|
Post by Zäta on Aug 22, 2017 8:31:59 GMT 1
För första gången inför denna säsongen känner jag ett hockeysug. Jag tror man ställer Lundberg i mål. Träningsmatch eller inte. Detta är en match man bör vinna. Skulle inte vara fel att få se lite nätrassel i denna matchen. Tyckte bävern beskrev det bra angående träningsmatcher. Träningsmatcher är faktiskt viktiga. Själva spelsystemet/PP/BP osv kanske inte sitter som en smäck. Man kanske inte offra livet i alla moment såklart.
Men det finns både nya och gamla spelare som individuellt har saker att bevisa för Molin och Co.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 22, 2017 14:50:15 GMT 1
Framför allt måste man lära sig hitta nätet..det är viktigare än något. Funkar inte styrspelet, så kan det bli lite roligare 4-3 i st f 1-0... Man var rätt trött på i stort sett mållösa matcher
|
|
|
Post by Zäta on Aug 22, 2017 14:57:14 GMT 1
oj, nu hamnade ju tråden helt fel såg jag. men men..... Instämmer med dig Qallhan!man vill ju ha svar på träningsmatcherna. Har svårt att se det meningslösa i dom som många påstår. Det handlar ju om att förbereda sig inför den viktigaste säsongen i SHL:s historia med tanke på nästa års tv-avtal osv. För Frölunda, FBK, Växjö osv är det kanske en säsong som andra. Men för ett antal lag är det en säsong utöver det vanliga.
Därför vill man ju se resultat. Tex att man får feelingen för nätetrassel!!
|
|
|
Post by noll1 on Aug 24, 2017 19:24:18 GMT 1
Uselt spel och ligger under efter 2 perioder. Ett mål på 5 perioder mot HA-motstånd bådar inte gott. Det målet är dessutom av en back så våra forwards har inte fått till nånting. Jag måsye erkänna att jag börjar bli nervös för denna säsongen.
|
|
|
Post by noll1 on Aug 24, 2017 19:56:40 GMT 1
Skall man vara positiv så tyckte jag att bya målvakten verkade rätt bra.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 24, 2017 23:36:49 GMT 1
Kör vidare på samma linje som mot taif. Total oförmåga att göra mål. Helt otroligt. Två mål på två matcher mot allsvenska lag. Mest skrattretande var nog den s k superkedjan...sämst på banan?
|
|
|
Post by Zäta on Aug 25, 2017 8:31:43 GMT 1
Paulsson dominerade iaf inte..... Komarek va kul att se tyckte jag. Jag tror att Larsson kommer bli årets utropstecken i truppen.
Men jag är inte större fan utav det här att flytta matcherna. Jag förstår tänket och anledningen. Men 639 personer i Soft Center Arena.... Hur många utav dom är redan KHK:are?
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 25, 2017 16:03:50 GMT 1
Skall man vara positiv så tyckte jag att bya målvakten verkade rätt bra. Oj vad man ser olika på saker och ting! Tyckte puckarna studsade och gled av honom mest hela tiden vilket ställer väldigt stora krav på våra backar. Jag tror vi kommer bli straffade i serien om han inte rättar till de..tycker Ragnewall vann målvaktsfighten med hästlängder. Egentligen stärkte de bara min känsla av att målvakterna blir vår akilleshäl kommande säsong. I övrigt tycker jag att anfallet såg ganska bra ut..plus till Emil och Komarek och till skillnad från många andra tyckte jag inte att "superkedjan" var så oduglig utan visade att där finns kvalité så de räcker. Mer oroad över backarna..Bobbo flög som en vante vid några tillfällen..för klen?
|
|
|
Post by noll1 on Aug 27, 2017 17:53:32 GMT 1
Jag tyckte han tog det han skulle och stoppade flera svåra puckar också. Skall jag vara riktigt ärlig så är jag inte duktig nog för att bedöma mer :-)
Håller med om att vi snurrade bra i anfallszon och spelade till oss flera bra chanser, dock är de värdelösa om pucken inte går in.
Bakåt tappade vi plötsligt flera frilägen vilket kändes inte så bra.
Såg Brynäs i CHL idag och det kändes verkligen inte som om vi spelar i samma serie.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 27, 2017 22:49:41 GMT 1
Jag tyckte han tog det han skulle och stoppade flera svåra puckar också. Skall jag vara riktigt ärlig så är jag inte duktig nog för att bedöma mer :-) Håller med om att vi snurrade bra i anfallszon och spelade till oss flera bra chanser, dock är de värdelösa om pucken inte går in. Bakåt tappade vi plötsligt flera frilägen vilket kändes inte så bra. Såg Brynäs i CHL idag och det kändes verkligen inte som om vi spelar i samma serie. Nä jag är väl ingen målvaktsexpert heller men jag får hjärtattack när en målvakt spelar som Lundberg gör Att vi skulle få frilägen emot oss var kanske för att de, Enligt Molin, skulle träna på att stöta väldigt högt i banan ..då blir de luckor såklart. Oskarshamn har nog ett ganska bra lag på g. Väldigt tunga och storväxta såg de ut att va
|
|