|
Post by khkkrille on Apr 1, 2016 11:09:00 GMT 1
Nä, 5 nya framåt behöver vi..Guter kan va i en 1-2 kedja. Och minst tre backar beroende på vad som stannar. Och så två målisar..Jönsson tror inte jag på men han får gärna bevisa mej fel.
|
|
|
Post by Bart on Apr 1, 2016 11:17:01 GMT 1
Det var flera som inte trodde på värvningen av Honken Men det blev väl hyffsat i slut ändan.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2016 11:28:20 GMT 1
Det var flera som inte trodde på värvningen av Honken Men det blev väl hyffsat i slut ändan. Det var flera som inte trodde att Westlund var något att ha och det blev ju inte så bra i slutändan heller så vart vill du komma med de? Killen har testat på SHL och visat, likadant som Galbraith, att det är ett lite för stort steg. Brage är den bästa keepern i allsvenskan, det var han vi skulle haft tycker jag.
|
|
|
Post by time on Apr 1, 2016 12:06:20 GMT 1
Hoppas givetvis att målsättningen måste vara högre än 12:e plats...inte minst efter att ha genomlidit en hel säsong helvete. Vi behöver nog ha något att spela för, för att ha någon chans att fylla läktarna i Karlskrona...annars ligger vi nog kvar på 2800... tror det blir tufft nog att ha 2 lag bakom oss efter 52 omg.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 1, 2016 16:15:03 GMT 1
menar du att målet även nu bara ska vara att hålla oss kvar...? Nu har vi ju i grunden förutsättningarna andra har. Samma SHL-pengar och arena för 5000, restaurang och puber... Klart att logiskt sett blir fortsatt svårt...men marginalerna är ju små, mellan fiasko och succe. Men ska vi förstärka så lite som du säger, så lär det nästan garanterat bli nytt kval mot AIK...precis som DE tippar
|
|
|
Post by time on Apr 1, 2016 18:15:21 GMT 1
menar du att målet även nu bara ska vara att hålla oss kvar...? Nu har vi ju i grunden förutsättningarna andra har. Samma SHL-pengar och arena för 5000, restaurang och puber... Klart att logiskt sett blir fortsatt svårt...men marginalerna är ju små, mellan fiasko och succe. Men ska vi förstärka så lite som du säger, så lär det nästan garanterat bli nytt kval mot AIK...precis som DE tippar Jag menar bara att det finns 13 andra lag i SHL som inget vill hamna 13-14. En del med oceaner mer med resurser avseende eget kapital o arenor. Har svårt att se något lag som kommer sämre rustade än vi. Så det blir tufft att ha två lag bakom oss. Någon som tror annorlunda?
|
|
|
Post by vsn on Apr 1, 2016 18:24:55 GMT 1
menar du att målet även nu bara ska vara att hålla oss kvar...? Nu har vi ju i grunden förutsättningarna andra har. Samma SHL-pengar och arena för 5000, restaurang och puber... Klart att logiskt sett blir fortsatt svårt...men marginalerna är ju små, mellan fiasko och succe. Men ska vi förstärka så lite som du säger, så lär det nästan garanterat bli nytt kval mot AIK...precis som DE tippar Jag menar bara att det finns 13 andra lag i SHL som inget vill hamna 13-14. En del med oceaner mer med resurser avseende eget kapital o arenor. Har svårt att se något lag som kommer sämre rustade än vi. Så det blir tufft att ha två lag bakom oss. Någon som tror annorlunda? Nix, håller med dig. Det som evt kan frigöra lite plats i spelarbudgeten för mer spets i framtiden är ju juniorspelare, och de har vi inte än. Se på SAIK som exempel, de hade inte varit så mycket utan sina junisar med hjärta för klubben. Det kommer ta tid att locka flera storsponsorer också.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2016 18:32:45 GMT 1
Tufft, ja, ska vi inte göra av med fler än du säger så kanske de rent av är omöjligt. Det är fan att korkade idrottsliga beslut ska leva med in i våt nya säsong. Om man ska vara efterklok så förlorade vi jävulskt mycket på att vi inte tog in en sportchef i ett mycket tidigare skede säsongen 14/15.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 1, 2016 19:59:02 GMT 1
menar du att målet även nu bara ska vara att hålla oss kvar...? Nu har vi ju i grunden förutsättningarna andra har. Samma SHL-pengar och arena för 5000, restaurang och puber... Klart att logiskt sett blir fortsatt svårt...men marginalerna är ju små, mellan fiasko och succe. Men ska vi förstärka så lite som du säger, så lär det nästan garanterat bli nytt kval mot AIK...precis som DE tippar Jag menar bara att det finns 13 andra lag i SHL som inget vill hamna 13-14. En del med oceaner mer med resurser avseende eget kapital o arenor. Har svårt att se något lag som kommer sämre rustade än vi. Så det blir tufft att ha två lag bakom oss. Någon som tror annorlunda? SHL är tufft. Men är ingen omöjlighet att kunna ha två lag bakom sig som jag ser det. Men det gäller att Sundlöv är lyckosam i sina drag.
|
|
|
Post by pettsson on Apr 1, 2016 22:35:52 GMT 1
Okej, nu trilla MoDo ur. Vad har vi för russin kvar ur den kakan? Welch, Thorp?
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 2, 2016 6:21:11 GMT 1
welch, gudabenådad
|
|
|
Post by pettsson on Apr 2, 2016 8:12:22 GMT 1
Men är inte han lite överskattad ändå? Att det var Cody Murphy förtjänst att han vart MVP förra slutspelet säger vissa? Har sett han alldeles för lite för att säga om han är buh eller bäh.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2016 9:28:29 GMT 1
Den självklara läraren från Modo som jag vill ha är filppula..kostar nog dock en bra slant. Welch är bra men fan vet om jag inte är mer impad av brouliette ändå.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 2, 2016 13:02:38 GMT 1
menar du att målet även nu bara ska vara att hålla oss kvar...? Nu har vi ju i grunden förutsättningarna andra har. Samma SHL-pengar och arena för 5000, restaurang och puber... Klart att logiskt sett blir fortsatt svårt...men marginalerna är ju små, mellan fiasko och succe. Men ska vi förstärka så lite som du säger, så lär det nästan garanterat bli nytt kval mot AIK...precis som DE tippar Hmmm du vill byta ut hela laget igen ? Modo åker ut med en spelartrupp på 40 mille vilket vi inte kommer i närheten av. Tror att vi måste precis som i HA hitta på något annat, än spelare med namn.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2016 15:41:11 GMT 1
Aloviak, vem har sagt något om spelare med stora namn egentligen? Det vi vet idag är att truppen vi hade gångna säsongen inte räckte till..ja för att tala sanning så var den inte i närheten av att räcka till. 21 uddamålsförluster betyder inte otur utan att vi saknade kunnandet. Det är en självklarhet för mig att vi måste förstärka mycket och bra. Vi var väl en 10 segrar ifrån en säker plats i tabellen..det kan nog inte en två eller tre spelare ändra på.
|
|