|
Post by time on Dec 4, 2017 14:08:18 GMT 1
Säger du ifrån soffan, du som aldrig ens tar dig till arenan vardag som helg.. Skämt åsido, vi har kanske mött lite mer intressant motstånd till helgerna? Mora och Rögle är ju bottenkonkurrenter, HV svenska mästare tex Luleå, Linköping, Skellefteå tex är ju lag som åtminstone jag inte har några starka känslor kring. Mot ex Mora och Rögle hade vi 3400 och 3300. Mot SAIK 4100. Tror många Karlskroniter känner för FBK, varför får du väl lista ut själv. Att säsongskorten minskar är väl inte så svårt att förstå? De är för dyra och så rabatterar man ut biljetter. Har kompisar som hoppade säsongskorten iår, pga rabatterade priser, trots att vår nya KC sa att såna inte skulle förekomma denna säsongen. Tog inte många matcher innan hennes löfte sprack. Räckte inte med kundvagnsrace och Ciss-CAM för att locka folk till Arenan, tyvärr. Om du nu tycker time försvarar oss för mycket, så kan man ju tycka att du har åsikter om det mesta som rör ekonomin, i många fall rätt, men inte alltid. Tycker du ska kontakta valberedningen och erbjuda dina tjänster i styrelsen. Tror det skulle kunna bli bra! Eller också kontaktar du valberedningen och föreslår honom. Svårare än så är det inte att få ett välmående KHK.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 14:34:12 GMT 1
Säger du ifrån soffan, du som aldrig ens tar dig till arenan vardag som helg.. Skämt åsido, vi har kanske mött lite mer intressant motstånd till helgerna? Mora och Rögle är ju bottenkonkurrenter, HV svenska mästare tex Luleå, Linköping, Skellefteå tex är ju lag som åtminstone jag inte har några starka känslor kring. Mot ex Mora och Rögle hade vi 3400 och 3300. Mot SAIK 4100. Tror många Karlskroniter känner för FBK, varför får du väl lista ut själv. Att säsongskorten minskar är väl inte så svårt att förstå? De är för dyra och så rabatterar man ut biljetter. Har kompisar som hoppade säsongskorten iår, pga rabatterade priser, trots att vår nya KC sa att såna inte skulle förekomma denna säsongen. Tog inte många matcher innan hennes löfte sprack. Räckte inte med kundvagnsrace och Ciss-CAM för att locka folk till Arenan, tyvärr. Om du nu tycker time försvarar oss för mycket, så kan man ju tycka att du har åsikter om det mesta som rör ekonomin, i många fall rätt, men inte alltid. Tycker du ska kontakta valberedningen och erbjuda dina tjänster i styrelsen. Tror det skulle kunna bli bra! Skellefteå var premiär, du tror inte spelar roll? Alla lag har i snitt mer premiären än snitt över säsong. Precis som att motståndet överlag gör? Gällande Fbk kunde jag ju inte det, var ju därför jag bad dig utveckla...... För mycket begärt? Kanske jag skall skicka in en ansökan om dig samtidigt till tränare/sportchef? Utvecklare av spelsystem, kanske åt det mer offensiva hållet? Vi skulle ju kunna uträtta saker tillsammans..
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2017 14:52:04 GMT 1
Mot ex Mora och Rögle hade vi 3400 och 3300. Mot SAIK 4100. Tror många Karlskroniter känner för FBK, varför får du väl lista ut själv. Att säsongskorten minskar är väl inte så svårt att förstå? De är för dyra och så rabatterar man ut biljetter. Har kompisar som hoppade säsongskorten iår, pga rabatterade priser, trots att vår nya KC sa att såna inte skulle förekomma denna säsongen. Tog inte många matcher innan hennes löfte sprack. Räckte inte med kundvagnsrace och Ciss-CAM för att locka folk till Arenan, tyvärr. Om du nu tycker time försvarar oss för mycket, så kan man ju tycka att du har åsikter om det mesta som rör ekonomin, i många fall rätt, men inte alltid. Tycker du ska kontakta valberedningen och erbjuda dina tjänster i styrelsen. Tror det skulle kunna bli bra! Skellefteå var premiär, du tror inte spelar roll? Alla lag har i snitt mer premiären än snitt över säsong. Precis som att motståndet överlag gör? Gällande Fbk kunde jag ju inte det, var ju därför jag bad dig utveckla...... För mycket begärt? Kanske jag skall skicka in en ansökan om dig samtidigt till tränare/sportchef? Utvecklare av spelsystem, kanske åt det mer offensiva hållet? Vi skulle ju kunna uträtta saker tillsammans.. Hört talas om en viss Håkan Loob? När han gick härifrån till FBK, är jag ganska säker på att många här började gilla dom, och gör så även idag. Vad tror du? Du kan göra det, men jag kommer att tacka nej. Tror du har större chans att fixa ekonomin.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 15:20:04 GMT 1
Skellefteå var premiär, du tror inte spelar roll? Alla lag har i snitt mer premiären än snitt över säsong. Precis som att motståndet överlag gör? Gällande Fbk kunde jag ju inte det, var ju därför jag bad dig utveckla...... För mycket begärt? Kanske jag skall skicka in en ansökan om dig samtidigt till tränare/sportchef? Utvecklare av spelsystem, kanske åt det mer offensiva hållet? Vi skulle ju kunna uträtta saker tillsammans.. Hört talas om en viss Håkan Loob? När han gick härifrån till FBK, är jag ganska säker på att många här började gilla dom, och gör så även idag. Vad tror du? Du kan göra det, men jag kommer att tacka nej. Tror du har större chans att fixa ekonomin. Ahhh, ja käre Håkan kommer jag ihåg. Dock tror jag inte hans 2 spelade säsonger hos KIK gjorde alla till Färjestadsfans..?.. Däremot har vi nog alla, mig inräknat, stolt kallat Håkan för KIK:are. Trots hans få säsonger här. Peter och Jan gjorde väl några fler? I alla fall Peter..
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2017 15:25:48 GMT 1
Har inte påstått att alla Karlskroniter blev FBKfans, men många blev det. Peter och Janne gjorde 4 säsonger här.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 15:29:36 GMT 1
Har inte påstått att alla Karlskroniter blev FBKfans, men många blev det. Peter och Janne gjorde 4 säsonger här. Inte tillräckligt många då, av döma gällande helgens publiksiffror.... Eller kanske det var en större anledning att det återigen var en helgkvällsmatch? Spelade du med någon av bröderna?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2017 15:51:41 GMT 1
Alla tre. Vi har ju bättre snitt på sena lördagsmatcher än de på vardagar. Varför fortsätter du att tjata om det?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 15:54:31 GMT 1
Visst gjorde bara Håkan 2 säsonger? Peter hade ett bra skott har jag för mig, visst var han back?.Styrkor, svagheter? Jan är den jag minns sämst, men fw var han väl? Styrkor, svagheter?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2017 16:17:15 GMT 1
Ja Håkan kom när han var 17 år och spelade här 2 säsonger. Han hade allt! Peter hade ett otroligt skott och han var back. Han hade bra spelsinne, stor och stark dessutom. Ibland kunde han tveka på sin egen förmåga, det kanske var hans svaghet. Janne var nog den som hade störst förutsättningar av dom, han var bra på det mesta. Tyvärr hade han inte självförtroendet med sig. Han var fw.
Håkan och Peter spelade sen i samma femma i FBK med Tommy Samuelsson, Tomas Rundqvist och Jan Ingman tror jag. Håkan gjorde 76 p i FBK i hans fjärde säsong, 42 mål och 34 ASS på 36 matcher!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 16:23:48 GMT 1
Ja Håkan kom när han var 17 år och spelade här 2 säsonger. Han hade allt! Peter hade ett otroligt skott och han var back. Han hade bra spelsinne, stor och stark dessutom. Ibland kunde han tveka på sin egen förmåga, det kanske var hans svaghet. Janne var nog den som hade störst förutsättningar av dom, han var bra på det mesta. Tyvärr hade han inte självförtroendet med sig. Han var fw. Håkan och Peter spelade sen i samma femma i FBK med Tommy Samuelsson, Tomas Rundqvist och Jan Ingman tror jag. Håkan gjorde 76 p i FBK i hans fjärde säsong, 42 mål och 34 ASS på 36 matcher!!!!!!!!!!!!! Kul kuriosa, men Jan försvann väl helt efter han lämnat KIK? Han hamnade väl aldrig i Fbk?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2017 16:40:36 GMT 1
Janne åkte hem och spelade 4 säs i Roma, sen värvades han till Södertälje i SHL och spelade en säs 86/87 och då var Peter där också.
|
|
|
KHK - FBK
Dec 4, 2017 20:06:49 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Dec 4, 2017 20:06:49 GMT 1
Säsongens sämsta, eller näst sämsta. 3200, drygt. Såldes inga tvådagarsbiljetter heller? Inget man försöker, funkar... Allsvenskan, here we come... Finns det något mellanläge på jönsson? Såg inte en reflexräddning på två dagar. Vi var ca 7 st med säsongskort som stannade hemma den här helgen och såg matcherna på tv i stället. Pratade med grannen som har 2 st och han och ytterligare han pratat med säger samma sak. BARA SENA MATCHER OM HELGEN ÄR SKIT!!!!!! Undrar hur många ytterligare säsongskort som stannade hemma pga sen match ytterligare en helg. Någon som var på plats sa att det var väldigt glest på läktaren? Jag gick bara fredagen
|
|