|
Post by Sverker on Nov 29, 2017 21:48:04 GMT 1
Växla Paulsson mot Owesson i TAIF! Bra tanke. Har TAIF råd med det? Tveksamt.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 30, 2017 10:38:20 GMT 1
Jönsson kommer att bli vår dyraste spelare nästa säsong om han blir kvar. De har väl förhandlat med honom någon månad nu, utan ngt svar? Blir han kvar, vilket jag hoppas kommer han inte kosta under 3-4 000 000 i månaden. Han blir dyrare än Paulsson och Kolan med all rätta. De flesta av poängen vi tagit är hans förtjänst, inte vårt offensiva spel. Tyckte redan ifjol att han var lika bra eller t.o.m bättre än Honken. Med den månadslönen tar i dina beräkningar, Jönsson hela vår budget och lite därtill.. Jag förmodar att du lagt till en nolla för mycket och menar 3-400.000.- i månaden. Däremot så tror ju inte jag att det ändå är Jönssons marknadsvärde i Sverige. Den summan får ju inte ens landslagsmålvakter ifrån KHL eller NHL när de flyttar hem. Jag jämför ju inte Jönsson med Fasth i Växjö precis. Där skiljer några nivåeer. Däremot håller jag med dig att han förmodligen, när hans spelar som igår, är vår bäste spelare.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 30, 2017 10:42:24 GMT 1
Inget fel på inställningen idag! Fint mål av 27!?!? Ändå är Malmö överlägsna oss, trots att 6 av deras bästa utespelare är borta! Paulsson kanske är petad? Jag tror att dom flesta inser att Paulsson är den som underlevererar mest. Helt riktig signal att bänka honom om så är fallet.
|
|
|
Post by time on Nov 30, 2017 10:48:29 GMT 1
Går bättre utan paulsson...han var väl inte med mot dif heller? Lite som Zlatan
|
|
|
Post by time on Nov 30, 2017 10:50:03 GMT 1
Perssons bästa insats? Grym moral. Trodde de skulle rasa efter 2-1-målet, som inte ens var en chans. I stället gör de matchens bästa byten och 3-1 Hade samma känsla som tur är tänkte inte spelarna så.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 30, 2017 10:55:22 GMT 1
Perssons bästa insats? Grym moral. Trodde de skulle rasa efter 2-1-målet, som inte ens var en chans. I stället gör de matchens bästa byten och 3-1 Hade samma känsla som tur är tänkte inte spelarna så. Dito, så skönt att vi gjorde som många andra lag gjort mot oss. La in en växel till, Henkes skridskonummer var grädden efter en lång tids svärmande. Malmöspelarna gick ju på knäna, när vi gjorde målet.
|
|
|
Post by time on Nov 30, 2017 10:56:32 GMT 1
Inget fel på inställningen idag! Fint mål av 27!?!? Ändå är Malmö överlägsna oss, trots att 6 av deras bästa utespelare är borta! Paulsson kanske är petad? Jag tror att dom flesta inser att Paulsson är den som underlevererar mest. Helt riktig signal att bänka honom om så är fallet. Ja den som levererar minst hockey/krona i vår trupp. När Paulsson kom varnade jag för att han var för uppskriven. Iom att jag följt FBK såg jag många matcher av honom där. Vass offensivt men ofta sist tillbaka vid spelvändning. Nu tror jag att man statsade på Paulsson pga att han var från Blekinge. Instämmer ang Jönsson. Han lär knappast få 3-400000. Tror ingen mv i SHL tjänar så mycket. Skulle vara i Schweiz i så fall.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 30, 2017 10:59:56 GMT 1
Går bättre utan paulsson...han var väl inte med mot dif heller? Lite som Zlatan Jämför inte de två... Ska vi relatera till fotboll, är Tomas Brolins insatser i Leeds efter sin skada mer lik Paulssons intåg här. Ingen kunde se att de spelarna en gång presterat bra. Brolins insatser innan sin skada var i världsklass. Paulsson var väl ordinär i Färjestad och mest skadad i Davos, en säsong undantagen.
|
|
|
Post by time on Nov 30, 2017 11:02:29 GMT 1
Växla Paulsson mot Owesson i TAIF! Bra tanke. Har TAIF råd med det? Tveksamt. Tveksamt?? Självklart har de inte råd.
|
|
|
Post by time on Nov 30, 2017 11:03:22 GMT 1
Jämför inte de två... Ska vi relatera till fotboll, är Tomas Brolins insatser i Leeds efter sin skada mer lik Paulssons intåg här. Ingen kunde se att de spelarna en gång presterat bra. Brolins insatser innan sin skada var i världsklass. Paulsson var väl ordinär i Färjestad och mest skadad i Davos, en säsong undantagen. Min jämförelse var enbart att laget gick bättre utan dem.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 30, 2017 11:08:28 GMT 1
Jag tror att dom flesta inser att Paulsson är den som underlevererar mest. Helt riktig signal att bänka honom om så är fallet. Ja den som levererar minst hockey/krona i vår trupp. När Paulsson kom varnade jag för att han var för uppskriven. Iom att jag följt FBK såg jag många matcher av honom där. Vass offensivt men ofta sist tillbaka vid spelvändning. Nu tror jag att man statsade på Paulsson pga att han var från Blekinge. Instämmer ang Jönsson. Han lär knappast få 3-400000. Tror ingen mv i SHL tjänar så mycket. Skulle vara i Schweiz i så fall. Du kan ju ditt FBK,så jag tror dig. Sedan är det ju löjligt med Blekingetänket, om det är sant. Simon #jag är mest skadad och tar alltid burskydd# Skoog är väl samma visa. Fick fantasilön på div 1 nivå, kom skadad och fick ett 3-års avtal. Levererade aldrig i närheten av sin lön, men satt kvar hela kontraktet och skrattade hela vägen till banken. Allt tyder väl på att Paulsson både tänker och agerar på samma sätt.
|
|
|
Post by noll1 on Nov 30, 2017 11:18:19 GMT 1
Ja den som levererar minst hockey/krona i vår trupp. När Paulsson kom varnade jag för att han var för uppskriven. Iom att jag följt FBK såg jag många matcher av honom där. Vass offensivt men ofta sist tillbaka vid spelvändning. Nu tror jag att man statsade på Paulsson pga att han var från Blekinge. Instämmer ang Jönsson. Han lär knappast få 3-400000. Tror ingen mv i SHL tjänar så mycket. Skulle vara i Schweiz i så fall. Du kan ju ditt FBK,så jag tror dig. Sedan är det ju löjligt med Blekingetänket, om det är sant. Simon #jag är mest skadad och tar alltid burskydd# Skoog är väl samma visa. Fick fantasilön på div 1 nivå, kom skadad och fick ett 3-års avtal. Levererade aldrig i närheten av sin lön, men satt kvar hela kontraktet och skattade hela vägen till banken. Allt tyder väl på att Paulsson både tänker och agerar på samma sätt. Det blir väl gärna på det sättet när någon skriver på för att avsluta sin karriär någonstans. Jämför man med Mattias Karlsson som fortfarande kämpar för att ta sig tillbaka till HV71 och därför har något att jobba för, åtminstone verkar det som det.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 30, 2017 11:32:50 GMT 1
Jämför inte de två... Ska vi relatera till fotboll, är Tomas Brolins insatser i Leeds efter sin skada mer lik Paulssons intåg här. Ingen kunde se att de spelarna en gång presterat bra. Brolins insatser innan sin skada var i världsklass. Paulsson var väl ordinär i Färjestad och mest skadad i Davos, en säsong undantagen. Min jämförelse var enbart att laget gick bättre utan dem. Jag tolkade dina ord så, ja. Och jag vill inte se Zlatan i landslaget mer. Kan inte vara bra för moralen, när den som är svindyr, inte visar varför han är det.
|
|
|
Post by time on Nov 30, 2017 11:36:29 GMT 1
Ja den som levererar minst hockey/krona i vår trupp. När Paulsson kom varnade jag för att han var för uppskriven. Iom att jag följt FBK såg jag många matcher av honom där. Vass offensivt men ofta sist tillbaka vid spelvändning. Nu tror jag att man statsade på Paulsson pga att han var från Blekinge. Instämmer ang Jönsson. Han lär knappast få 3-400000. Tror ingen mv i SHL tjänar så mycket. Skulle vara i Schweiz i så fall. Du kan ju ditt FBK,så jag tror dig. Sedan är det ju löjligt med Blekingetänket, om det är sant. Simon #jag är mest skadad och tar alltid burskydd# Skoog är väl samma visa. Fick fantasilön på div 1 nivå, kom skadad och fick ett 3-års avtal. Levererade aldrig i närheten av sin lön, men satt kvar hela kontraktet och skattade hela vägen till banken. Allt tyder väl på att Paulsson både tänker och agerar på samma sätt. Blekingetänket var nog att öka sympatierna i väst. Men bara mina egna spekulationer. Tror inte man värvat Bobo om han var från Hudiksvall. Nu har dock Bobo överaskat positivt, på mig i alla fall.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 30, 2017 11:39:35 GMT 1
Jönsson kommer att bli vår dyraste spelare nästa säsong om han blir kvar. De har väl förhandlat med honom någon månad nu, utan ngt svar? Blir han kvar, vilket jag hoppas kommer han inte kosta under 3-4 000 000 i månaden. Han blir dyrare än Paulsson och Kolan med all rätta. De flesta av poängen vi tagit är hans förtjänst, inte vårt offensiva spel. Tyckte redan ifjol att han var lika bra eller t.o.m bättre än Honken. Med den månadslönen tar i dina beräkningar, Jönsson hela vår budget och lite därtill.. Jag förmodar att du lagt till en nolla för mycket och menar 3-400.000.- i månaden. Däremot så tror ju inte jag att det ändå är Jönssons marknadsvärde i Sverige. Den summan får ju inte ens landslagsmålvakter ifrån KHL eller NHL när de flyttar hem. Jag jämför ju inte Jönsson med Fasth i Växjö precis. Där skiljer några nivåeer. Däremot håller jag med dig att han förmodligen, när hans spelar som igår, är vår bäste spelare. Visst blev det en nolla för mycket. Tror ni inte agenterna vet att klubbarna får x antal miljoner mer att spendera nästa säsong? Vart tror ni dom miljonerna tar vägen? In på klubbarnas bankkonto? Det tror inte jag, trots att det borde bli så, iaf hos oss. Vi vann igår pga Jönsson, mot ett Malmö som hade 7 spelare borta och det var inte vilka sju som hels! Vi vann inte pga att Paulsson var borta. Bra tanke MrH angående back to back!!!!!
|
|