|
Post by time on Dec 3, 2017 12:10:10 GMT 1
Tyvärr inte idag. Såg honom inte en gång på 2 matcher och så avgör han. Ok match av oss. Viktig poäng! Bra sammanfattning. Men jag tycker vi gör mer än OK match med tanke på motståndet.
|
|
|
Post by time on Dec 3, 2017 12:14:12 GMT 1
Finns det något mellanläge på jönsson? Såg inte en reflexräddning på två dagar. Tyst du vet väl att det är JJ man inte får kritisera denna säsong. Bara Lundbergs insläppta man får kritisera. Mao delar jag din reflektion ang JJ. När han är på topp hade han förmodligen tagit 2 av 3 igår.
|
|
|
KHK - FBK
Dec 3, 2017 12:40:57 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Dec 3, 2017 12:40:57 GMT 1
Finns det något mellanläge på jönsson? Såg inte en reflexräddning på två dagar. Tyst du vet väl att det är JJ man inte får kritisera denna säsong. Bara Lundbergs insläppta man får kritisera. Mao delar jag din reflektion ang JJ. När han är på topp hade han förmodligen tagit 2 av 3 igår. Håller med! Ser lite sliten ut, är ingen stabil förstamålvakt i SHL som kan spela 40+ matcher och hålla en hög nivå..tyvärr!
|
|
|
KHK - FBK
Dec 3, 2017 13:32:38 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Dec 3, 2017 13:32:38 GMT 1
M a o är en av de värsta farhågorna bekräftade. Vi kommer inte att bli räddade av målvakter denna säsong. Förra säsongen räddades av två. Nu blir på något sätt ingen tillräcklig
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 9:47:56 GMT 1
Säsongens sämsta, eller näst sämsta. 3200, drygt. Såldes inga tvådagarsbiljetter heller? Inget man försöker, funkar... Allsvenskan, here we come... Finns det något mellanläge på jönsson? Såg inte en reflexräddning på två dagar. Vi var ca 7 st med säsongskort som stannade hemma den här helgen och såg matcherna på tv i stället. Pratade med grannen som har 2 st och han och ytterligare han pratat med säger samma sak. BARA SENA MATCHER OM HELGEN ÄR SKIT!!!!!! Undrar hur många ytterligare säsongskort som stannade hemma pga sen match ytterligare en helg. Någon som var på plats sa att det var väldigt glest på läktaren?
|
|
|
Post by time on Dec 4, 2017 10:10:57 GMT 1
Säsongens sämsta, eller näst sämsta. 3200, drygt. Såldes inga tvådagarsbiljetter heller? Inget man försöker, funkar... Allsvenskan, here we come... Finns det något mellanläge på jönsson? Såg inte en reflexräddning på två dagar. Vi var ca 7 st med säsongskort som stannade hemma den här helgen och såg matcherna på tv i stället. Pratade med grannen som har 2 st och han och ytterligare han pratat med säger samma sak. BARA SENA MATCHER OM HELGEN ÄR SKIT!!!!!! Undrar hur många ytterligare säsongskort som stannade hemma pga sen match ytterligare en helg. Någon som var på plats sa att det var väldigt glest på läktaren? Håller med även om jag själv prioriterar att ghå på hockeyn. Men hade som sagt helst sett en mix av tidiga o sena matcher. Men förstår inte varför du ältar detta? Går ju inte att ändra detta nu denna säsong. Sen såg jag att du i ett tidigare inlägg skrev att de EVENTUELLA större inkomster i barerna inte på långa vägar uppväger publiktappet. Vad grundar du detta på? Jag har skrivit tidigare flera ggr att KHK TOTALT sett tjänade mer pengar på sena matcherna. Har du tillgång till andra uppgifter än KHKs styrelse (som jag fick uppgifterna från) så vore det intressant om du presenterade dem.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 10:23:50 GMT 1
Vi var ca 7 st med säsongskort som stannade hemma den här helgen och såg matcherna på tv i stället. Pratade med grannen som har 2 st och han och ytterligare han pratat med säger samma sak. BARA SENA MATCHER OM HELGEN ÄR SKIT!!!!!! Undrar hur många ytterligare säsongskort som stannade hemma pga sen match ytterligare en helg. Någon som var på plats sa att det var väldigt glest på läktaren? Håller med även om jag själv prioriterar att ghå på hockeyn. Men hade som sagt helst sett en mix av tidiga o sena matcher. Men förstår inte varför du ältar detta? Går ju inte att ändra detta nu denna säsong. Sen såg jag att du i ett tidigare inlägg skrev att de EVENTUELLA större inkomster i barerna inte på långa vägar uppväger publiktappet. Vad grundar du detta på? Jag har skrivit tidigare flera ggr att KHK TOTALT sett tjänade mer pengar på sena matcherna. Har du tillgång till andra uppgifter än KHKs styrelse (som jag fick uppgifterna från) så vore det intressant om du presenterade dem. KHK undrar ju varför det kommer mindre åskådare den här säsongen, jag tror att en stor del beror på att det ALLTID är sena helgmatcher. Vi har ju haft betydligt färre hemmamatcher på vardagar. Så där har KHK återigen slagit krokben på sig själva..... KHK tjänar mer i december på restaurangerna och det beror på att julborden är i stort sett slutsålda. Dock är jag lika övertygad om att dessa varit det, även om det varit eftermiddagsmatcher på helgerna. Skillnaden hade då varit att marginalpubliken också kommit i större utsträckning.. Kul att du prioriterar hockeyn, det gör jag med. Dock inte i en sådan utsträckning att familjen, vänner ALLTID kommer i andra hand. Läser du härinne märker du att väldigt många tänker likadant som jag. Men det är kul att du är där varje gång i varje fall......
|
|
|
Post by time on Dec 4, 2017 10:30:57 GMT 1
Håller med även om jag själv prioriterar att ghå på hockeyn. Men hade som sagt helst sett en mix av tidiga o sena matcher. Men förstår inte varför du ältar detta? Går ju inte att ändra detta nu denna säsong. Sen såg jag att du i ett tidigare inlägg skrev att de EVENTUELLA större inkomster i barerna inte på långa vägar uppväger publiktappet. Vad grundar du detta på? Jag har skrivit tidigare flera ggr att KHK TOTALT sett tjänade mer pengar på sena matcherna. Har du tillgång till andra uppgifter än KHKs styrelse (som jag fick uppgifterna från) så vore det intressant om du presenterade dem. KHK undrar ju varför det kommer mindre åskådare den här säsongen, jag tror att en stor del beror på att det ALLTID är sena helgmatcher. Vi har ju haft betydligt färre hemmamatcher på vardagar. Så där har KHK återigen slagit krokben på sig själva..... KHK tjänar mer i december på restaurangerna och det beror på att julborden är i stort sett slutsålda. Dock är jag lika övertygad om att dessa varit det, även om det varit eftermiddagsmatcher på helgerna. Skillnaden hade då varit att marginalpubliken också kommit i större utsträckning.. Kul att du prioriterar hockeyn, det gör jag med. Dock inte i en sådan utsträckning att familjen, vänner ALLTID kommer i andra hand. Läser du härinne märker du att väldigt många tänker likadant som jag. Men det är kul att du är där varje gång i varje fall...... Du har självklart en poäng i att ALLA matcher går sent. Men som sagt jag fokuserar på sånt som går att påverka. Ja iom att spelschemat är klart för hela säsongen så kan jag prioritera hockeyn. (Missar bara en hemmamatch pga utlandsresa) Väljer o bjuda hem vänner på fredagar eller lördagar när bi inte spelar. Personligen skulle jag inte känna mig speciellt mer social av att sitta hemma o se på hockey, snarare asocial (min fru inte är intresserad av o barnen är vuxna)
|
|
|
KHK - FBK
Dec 4, 2017 11:10:58 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Dec 4, 2017 11:10:58 GMT 1
Håller med även om jag själv prioriterar att ghå på hockeyn. Men hade som sagt helst sett en mix av tidiga o sena matcher. Men förstår inte varför du ältar detta? Går ju inte att ändra detta nu denna säsong. Sen såg jag att du i ett tidigare inlägg skrev att de EVENTUELLA större inkomster i barerna inte på långa vägar uppväger publiktappet. Vad grundar du detta på? Jag har skrivit tidigare flera ggr att KHK TOTALT sett tjänade mer pengar på sena matcherna. Har du tillgång till andra uppgifter än KHKs styrelse (som jag fick uppgifterna från) så vore det intressant om du presenterade dem. KHK undrar ju varför det kommer mindre åskådare den här säsongen, jag tror att en stor del beror på att det ALLTID är sena helgmatcher. Vi har ju haft betydligt färre hemmamatcher på vardagar. Så där har KHK återigen slagit krokben på sig själva..... KHK tjänar mer i december på restaurangerna och det beror på att julborden är i stort sett slutsålda. Dock är jag lika övertygad om att dessa varit det, även om det varit eftermiddagsmatcher på helgerna. Skillnaden hade då varit att marginalpubliken också kommit i större utsträckning.. Kul att du prioriterar hockeyn, det gör jag med. Dock inte i en sådan utsträckning att familjen, vänner ALLTID kommer i andra hand. Läser du härinne märker du att väldigt många tänker likadant som jag. Men det är kul att du är där varje gång i varje fall...... Kan bara instämma. Att ofta behöva välja hockeyn eller familjen är ganska förödande för familjen vinner nästan alltid. Väldigt många,som du säger, som påpekar samma sak. Hur tänkte man? Att ha med sig små barn går ju inte heller?
|
|
|
Post by Back to Front on Dec 4, 2017 11:38:30 GMT 1
Finns det något mellanläge på jönsson? Såg inte en reflexräddning på två dagar.[/quote] Inte så konstigt när du sitter o sover.....
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2017 11:43:51 GMT 1
Håller med även om jag själv prioriterar att ghå på hockeyn. Men hade som sagt helst sett en mix av tidiga o sena matcher. Men förstår inte varför du ältar detta? Går ju inte att ändra detta nu denna säsong. Sen såg jag att du i ett tidigare inlägg skrev att de EVENTUELLA större inkomster i barerna inte på långa vägar uppväger publiktappet. Vad grundar du detta på? Jag har skrivit tidigare flera ggr att KHK TOTALT sett tjänade mer pengar på sena matcherna. Har du tillgång till andra uppgifter än KHKs styrelse (som jag fick uppgifterna från) så vore det intressant om du presenterade dem. KHK undrar ju varför det kommer mindre åskådare den här säsongen, jag tror att en stor del beror på att det ALLTID är sena helgmatcher. Vi har ju haft betydligt färre hemmamatcher på vardagar. Så där har KHK återigen slagit krokben på sig själva..... KHK tjänar mer i december på restaurangerna och det beror på att julborden är i stort sett slutsålda. Dock är jag lika övertygad om att dessa varit det, även om det varit eftermiddagsmatcher på helgerna. Skillnaden hade då varit att marginalpubliken också kommit i större utsträckning.. Kul att du prioriterar hockeyn, det gör jag med. Dock inte i en sådan utsträckning att familjen, vänner ALLTID kommer i andra hand. Läser du härinne märker du att väldigt många tänker likadant som jag. Men det är kul att du är där varje gång i varje fall...... Nu har vi spelat 14 hemmamatcher, varav 6 på lördagar. Publiksnitt vardagar 3425 Publiksnitt lördagar 3620 Så din teori haltar lite, så här långt in i säsongen.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 11:56:37 GMT 1
KHK undrar ju varför det kommer mindre åskådare den här säsongen, jag tror att en stor del beror på att det ALLTID är sena helgmatcher. Vi har ju haft betydligt färre hemmamatcher på vardagar. Så där har KHK återigen slagit krokben på sig själva..... KHK tjänar mer i december på restaurangerna och det beror på att julborden är i stort sett slutsålda. Dock är jag lika övertygad om att dessa varit det, även om det varit eftermiddagsmatcher på helgerna. Skillnaden hade då varit att marginalpubliken också kommit i större utsträckning.. Kul att du prioriterar hockeyn, det gör jag med. Dock inte i en sådan utsträckning att familjen, vänner ALLTID kommer i andra hand. Läser du härinne märker du att väldigt många tänker likadant som jag. Men det är kul att du är där varje gång i varje fall...... Nu har vi spelat 14 hemmamatcher, varav 6 på lördagar. Publiksnitt vardagar 3425 Publiksnitt lördagar 3620 Så din teori haltar lite, så här långt in i säsongen. Säger du ifrån soffan, du som aldrig ens tar dig till arenan vardag som helg.. Skämt åsido, vi har kanske mött lite mer intressant motstånd till helgerna? Mora och Rögle är ju bottenkonkurrenter, HV svenska mästare tex Luleå, Linköping, Skellefteå tex är ju lag som åtminstone jag inte har några starka känslor kring.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2017 12:04:21 GMT 1
Nu har vi spelat 14 hemmamatcher, varav 6 på lördagar. Publiksnitt vardagar 3425 Publiksnitt lördagar 3620 Så din teori haltar lite, så här långt in i säsongen. Säger du ifrån soffan, du som aldrig ens tar dig till arenan vardag som helg.. Skämt åsido, vi har kanske mött lite mer intressant motstånd till helgerna? Mora och Rögle är ju bottenkonkurrenter, HV svenska mästare tex Luleå, Linköping, Skellefteå tex är ju lag som åtminstone jag inte har några starka känslor kring. Det jag presenterar är ren fakta, vilka vi har mött på lördagar är av mindre betydelse. Då hade vi ändå bara lite över 3200 mot ett lag som kanske är mest intressant för oss Karlskroniter, dvs FBK. Kan också informera att jag varit i Arenan vid 3 tillfällen, om nu det har någon betydelse. Oavsett om det är tomt i Arenan, så har vi 1900 betalande på varje match!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 13:20:45 GMT 1
Säger du ifrån soffan, du som aldrig ens tar dig till arenan vardag som helg.. Skämt åsido, vi har kanske mött lite mer intressant motstånd till helgerna? Mora och Rögle är ju bottenkonkurrenter, HV svenska mästare tex Luleå, Linköping, Skellefteå tex är ju lag som åtminstone jag inte har några starka känslor kring. Det jag presenterar är ren fakta, vilka vi har mött på lördagar är av mindre betydelse. Då hade vi ändå bara lite över 3200 mot ett lag som kanske är mest intressant för oss Karlskroniter, dvs FBK. Kan också informera att jag varit i Arenan vid 3 tillfällen, om nu det har någon betydelse. Oavsett om det är tomt i Arenan, så har vi 1900 betalande på varje match! Där har vi nog skilda uppfattningar. Jag tror motståndet spelar roll för hur många som kommer för att se matchen. Så är det nog bara inte inom hockeyn utan även i andra idrotter. Vissa lag drar mer publik helt enkelt. Sedan kan jag inte förstå varför Färjestad skulle var mest intressant för oss Karlskroniter. Det får du gärna utveckla. Jag antar att du med 1900 menar oss som innehar säsongskort? Jag skulle nog drista mig att påstå att säsongkortsinnehavarna är KHK absolut största anledning till att vi har kunnat göra vår otroliga resa genom seriesystemet. Att vi minskar i antal är oroväckande. Det måste man analysera och ändra på....
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2017 13:50:36 GMT 1
Nu har vi spelat 14 hemmamatcher, varav 6 på lördagar. Publiksnitt vardagar 3425 Publiksnitt lördagar 3620 Så din teori haltar lite, så här långt in i säsongen. Säger du ifrån soffan, du som aldrig ens tar dig till arenan vardag som helg.. Skämt åsido, vi har kanske mött lite mer intressant motstånd till helgerna? Mora och Rögle är ju bottenkonkurrenter, HV svenska mästare tex Luleå, Linköping, Skellefteå tex är ju lag som åtminstone jag inte har några starka känslor kring. Mot ex Mora och Rögle hade vi 3400 och 3300. Mot SAIK 4100. Tror många Karlskroniter känner för FBK, varför får du väl lista ut själv. Att säsongskorten minskar är väl inte så svårt att förstå? De är för dyra och så rabatterar man ut biljetter. Har kompisar som hoppade säsongskorten iår, pga rabatterade priser, trots att vår nya KC sa att såna inte skulle förekomma denna säsongen. Tog inte många matcher innan hennes löfte sprack. Räckte inte med kundvagnsrace och Ciss-CAM för att locka folk till Arenan, tyvärr. Om du nu tycker time försvarar oss för mycket, så kan man ju tycka att du har åsikter om det mesta som rör ekonomin, i många fall rätt, men inte alltid. Tycker du ska kontakta valberedningen och erbjuda dina tjänster i styrelsen. Tror det skulle kunna bli bra!
|
|