|
Post by Zäta on Sept 21, 2017 20:07:42 GMT 1
Första ödesmatchen? Kanske lite drastiskt. Men vi får möta ett lag som lär skrinna in i NKT arena med ett jävla självförtroende.Mora fick poäng med sig mot Frölunda och leder i skrivande stund mot Rögle med 4-1.
Ska bli kul att se Jacob Nilsson live, även om det är i fel färg. Två ass mot bandyklubben. Vågar man tippa på snarlik publiksiffra som i premiären?
|
|
|
Post by Sverker on Sept 21, 2017 20:23:54 GMT 1
Intressant att se vem som får stå. Tycker Lundberg gjorde fler bra räddningar idag än vad JJ gjorde mot SAIK. Blir nog JJ och oavsett det så har Lundberg skaffat sig bra självförtroende inför fortsättningen.
3-1 till oss!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Sept 25, 2017 13:42:22 GMT 1
Härlig seger, tänk vad 3 poäng smakar bra.
Tycker vi har bra kontroll på matchen, även om Mora sticker upp vid något tillfälle.
Känner dock att Paulsson underlevererar i förhållande till att vara vår stjärnspelare. Med tanke på att han är vår särklass bäst betalda spelare, har man större förhoppningar kring honom.
Kanske dags att skrota Kellman-kedjan?
På pappret innehåller ju kedjan våra 3 bästa forwards,även om dom kanske inte just nu är topp tre.
Kellman och Cruseman hittar ju varandra i sömnen, frågan är vem av Guter eller Paulsson som ska vara 3:man?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Sept 25, 2017 13:44:43 GMT 1
Måste bara hylla vår 4:e lina. Joseph går från klarhet till klarhet. Törnqvist är ett riktigt energiknippe som man förmodligen hatar att möta. Persson är lurig, irrationell.
Den här linan måste få mer speltid om dom fortsätter så här?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 25, 2017 16:44:43 GMT 1
Ja, det är ju sjukt att ungdomarna ska överträffa Paulsson och Guter...de som väl är dyrast av alla. Sätt blåslampa i röven på dem! Har länge undrat varför Molin tuggar vidare med "superkedjan", som den kallades. Jag anser att Paulsson med sin totala frånvaro av tempo, gör att hela linan helt tappar fart. Hur många kontringar har de fått till? Ibland har jag sett Guter stanna i mittzon, för att t ex Paulsson inte hinner med..
|
|
|
Post by time on Sept 25, 2017 17:17:21 GMT 1
Håller med ovanstående skribenter. Paulsson kan man kräva betydligt mer av. Rohdin är härlig att se.
Sen ser jag inget problem i att 4e linan överraskar positivt ;-)
|
|
|
Post by Zäta on Sept 25, 2017 18:19:10 GMT 1
Måste bara hylla vår 4:e lina. Joseph går från klarhet till klarhet. Törnqvist är ett riktigt energiknippe som man förmodligen hatar att möta. Persson är lurig, irrationell. Den här linan måste få mer speltid om dom fortsätter så här? Skulle säga att Jonsson varit vår genomgående bästa anfallare. Tyckte inte att han gjorde ett rätt förra säsongen. Trodde han skulle spela i HA. Men tji fick jag. Han har verkligen blommat ut från start.
|
|
|
KHK-Mora
Sept 25, 2017 22:04:54 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Sept 25, 2017 22:04:54 GMT 1
Härlig seger, tänk vad 3 poäng smakar bra. Tycker vi har bra kontroll på matchen, även om Mora sticker upp vid något tillfälle. Känner dock att Paulsson underlevererar i förhållande till att vara vår stjärnspelare. Med tanke på att han är vår särklass bäst betalda spelare, har man större förhoppningar kring honom. Kanske dags att skrota Kellman-kedjan? På pappret innehåller ju kedjan våra 3 bästa forwards,även om dom kanske inte just nu är topp tre. Kellman och Cruseman hittar ju varandra i sömnen, frågan är vem av Guter eller Paulsson som ska vara 3:man? Jag tycker man borde ta bort Kellman i den formationen och sätta in Larsson alt Söder för att få Guter och Paulsson att våga mer och ändå ha defensiv backning. Tycker den kedjan idag är obalanserad och faktiskt ganska oduglig i egen zon. Haft några riktigt bra byten men allt för få för spelare med spetsegenskaper.
|
|
|
KHK-Mora
Sept 26, 2017 7:43:19 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Sept 26, 2017 7:43:19 GMT 1
Noterade faktiskt senast hur kass de var i egen zon. Det var jättetryck en gång och jag sa till grannen, att det är ju den kedjan som ska skapa tryck på andra sidan. Inte minst mot Mora...
|
|