|
Post by noll1 on Apr 3, 2017 13:35:17 GMT 1
|
|
|
Post by time on Apr 4, 2017 17:43:03 GMT 1
Så här ser väl truppen ut just nu
MV1 Jönsson MV2 Lundberg
Back1 Aronsson Back2 Deilert Back3 Kolan Back4 Gunnarsson Back5 Henke Back6 Bobbo Back7 Murphy Back8 Printz
FW1 Cruse FW2 Kellman FW3 Guter FW4 Söder FW5 Paulsson FW6 Rohdin FW7 Lundberg FW8 Madsen FW9 Emil FW10 Josef FW11 Persson FW12 Törnqvist FW13 FW14
|
|
|
Post by time on Apr 7, 2017 9:44:16 GMT 1
Så här ser väl truppen ut just nu
MV1 Jönsson MV2
Back1 Aronsson Back2 Deilert Back3 Kolan Back4 Gunnarsson Back5 Henke Back6 Bobbo Back7 Murphy Back8 Printz
FW1 Cruse FW2 Kellman FW3 Guter FW4 Söder FW5 Paulsson FW6 Rohdin FW7 Lundberg FW8 Madsen FW9 Emil FW10 Josef FW11 Persson FW12 Törnqvist FW13 FW14
|
|
|
Post by time on Jun 21, 2017 9:16:46 GMT 1
Truppen klar
MV1 Jönsson MV2 Lundberg
FW1 Cruse FW2 Kellman FW3 Guter FW4 Söder FW5 Paulsson FW6 Rohdin FW7 Lundberg FW8 Madsen FW9 Emil FW10 Josef FW11 Persson FW12 Törnqvist FW13 Komarek FW14 Ludwig
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 21, 2017 10:23:38 GMT 1
Är detta verkligen bättre än förra säsongen? Jätterädd för målvaktsbiten. Är Komarek tillräckligt ok för att axla Bergströms produktion någorlunda? Är Bobbo bättre än totalsågningarna från Örebro? Vem kan ersätta Arells +/-? Förutom Komarek, forwards som till nu är i det närmaste allsvenska spelare...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jun 21, 2017 14:50:56 GMT 1
Är detta verkligen bättre än förra säsongen? Jätterädd för målvaktsbiten. Är Komarek tillräckligt ok för att axla Bergströms produktion någorlunda? Är Bobbo bättre än totalsågningarna från Örebro? Vem kan ersätta Arells +/-? Förutom Komarek, forwards som till nu är i det närmaste allsvenska spelare... Delar din oro, men hoppas samtidigt mycket på att Ove och Aro får ihop ett starkt kollektiv. Där många gamla spelare framförallt tar stora kliv. Målvaktssidan är ju klart sämre. Honken går ju inte på långa vägar att jämföra med Lundberg. Backsidan är väl ändå förhoppningsvis snäppet bättre. Arell är ju en riktigt tung förlust. Förmodligen vår bäste back hockey/krona. Corey har stora kvaliteer, men finns hungern kvar? Förra året var ju han betydligt sämre, men berodde det på mindre speltid? Kan han tända till, om han får vara med i PP, ökad istid? Har också läst Örebro fansens betyg. Dock gjorde ju alla där en dålig prestation, inte lätt då att själv glänsa. Hoppas vi får en oerhört revanschsugen spelare, som dessutom vill visa upp sig på hemmaplan igen. Forwards sidan däremot: Berga är på långa vägar inte ersatt. Komarek är ju en helt annan spelare. Äntligen en centertyp med stor uppsida. Joel har ju fått dra alldeles för stora lass framåt. Vi måste ju ha två bra centrar. Det man sett av Komarek i PP känns bra, väldigt irrationell. Känsliga händer. Tyvärr är det väl ekonomin som hindrar fler förvärv av högre klass. Våra övriga nyförvärv har ju ingen CV som gör en dreglande. Men spännande uppsidor? Sedan får vi väl räkna Paulsson som ett nyförvärv. För honom hade jag stooora förhoppning på, och han levererade ju nästan ingenting. Får vi igång honom, så kan han göra Bergas produktion. Sedan får något nyförvärv överprestera och göra Paulssons fjolårsproduktion. Ingen orealistisk tanke.
|
|
|
Post by time on Jun 21, 2017 15:31:51 GMT 1
Är detta verkligen bättre än förra säsongen? Jätterädd för målvaktsbiten. Är Komarek tillräckligt ok för att axla Bergströms produktion någorlunda? Är Bobbo bättre än totalsågningarna från Örebro? Vem kan ersätta Arells +/-? Förutom Komarek, forwards som till nu är i det närmaste allsvenska spelare... Delar din oro, men hoppas samtidigt mycket på att Ove och Aro får ihop ett starkt kollektiv. Där många gamla spelare framförallt tar stora kliv. Målvaktssidan är ju klart sämre. Honken går ju inte på långa vägar att jämföra med Lundberg. Backsidan är väl ändå förhoppningsvis snäppet bättre. Arell är ju en riktigt tung förlust. Förmodligen vår bäste back hockey/krona. Corey har stora kvaliteer, men finns hungern kvar? Förra året var ju han betydligt sämre, men berodde det på mindre speltid? Kan han tända till, om han får vara med i PP, ökad istid? Har också läst Örebro fansens betyg. Dock gjorde ju alla där en dålig prestation, inte lätt då att själv glänsa. Hoppas vi får en oerhört revanschsugen spelare, som dessutom vill visa upp sig på hemmaplan igen. Forwards sidan däremot: Berga är på långa vägar inte ersatt. Komarek är ju en helt annan spelare. Äntligen en centertyp med stor uppsida. Joel har ju fått dra alldeles för stora lass framåt. Vi måste ju ha två bra centrar. Det man sett av Komarek i PP känns bra, väldigt irrationell. Känsliga händer. Tyvärr är det väl ekonomin som hindrar fler förvärv av högre klass. Våra övriga nyförvärv har ju ingen CV som gör en dreglande. Men spännande uppsidor? Sedan får vi väl räkna Paulsson som ett nyförvärv. För honom hade jag stooora förhoppning på, och han levererade ju nästan ingenting. Får vi igång honom, så kan han göra Bergas produktion. Sedan får något nyförvärv överprestera och göra Paulssons fjolårsproduktion. Ingen orealistisk tanke. Håller med i stora drag. Att Lundberg ska ersätta Honken går förstås inte. Men det jag hört från Västeråshåll är lovande. På backsidan var enl mitt sätt att se det Arell vårt totalt sett bäste back o som du skriver således bäst per krona. Om Deilert får vara hel så får ju även han ses som ett nyförvärv o lär bli pointman i en av PP-uppställningarna. På fw-sidan får vi sätta vårt hopp till att flera spelare utvecklas och det har ju faktiskt ett antal spelare gjort i KHK senaste åren.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 26, 2017 12:57:45 GMT 1
Nu har jag tittat på truppen hur länge som helst men blir fortfarande inte klokare på vilka förväntningar jag ska ha. Truppen ger nog inte övriga lag skrämselhicka. Men det gjorde dom nog inte förra säsongen heller. Vissa spelare kommer förmodligen att få dra riktigt tunga lass. Men det finns potential i ganska många spelare att växa och göra en bättre säsong i år. Men jag vet fortfarande inte vilka förväntningar som känns rimliga. I dagsläget att hålla sig kvar på vilket sätt det än skulle vara på.
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 26, 2017 18:51:59 GMT 1
Undviker vi kval är jag mer än nöjd.
|
|
|
Post by Sverker on Jun 28, 2017 18:52:25 GMT 1
Undviker vi kval är jag mer än nöjd. Överens med dig.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 28, 2017 22:58:16 GMT 1
Undviker vi kval är jag mer än nöjd. Vore fantastiskt. Men idag känns kval ganska troligt. Hoppas naturligtvis att jag har fel!!
|
|
|
Post by time on Jun 29, 2017 10:18:58 GMT 1
Undviker vi kval är jag mer än nöjd. Vore fantastiskt. Men idag känns kval ganska troligt. Hoppas naturligtvis att jag har fel!! Jag också nöjd om vi undviker kval. Lär hamna på plats 10-14. Mest troligt 12-13.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 29, 2017 16:33:28 GMT 1
Precis...tipsen ligger här. Och det är ju då inte det minsta konstigt, att det inte går att sälja särskilt många svindyra säsongskort
|
|
|
Post by time on Jun 30, 2017 12:16:08 GMT 1
Precis...tipsen ligger här. Och det är ju då inte det minsta konstigt, att det inte går att sälja särskilt många svindyra säsongskort Ligger inte våra säsongskort ganska normalt i pris i SHL? Återstår att se var vi landar. I maj hade vi som sagt sålt fler än förra säsongen.
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 30, 2017 15:23:46 GMT 1
Nä inte svindyra men med tanke på vår trupp och vad man kan ha för förväntningarna på den så känns de väl dyrt. Samtidigt behöver klubben varenda krona. Man är lite avundsjuk på Örebro och deras intresse trots att de väl är ett av lagen vi kan tänkas ha bakom oss.
|
|