tar inte vilka spelare han kan men däremot är hans marknad betydligt mer begränsad än de flesta andra sportchefen i serien. Du har själv ylat om att vi plockar smulorna och precis så är det. Ganska meningslöst för oss att hoppas på lika spektakulära värvningar som tex Skellefteå eller Växjö.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jun 2, 2016 21:14:18 GMT 1
Du är så sjukligt konspiratoriskt om allt... Jag väljer att tro på folk, tills motsatsen är bevisad. Kalla mig naiv...men det är roligare WÖRD!! (Trodde aldrig jag skulle få se dig skriva det)
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 21, 2016 18:46:29 GMT 1
Smothermans kontrakt brutet pga skada. Står inte vilken typ av skada men är det en skada som "bara" är 2-3 månader så borde ju Sundlöv slå killen en signal. Borde vara ganska billig och har bra spetsegenskaper samt så hade det spetsat till konkurrensen bland forwards..hugg!
|
|
|
Post by Bart on Aug 21, 2016 20:19:15 GMT 1
En frisk Jordan är säkert lika bra spets som madsen.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 21, 2016 21:40:15 GMT 1
Enligt Madhawk så rapporterar ett tyskt hockeymagasin om att det rör sig om en svårare skada. Är det lång rehab så hamnar man så klart efter.
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 2, 2016 11:19:08 GMT 1
Tänk om vi haft råd med Grossman...
|
|
|
Post by khkmarcus on Sept 2, 2016 13:49:54 GMT 1
Tänk om vi haft råd med Grossman... Ja tack!!
|
|
|
Post by vsn on Sept 2, 2016 14:00:00 GMT 1
Känns som att man kan spendera 28MSEK ($3.5M AAV 15/16) på roligare saker än en defensiv back. (Ja jag vet att han inte kommer få det i Europa, men han har säkert ganska höga lönekrav i SHL-mått mätt.)
|
|