|
Post by time on Nov 24, 2017 16:33:19 GMT 1
Vi hade två "räddningsplankor" i rad Mora och Brynäs. Det gick ju sådär. Jag tror inte att killarna själva tror på det längre faktiskt. Man smäller ju nästan av när man ser vilka spelare Molin väljer att spela med bara någon minut kvar. Tror inte han heller på det längre? 37 mål på 20 matcher. Det är helt jävla bedrövliga siffror. Rögle har gjort 45 och Brynäs 47. Hade nerv innan säsongen började. Men nu är det dags att oroa sig på riktigt. Jag kan iaf inte se några som helst tecken på att det är på väg att vända men nuvarande material eller spelide. Gör någon utav er det? Jag tror risken är större att vi degraderas pga ekonomin än av sportsliga skäl.
|
|
|
Post by time on Nov 24, 2017 16:36:14 GMT 1
Svårt att se oss vända detta. Inte roligt att möta Luleå imorgon efter deras ras mot SAIK. Gillar HA lagens skrivelse till SHL och Svenska Hockeyförbundet. Tror inte det blir ngn ändring av fördelningen i pengar, däremot kan de få igenom att sista lag i SHL åker ur och ettan i HA går upp. Näst sista i SHL kvalar mot annat HA lag. Det vore inte mer än rätt, tycker jag, även om det kan drabba oss. Skulle vi, Mora eller Rögle åka ur och "rätt" HA lag går upp, så blir det nog ingen ändring på nåt, tyvärr. Tror inte att direktuppflyttning/nedflyttning kommer att införas. Hoppas inte det. Det är något som hör fotbollen till. I hockeyn ska man fortssätta med kvalen tycker jag o det ska precis som nu gälla alla divisioner. Hur kul är det om ett lag är klart för upp/nedflyttning 10 omg kvar? Det jag tror HA (o lägre serier) har lättast att få igenom är höjda utbildningsersättningar etc.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 24, 2017 16:47:51 GMT 1
Svårt att se oss vända detta. Inte roligt att möta Luleå imorgon efter deras ras mot SAIK. Gillar HA lagens skrivelse till SHL och Svenska Hockeyförbundet. Tror inte det blir ngn ändring av fördelningen i pengar, däremot kan de få igenom att sista lag i SHL åker ur och ettan i HA går upp. Näst sista i SHL kvalar mot annat HA lag. Det vore inte mer än rätt, tycker jag, även om det kan drabba oss. Skulle vi, Mora eller Rögle åka ur och "rätt" HA lag går upp, så blir det nog ingen ändring på nåt, tyvärr. Tror inte att direktuppflyttning/nedflyttning kommer att införas. Hoppas inte det. Det är något som hör fotbollen till. I hockeyn ska man fortssätta med kvalen tycker jag o det ska precis som nu gälla alla divisioner. Hur kul är det om ett lag är klart för upp/nedflyttning 10 omg kvar? Det jag tror HA (o lägre serier) har lättast att få igenom är höjda utbildningsersättningar etc. Där är vi inte överens. Vinner man en serie ska man gå upp. Blir man sist ska man åka ut. Nu blir det ju iofs kval ändå för nästsista lag. Varför hoppas du inte att det blir? Pga vår situation, eller? Så du tror att TV intäkterna kommer att fördelas om?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 24, 2017 17:05:56 GMT 1
Du har PM time.
|
|
|
Post by time on Nov 24, 2017 17:18:51 GMT 1
Tror inte att direktuppflyttning/nedflyttning kommer att införas. Hoppas inte det. Det är något som hör fotbollen till. I hockeyn ska man fortssätta med kvalen tycker jag o det ska precis som nu gälla alla divisioner. Hur kul är det om ett lag är klart för upp/nedflyttning 10 omg kvar? Det jag tror HA (o lägre serier) har lättast att få igenom är höjda utbildningsersättningar etc. Där är vi inte överens. Vinner man en serie ska man gå upp. Blir man sist ska man åka ut. Nu blir det ju iofs kval ändå för nästsista lag. Varför hoppas du inte att det blir? Pga vår situation, eller? Så du tror att TV intäkterna kommer att fördelas om? Nej har alltid gillat att det kvalas mellan serierna. Om det blir blir nån omfördelning av pengarna så tror jag inte det blir några gigantiska ingrepp. Men tror/hoppas på bättre kompensation genom bla kraftigt höjda utbildningsersättningar etc.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 24, 2017 17:47:01 GMT 1
Vem ska stå för utbildningsersättningarna? Svenska Hockeyförbundet? Hjälper det till om man stänger SHL? Om så, på vilket vis?
|
|