|
Post by qALLAHAN on Nov 23, 2017 18:14:32 GMT 1
Hellre någon att tjafsa med, än hålla truten helt... Ja till vilken av alla frågor?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 23, 2017 18:58:11 GMT 1
Hellre någon att tjafsa med, än hålla truten helt... Ja till vilken av alla frågor? Fråga 2 du hade. Räkna dina 2 frågetecken, så ser du. Brynäs har tydligen 7 borta!!!!! Då måste vi väl vinna?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 23, 2017 20:19:09 GMT 1
Detta ser inte bra ut. Vi möter ett lag som har 3-5 gallerspelare. Ska vi inte kunna spela ut dem? Hoppas vi avgör i sista. Efter denna match har vi haft 12 hemma av 20! Mora 8 och Rögle 9! Som tur är ligger de lag jag tror vi kommer att slås med om de 2 sista platserna också under dvs Rögle och Örebro. Tror inte vi ska räkna in Mora och Brynäs där. Det oavsett om vi vinner ikväll, vilket vi borde göra.
|
|
kult
Björnligan
|
Post by kult on Nov 23, 2017 21:05:50 GMT 1
Det här var ingen munter historia.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 23, 2017 21:08:18 GMT 1
I tredje ser vi inga gallerspelare på isen och vips är det 3-1!!!!) När man ser att Cruseman är på isen när det är 2.13 kvar, börjar man fundera!!!
|
|
|
Post by noll1 on Nov 23, 2017 21:10:01 GMT 1
Detta är faktiskt uselt. Jag börjar på riktigt tröttna på att vi är så mycket sämre än resten säsong efter säsong. Någonstans blir det fel, spelare kan inte göra mål. Ikväll möter vi ett motstånd som spelar dåligt ändå är vi chanslösa. Visst hade vi våra chanser men det ger inga mål och inga poäng.
Jag har suttit på min plats i många år men nu börjar tom jag tappa intresset.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 23, 2017 21:13:17 GMT 1
Vart tog PP och BP vägen som vi tränade under landslagsuppehållet? Vart har Rhodin tagit vägen efter detsamma? Största miss vi gjort är att skriva 3 år med Molin!!!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 23, 2017 21:33:04 GMT 1
Vi är ju bättre nästan hela matchen, men målsumpandet är tillbaka. Men att Cory skulle bjuda på 2-1 var väl en tidsfråga. Vi slarvar ju gång på gång, framför allt i andra perioden. Horribelt spel i egen zon. Det var väl tre brynäsare närmast virus uppspel... Fullständigt vansinnig på att vi åter ska skänka bort en match...precis som flera slarvades bort före dif-matchen
|
|
|
Post by Sverker on Nov 23, 2017 21:42:45 GMT 1
Vi är ju bättre nästan hela matchen, men målsumpandet är tillbaka. Men att Cory skulle bjuda på 2-1 var väl en tidsfråga. Vi slarvar ju gång på gång, framför allt i andra perioden. Horribelt spel i egen zon. Det var väl tre brynäsare närmast virus uppspel... Fullständigt vansinnig på att vi åter ska skänka bort en match...precis som flera slarvades bort före dif-matchen Visst var vi bättre mot ett förstärkt BIF J-20 lag i två perioder, men vad hjälpte det? När de gjort 3-1, så bevakade dom bara resultatet. Hade vi så många klara chanser? Inget jag såg iaf.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 23, 2017 22:27:57 GMT 1
Var väl många puckar som ven runt deras kasse i sista perioden. Tyvärr studsade allt fel. Det var ju lite av desperationen man brukar prata om med massor,med skottförsök. Var ju osannolikt att inget gick in. Men framför allt missandet i andra var tragiskt. Hur många shlspelare missar ett halvt öppet mål från två meter? Det är bara vi som har såna....och dessutom många.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 23, 2017 22:31:14 GMT 1
Detta är faktiskt uselt. Jag börjar på riktigt tröttna på att vi är så mycket sämre än resten säsong efter säsong. Någonstans blir det fel, spelare kan inte göra mål. Ikväll möter vi ett motstånd som spelar dåligt ändå är vi chanslösa. Visst hade vi våra chanser men det ger inga mål och inga poäng. Jag har suttit på min plats i många år men nu börjar tom jag tappa intresset. Det blir ju likadant, när man inte har en sportchef som kan förbättra laget. I mina ögon har sundlöv gjort ett katastrofjobb. Inte en spelare har gjort laget bättre, utan snarare tvärt om. Och även paulsson har ju floppat, för att ta en för-sundlövare
|
|
|
Post by time on Nov 24, 2017 8:50:57 GMT 1
Detta är faktiskt uselt. Jag börjar på riktigt tröttna på att vi är så mycket sämre än resten säsong efter säsong. Någonstans blir det fel, spelare kan inte göra mål. Ikväll möter vi ett motstånd som spelar dåligt ändå är vi chanslösa. Visst hade vi våra chanser men det ger inga mål och inga poäng. Jag har suttit på min plats i många år men nu börjar tom jag tappa intresset. Bortsett från Mora (som kanske överpresterar som vi gjorde förra säsongen) har vi klart billigaste truppen. Är nog inte svårare än så.
|
|
|
Post by Zäta on Nov 24, 2017 10:06:02 GMT 1
Vi hade två "räddningsplankor" i rad Mora och Brynäs. Det gick ju sådär. Jag tror inte att killarna själva tror på det längre faktiskt. Man smäller ju nästan av när man ser vilka spelare Molin väljer att spela med bara någon minut kvar. Tror inte han heller på det längre?
37 mål på 20 matcher. Det är helt jävla bedrövliga siffror. Rögle har gjort 45 och Brynäs 47. Hade nerv innan säsongen började. Men nu är det dags att oroa sig på riktigt. Jag kan iaf inte se några som helst tecken på att det är på väg att vända men nuvarande material eller spelide. Gör någon utav er det?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 24, 2017 10:22:31 GMT 1
Bara att konstatera att vi har ett material som inte hör hemma i SHL. Har vi ens någon spelare någon annan vill ha? Funderade på detta igår. Att man borde kunna ha PP som riktvärde på spelares kvalité. Här framgår ju tydligt att våra spelare helt saknar teknik. De klarar varken av att under kontroll ta in pucken i zon, eller att organisera spel när man väl är där. Brynäs har inget lagspel, men det framgår tydligt att individerna kan hantera en puck när det blir PP.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 24, 2017 14:51:38 GMT 1
Svårt att se oss vända detta. Inte roligt att möta Luleå imorgon efter deras ras mot SAIK.
Gillar HA lagens skrivelse till SHL och Svenska Hockeyförbundet. Tror inte det blir ngn ändring av fördelningen i pengar, däremot kan de få igenom att sista lag i SHL åker ur och ettan i HA går upp. Näst sista i SHL kvalar mot annat HA lag. Det vore inte mer än rätt, tycker jag, även om det kan drabba oss. Skulle vi, Mora eller Rögle åka ur och "rätt" HA lag går upp, så blir det nog ingen ändring på nåt, tyvärr.
|
|