|
Post by qALLAHAN on Apr 2, 2016 17:12:35 GMT 1
Jag är mkt inne på sverkers snack om att uddamålsförlusterna ofta inte beror på att vi är bra, utan på att motståndet sovit. Det förstår man när man ser Skellefteå och Frölunda spela som dom kan. Vi är inte så kass som en del tror, men inte heller så bra som folk HÄR tror. Vi var odugliga..och som krille säger så VET vi att massor av spelarna vi har, inte duger. Om man sedan kan hitta annat än stora namn som är bättre...so be it. Har sällan varit mer överens med krille
|
|
|
Post by jompa on Apr 2, 2016 17:52:04 GMT 1
Olofsson kan väl locka hit sin brorsa från Modo, en riktigt bra forward i mina ögon.
|
|
|
Post by Bart on Apr 2, 2016 19:31:08 GMT 1
Ska inte Viktor Olofsson till Frölunda
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2016 20:06:39 GMT 1
Jesper kan ju gå till Modo annars. Alldeles för ojämn för att kunna prestera på en bra nivå i SHL tycker jag..såg motiverad ut de fem första matcherna typ. Sån karaktär gillar inte jag.'
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2016 20:09:02 GMT 1
Jag är mkt inne på sverkers snack om att uddamålsförlusterna ofta inte beror på att vi är bra, utan på att motståndet sovit. Det förstår man när man ser Skellefteå och Frölunda spela som dom kan. Vi är inte så kass som en del tror, men inte heller så bra som folk HÄR tror. Vi var odugliga..och som krille säger så VET vi att massor av spelarna vi har, inte duger. Om man sedan kan hitta annat än stora namn som är bättre...so be it. Har sällan varit mer överens med krille Nä, tycker det är väldigt överraskande att någon ens tycker olika i denna frågan. Vi har Rögle som en bra referenspunkt. 1 miljon mer i budget men 30 poäng mer i serien..klart som fan vi måste göra om och göra rätt!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 2, 2016 20:25:21 GMT 1
Ja, Jesper har definitivt inte räckt till...Victor verkar vara klasser bättre. Jämför man dem i kvalet så byter jag gärna..
|
|
|
Post by veteran on Apr 2, 2016 22:19:09 GMT 1
Nä Jesper har varit slät. Han har dock haft oduglig uppbackning, tycker det finns en tendens till vasshet stundtals. Behöver ett par större/säkrare gubbar som understöd.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 2, 2016 22:54:58 GMT 1
Men han kan ju inte göra mål heller...sätter sig i lägen, men missar nästan allt. Borde gjort flera mål på AIK Tycker det är detsamma som med Henrion...pang, pang, pang...utanför. Och detta är gräddan av de allsvenska skyttarna...då försstår man var man INTE kan hämta målskyttarna vi behöver. Med ett halvdant lag, måste man sätta chanserna
|
|
|
Post by veteran on Apr 2, 2016 23:03:07 GMT 1
Självförtroende till en del kanske? Dyngsist sedan start med press som ung spelare med halvkass omgivning. Med detta sagt vill jag inte frånta honom ett eget ansvar för utgången.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 4, 2016 14:15:36 GMT 1
Ska bli spännande och se när/om Sundlöv får bort någon/några utav dom som sitter på kontrakt..........
|
|
|
Post by veteran on Apr 4, 2016 16:30:54 GMT 1
Ska bli spännande och se när/om Sundlöv får bort någon/några utav dom som sitter på kontrakt.......... Ja man vill ju helst se en rensning så fort som möjligt så man får upp lite puls... Just nu ser det ju rätt hopplöst ut. Fast det kanske är smartare/billigare i slutändan att överfylla truppen och därmed kunna peka på konkurrenssituationen vid utsållning.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 4, 2016 16:39:52 GMT 1
ja, det tvärdog efter en dags silly..typ =)
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2016 17:31:18 GMT 1
Vill ha hit Antilla!
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 4, 2016 18:05:11 GMT 1
Det räcker med en riktigt bra målvakt för att ta många fler poäng. Var vi inte på typ 7-8:e plats om man bara räknar matcherna på vårsäsongen?
|
|
|
Post by Bart on Apr 4, 2016 19:00:54 GMT 1
Behövs rensas bland kontrakts spelarna. Vi har ryss, finne och två ifrån Over there som jag tycker måste bytas ut men det blir kanske en svår nöt att knäcka
|
|