|
Post by Sverker on Nov 27, 2017 16:44:13 GMT 1
Tänk om vi hamnar i kval och det blir Paulsson som fixar så vi blir kvar. Det är ju inte omöjligt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 27, 2017 17:09:25 GMT 1
Ja, om han möter sämre spelare, så kanske han inte fastnar...men jag trodde att han skulle hålla hög SHL-klass, som väl även sportchefen trodde, när han skrev checken
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 28, 2017 8:33:59 GMT 1
Tänk om vi hamnar i kval och det blir Paulsson som fixar så vi blir kvar. Det är ju inte omöjligt. Tänk om vi åker ur SHL, bla pga Paulsson monsterlön som omöjliggör nya spelare. Betydligt större odds på det faktumet....
|
|
|
Post by Les Paul on Nov 28, 2017 10:41:17 GMT 1
Tänk om vi hamnar i kval och det blir Paulsson som fixar så vi blir kvar. Det är ju inte omöjligt. Tänk om vi åker ur SHL, bla pga Paulsson monsterlön som omöjliggör nya spelare. Betydligt större odds på det faktumet.... Lägre odds. Tror vi åker ur pga ekonomin. Har vi råd med Deilert på isen. Sopan får ju till och med spela PP. Han kan ju inte slå en pass. Han bör sitta på läktaren. Murphy kan vara ombytt och hålla H Lundberg sällskap.
|
|
|
Post by Les Paul on Nov 28, 2017 10:41:47 GMT 1
Tänk om vi hamnar i kval och det blir Paulsson som fixar så vi blir kvar. Det är ju inte omöjligt. Tänk om vi åker ur SHL, bla pga Paulsson monsterlön som omöjliggör nya spelare. Betydligt större odds på det faktumet.... Lägre odds. Tror vi åker ur pga ekonomin. Har vi råd med Deilert på isen. Sopan får ju till och med spela PP. Han kan ju inte slå en pass. Han bör sitta på läktaren. Murphy kan vara ombytt och hålla H Lundberg sällskap.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 28, 2017 11:55:25 GMT 1
Tänk om vi hamnar i kval och det blir Paulsson som fixar så vi blir kvar. Det är ju inte omöjligt. Tänk om vi åker ur SHL, bla pga Paulsson monsterlön som omöjliggör nya spelare. Betydligt större odds på det faktumet.... Vi får väl avvakta och se.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 28, 2017 16:18:25 GMT 1
Tänk om vi åker ur SHL, bla pga Paulsson monsterlön som omöjliggör nya spelare. Betydligt större odds på det faktumet.... Lägre odds. Tror vi åker ur pga ekonomin. Har vi råd med Deilert på isen. Sopan får ju till och med spela PP. Han kan ju inte slå en pass. Han bör sitta på läktaren. Murphy kan vara ombytt och hålla H Lundberg sällskap. Håller med. Och vi kommer att falla på ekonomin. Finns väl snart inget tvivel om det. Ironiskt nog kanske kvalmatcher är det enda halmstrået att rädda den
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2017 22:08:36 GMT 1
Johannes, Mattias, Daniel, Printz, Guter, Kellman, Paulsson, Komrek och Rhodin. Kan få tjäna över 40 000 utan att jag har ngn åsikt, ingen annan är värd det. Tror inget HA lag skulle bjuda ngn annan mer.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 1, 2017 22:37:00 GMT 1
Johannes, Mattias, Daniel, Printz, Guter, Kellman, Paulsson, Komrek och Rhodin. Kan få tjäna över 40 000 utan att jag har ngn åsikt, ingen annan är värd det. Tror inget HA lag skulle bjuda ngn annan mer. +1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 2, 2017 1:49:55 GMT 1
Bra jobbat, Sundlöv bl a. Bra valuta för pengarna...
|
|
|
Post by time on Dec 2, 2017 9:31:38 GMT 1
Johannes, Mattias, Daniel, Printz, Guter, Kellman, Paulsson, Komrek och Rhodin. Kan få tjäna över 40 000 utan att jag har ngn åsikt, ingen annan är värd det. Tror inget HA lag skulle bjuda ngn annan mer. +1 Tja man kan ju säga att man inte tycker 1L mjölk är värd mer än 2 kr. Det finns nåt som heter marknadskrafter. När andra lag har betydligt större budgetar måste ju KHK också betala för att få ihop ett lag på någorlunda nivå. Dessutom är det svårare att locka etablerade spelare till oss. Stjänorna vill inte hit o sabba sitt CV.
|
|
|
Post by time on Dec 3, 2017 12:32:55 GMT 1
Rohdin, Törnqvist, Aronsson, Carl P, Joseph har det gemensamt att de INTE ligger på minus i +/- staten. (Tror alla ligger under snittlönen i KHK som är 70-t brutto.)
De jag tror tjänar mest är Paulsson, Guter, Murphy, Kolan, Gunnarsson (av dessa tror jag vi får mest hockey per krona av Gunnarsson)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 3, 2017 16:21:33 GMT 1
Bör väl vara så...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 9:53:30 GMT 1
Rohdin, Törnqvist, Aronsson, Carl P, Joseph har det gemensamt att de INTE ligger på minus i +/- staten. (Tror alla ligger under snittlönen i KHK som är 70-t brutto.) De jag tror tjänar mest är Paulsson, Guter, Murphy, Kolan, Gunnarsson (av dessa tror jag vi får mest hockey per krona av Gunnarsson) Rohdin är jag ganska övertygad att han ligger över 70.000:-/månaden...
|
|
|
Post by time on Dec 4, 2017 10:15:53 GMT 1
Rohdin, Törnqvist, Aronsson, Carl P, Joseph har det gemensamt att de INTE ligger på minus i +/- staten. (Tror alla ligger under snittlönen i KHK som är 70-t brutto.) De jag tror tjänar mest är Paulsson, Guter, Murphy, Kolan, Gunnarsson (av dessa tror jag vi får mest hockey per krona av Gunnarsson) Rohdin är jag ganska övertygad att han ligger över 70.000:-/månaden... Ja, det är mycket möjligt. Större klubbar ryckte ju i honom i våras. Dock sägs att han valde större roll här framför mer pengar. Men lönen kan säkert ha hoppat upp en del till denna säsong.
|
|