|
Post by Sverker on Feb 8, 2018 14:28:21 GMT 1
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 8, 2018 14:31:39 GMT 1
Läste BLT. Personligen hoppas jag det inte blir så. Det behövs målgörare, vi har inte snittat 2 mål i snitt ens. Som du kanske sett går det att värva från HA också. Rögle har lyckats bra. Tydligen har dom Christoffer Bengtsson från SSK pågång också! Var i BLT stod det? Läser varje dag och jag är ganska säker på att det inte stått där....
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 8, 2018 14:37:47 GMT 1
Varför är det naivt att tro att Ledin inte kostar mer än Deilert? Paulsson är det sämsta värvning hockey/krona som KHK någonsin gjort, vilket hela hockeysverige utom du förstår.... Tycker nog Ledin är sämre värvningen om han så bara kostar 40000/mån. I´l rest my case..... Någon som kostar 4,5 miljoner (250.000:-x 12 x1,5) x 3 säsonger=12.500.000:-, mot någon som kostar 40.000:-x 1,5 x 4=ca 240.000:- Du har tidigare medgivit att ekonomi inte är din starka sida, så jag och övriga kan tyvärr bara hålla med...
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2018 14:38:15 GMT 1
Läste BLT. Personligen hoppas jag det inte blir så. Det behövs målgörare, vi har inte snittat 2 mål i snitt ens. Som du kanske sett går det att värva från HA också. Rögle har lyckats bra. Tydligen har dom Christoffer Bengtsson från SSK pågång också! Var i BLT stod det? Läser varje dag och jag är ganska säker på att det inte stått där.... Du läser tydligen inte på nätet. Så här skrev Skarpen i sin blogg igår (han brukar ha rätt): Johan ”Honken” Holmqvist tid i KHK verkar inte vara över än. Efter succén förra säsongen ville han vara närmare familjen i Gävle och han har haft rollen som målvaktstränare i Brynäs den senaste tiden. Den aktiva karriären kändes avslutad, trodde alla. Men inte. Efter en hel del egen träning är han sugen på en comeback igen. Flera lag har varit på Honken. Och KHK har försökt under en längre tid. För en tag sedan tackade han nej, men när han inte kom överens med Brynäs har han tänkt om. KHK står honom varmt om hjärtat och laget vill inte stå med endast två målvakter vid ett ev. kvalspel. Det har varit samtal under hela veckan och i dag torsdag kan allt bli klart. Honkens närvaro och kunskap kan lyfta spelet. Det har vi sett förut. Formen ska vara god. Sportchen har en säck med insamlade pengar och han vill använda en del till en vass forward också. Han har en vecka på sig att hitta något. Men marknaden är tunn. Honken eller inte? Svaret är inte långt borta… Detta ser iaf jag som ett rykte, ryktet gick iofs dagen innan också.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 8, 2018 14:38:41 GMT 1
Så oerhört utfyllande, nu tror jag alla förstår....
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2018 14:40:29 GMT 1
Tycker nog Ledin är sämre värvningen om han så bara kostar 40000/mån. I´l rest my case..... Någon som kostar 4,5 miljoner (250.000:-x 12 x1,5) x 3 säsonger=12.500.000:-, mot någon som kostar 40.000:-x 1,5 x 4=ca 240.000:- Du har tidigare medgivit att ekonomi inte är din starka sida, så jag och övriga kan tyvärr bara hålla med... Större chans att Paulssons kostnad räddar oss kvar än Ledins! Så det har inre med räkning att göra.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 8, 2018 14:41:21 GMT 1
Var i BLT stod det? Läser varje dag och jag är ganska säker på att det inte stått där.... Du läser tydligen inte på nätet. Så här skrev Skarpen i sin blogg igår (han brukar ha rätt): Johan ”Honken” Holmqvist tid i KHK verkar inte vara över än. Efter succén förra säsongen ville han vara närmare familjen i Gävle och han har haft rollen som målvaktstränare i Brynäs den senaste tiden. Den aktiva karriären kändes avslutad, trodde alla. Men inte. Efter en hel del egen träning är han sugen på en comeback igen. Flera lag har varit på Honken. Och KHK har försökt under en längre tid. För en tag sedan tackade han nej, men när han inte kom överens med Brynäs har han tänkt om. KHK står honom varmt om hjärtat och laget vill inte stå med endast två målvakter vid ett ev. kvalspel. Det har varit samtal under hela veckan och i dag torsdag kan allt bli klart. Honkens närvaro och kunskap kan lyfta spelet. Det har vi sett förut. Formen ska vara god. Sportchen har en säck med insamlade pengar och han vill använda en del till en vass forward också. Han har en vecka på sig att hitta något. Men marknaden är tunn. Honken eller inte? Svaret är inte långt borta… Detta ser iaf jag som ett rykte, ryktet gick iofs dagen innan också. Nu har jag läst texten flera gånger: Var står det vad Honken kostar? Hur kan pengarna vara nästan slut?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 8, 2018 14:46:05 GMT 1
I´l rest my case..... Någon som kostar 4,5 miljoner (250.000:-x 12 x1,5) x 3 säsonger=12.500.000:-, mot någon som kostar 40.000:-x 1,5 x 4=ca 240.000:- Du har tidigare medgivit att ekonomi inte är din starka sida, så jag och övriga kan tyvärr bara hålla med... Större chans att Paulssons kostnad räddar oss kvar än Ledins! Så det har inre med räkning att göra. "Ledin är nog den sämsta värvning KHK gjort någonsin till vad han kostar." Jag är tvungen att citera dig, och med tanke på ditt konstiga och undflyktiga svar väljer att inget mer säga. För jag förstår inget, helt enkelt.....
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 8, 2018 14:50:45 GMT 1
Större chans att Paulssons kostnad räddar oss kvar än Ledins! Så det har inre med räkning att göra. "Ledin är nog den sämsta värvning KHK gjort någonsin till vad han kostar." Jag är tvungen att citera dig, och med tanke på ditt konstiga och undflyktiga svar väljer att inget mer säga. För jag förstår inget, helt enkelt..... Reta inte guden!!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 8, 2018 14:50:55 GMT 1
Var i BLT stod det? Läser varje dag och jag är ganska säker på att det inte stått där.... Du läser tydligen inte på nätet. Så här skrev Skarpen i sin blogg igår (han brukar ha rätt): Nej, jag betalar så att vi kan ha en landsortstidning kvar här, snik-varianter är inte min melodi.
Går hellre till arenan och betalar min plats för att gynna klubben och bidra till bättre inramning än sitter bakom tv:n. Dock har även jag c-more, men det är för bortamatcherna.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2018 15:02:57 GMT 1
Du läser tydligen inte på nätet. Så här skrev Skarpen i sin blogg igår (han brukar ha rätt): Nej, jag betalar så att vi kan ha en landsortstidning kvar här, snik-varianter är inte min melodi.
Går hellre till arenan och betalar min plats för att gynna klubben och bidra till bättre inramning än sitter bakom tv:n. Dock har även jag c-more, men det är för bortamatcherna.Har också papperstidningen, men läser även på nätet. Bra att du går till arenan och jag är imponerad över ditt engagemang och din hjälp till klubben!👍 Själv väljer jag att se både hemma och bortamatcherna på TV. Hoppas jag har min rätt att göra det även framledes.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2018 15:36:29 GMT 1
Du läser tydligen inte på nätet. Så här skrev Skarpen i sin blogg igår (han brukar ha rätt): Johan ”Honken” Holmqvist tid i KHK verkar inte vara över än. Efter succén förra säsongen ville han vara närmare familjen i Gävle och han har haft rollen som målvaktstränare i Brynäs den senaste tiden. Den aktiva karriären kändes avslutad, trodde alla. Men inte. Efter en hel del egen träning är han sugen på en comeback igen. Flera lag har varit på Honken. Och KHK har försökt under en längre tid. För en tag sedan tackade han nej, men när han inte kom överens med Brynäs har han tänkt om. KHK står honom varmt om hjärtat och laget vill inte stå med endast två målvakter vid ett ev. kvalspel. Det har varit samtal under hela veckan och i dag torsdag kan allt bli klart. Honkens närvaro och kunskap kan lyfta spelet. Det har vi sett förut. Formen ska vara god. Sportchen har en säck med insamlade pengar och han vill använda en del till en vass forward också. Han har en vecka på sig att hitta något. Men marknaden är tunn. Honken eller inte? Svaret är inte långt borta… Detta ser iaf jag som ett rykte, ryktet gick iofs dagen innan också. Nu har jag läst texten flera gånger: Var står det vad Honken kostar? Hur kan pengarna vara nästan slut? Står ingenstans vad han kostar. Det ryktet kommer från helt annat håll (inte mig), däremot tror jag mycket på det. Om han kommer, får vi väl se vad övriga pengar räcker till.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2018 16:25:33 GMT 1
Så du tror/hoppas att det inte ska kosta så mycket om han kommer? Låt mig tvivla. Kommer han, handlar det om dessa summorna. Lika naivt som att tro att Ledin inte kostar mer än Deilert gjorde. Ledin är nog den sämsta värvning KHK gjort någonsin till vad han kostar. Varför är det naivt att tro att Ledin inte kostar mer än Deilert? Anledningen till att jag tror det är att han rimligtvis fick ett erbjudande när han åkte hem (möjligt Deilerts lön). Varför tror du han behövde 4-5 dagar på sig för att bestämma sig? Jag TROR han ville ha mer än han blev erbjuden och fick troligtvis också det. Tyvärr har jag inte samma tro på att klubbens värvningar är billiga, som du och vissa andra har. Möjligt att du har annan info iom ditt engagemang i klubben. Om du fått möjligheten, kunde du inte få dom att skicka Paulsson? Ingen önskan från mig, då jag tror han kan bli en av våra nyckelspelare i ett kval! Tror khkkrille också tycker Paulsson är en av våra bättre fw, fast för dyr som även jag tycker. Han kan ju ha ändrat sig likt han gjort med Emil L?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 8, 2018 21:22:57 GMT 1
Paulsson är en av de bättre, iaf när det kommer till potential. Tycker mr hockey dock har rätt i att lönen är för hög till det han producerar.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2018 21:46:40 GMT 1
Paulsson är en av de bättre, iaf när det kommer till potential. Tycker mr hockey dock har rätt i att lönen är för hög till det han producerar. Då är vi ju överens alla tre, eller?
|
|