|
Post by Mr Hockey on Dec 8, 2017 13:39:44 GMT 1
Var har jag skrivit att han inte vill spela? I efter hand har man fått veta att vi inte betalade in pengarna till pension för spelarna. Var det därför han var "skadad"?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 8, 2017 13:43:37 GMT 1
En fråga ja, ser du det som ett konstaterande att han inte vill spela?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 8, 2017 13:52:04 GMT 1
Vad ska locka folk till matchen på lördag? Enl MrH är ju SAIK inget lag man vill se. Vilket för mig är obegripligt. Är väl kul att se Pudas, Olofsson och Lindholm? Själv ska jag gå, för att få se dom iaf. Om vi nu är på hårklyveri känsla idag, vill jag förtydliga att jag själv inte kände något speciellt för laget SAIK. Dock gillar jag Pudas, Lindholm, Jocke L, Oscar M mm som enskilda spelare. Skillnaden mellan dig och mig är att jag i första hand älskar KHK/KIK, i nästa hand spelet hockey. Jag går inte till NKT arena och betalar för att jag vill se motståndarna utan för att jag vill se mitt lag vinna!! Vilket tyvärr blir för sällan numera, och det gör mig riktigt ledsen. Roligt att du själv lämnar soffan och ditt c-more abonnemang för att se KHK live, eller förlåt Saik live... huvudsaken är ju att du kommer till arenan och bidrar till khk:s undermåliga budget;) Själv gör jag detsamma genom mitt säsongskort, men hoppar den här matchen för att det i vanlig ordning är en sen helgmatch, samt att jag ser vinst avlägsen just nu. Gårdagens totala genomklappning i 2:a perioden gör mig så ledsen och besviken. Tyvärr eftersom jag är en känslomänniska, blir jag bara sååå upprörd över spelet just nu... Var är spelet? Var är kvalitéen? (någon finns det där)
|
|
|
Post by Sverker on Dec 8, 2017 13:56:32 GMT 1
Ff bra inställning! Inte så lätt som Bävern skrev när han jämförde med Brynäs 5 raka segrar. De har ju ett material som vi saknar. Hur tänker man när Cruseman ska spela PP? Molin har inte utvecklat detta lag någonting! Likt förra matchen mot Frölunda, är våra mv bäst, sist Lundberg och nu Jönsson. Hoppas bara Jönsson kan vara lika fräsch på lördag! MrH tycker du Mattias K är den defensiva general som man kan kräva med tanke på vad han tjänar? Han tjänar nog inte mindre än Paulsson. Han har - 13 innan dagens match, tredje sämst i hela SHL!!!!!! Eller är det bara Paulsson som inte presterar? Vad det gäller inställning, tycker jag motsatt. Om allt bara handlar om material, varför vinner inte det lag varje år som har högst spelarbudget? Hockey är en kampsport, så det finns betydligt fler verktyg än skicklighet som behövs för att vinna. Cruseman och Molins utveckling delar jag din frågeställning.. Samt Jönsson... Kolan var vår bästa back under fjolåret, där han mer än väl motsvarade sin förmodade höga lönecheck. Dock har jag lite dålig koll på vad han ligger, men förmodligen högt med tanke på hans meriter. Jag är dock övertygad om att Paulsson har mer i lön. Hans insatser i år gör mig dock tveksam och ledsen. Långt under fjolåret och förmodligen långt ifrån sin lönenivå. Dock... Han har till skillnad ifrån Paulsson visat sin kapacitet, så han kan lika gärna komma tillbaka dit igen. Annars är det ju adjö, då hans kontrakt sträcker sig tom den här säsongen. Paulsson däremot, har ju inte visat ett jota. Någon/några enstaka händelser i vissa matcher glimrar han till, för att sedan åter slockna. En match, Malmö borta tror jag att det var, är dock undantagen så här kort i minnet. Då var han en ledande spelare. Fast 1 match av de ca 70 som spelats sedan han kom gör ju ingen sommar? Eller hur? Håller med om han borde kunna prestera mer, vilket jag tyckt hela tiden. Att han ändå är topp fw hos (jag tycker det) är väl ett bevis på att vårt material fws mässigt är under all kritik. Du tycker ju också att han är en första eller andra kedje spelare!?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 8, 2017 13:59:40 GMT 1
Vad ska locka folk till matchen på lördag? Enl MrH är ju SAIK inget lag man vill se. Vilket för mig är obegripligt. Är väl kul att se Pudas, Olofsson och Lindholm? Själv ska jag gå, för att få se dom iaf. Om vi nu är på hårklyveri känsla idag, vill jag förtydliga att jag själv inte kände något speciellt för laget SAIK. Dock gillar jag Pudas, Lindholm, Jocke L, Oscar M mm som enskilda spelare. Skillnaden mellan dig och mig är att jag i första hand älskar KHK/KIK, i nästa hand spelet hockey. Jag går inte till NKT arena och betalar för att jag vill se motståndarna utan för att jag vill se mitt lag vinna!! Vilket tyvärr blir för sällan numera, och det gör mig riktigt ledsen. Roligt att du själv lämnar soffan och ditt c-more abonnemang för att se KHK live, eller förlåt Saik live... Jag vill självklart också se oss vinna.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 8, 2017 14:06:46 GMT 1
Om vi nu är på hårklyveri känsla idag, vill jag förtydliga att jag själv inte kände något speciellt för laget SAIK. Dock gillar jag Pudas, Lindholm, Jocke L, Oscar M mm som enskilda spelare. Skillnaden mellan dig och mig är att jag i första hand älskar KHK/KIK, i nästa hand spelet hockey. Jag går inte till NKT arena och betalar för att jag vill se motståndarna utan för att jag vill se mitt lag vinna!! Vilket tyvärr blir för sällan numera, och det gör mig riktigt ledsen. Roligt att du själv lämnar soffan och ditt c-more abonnemang för att se KHK live, eller förlåt Saik live... Jag vill självklart också se oss vinna. Det förstår jag såklart, men det kanske inte är prio 1? (vilket det är för mig till en viss gräns) Läser jag dina inlägg så är det viktigaste vilket slags spel vi spelar, motståndet, offensivt, osv
|
|
|
Post by Sverker on Dec 8, 2017 14:27:28 GMT 1
Jag tycker absolut att det är viktigt hur vi spelar. Skulle ju bli offensivare med Molin? Inget jag märkt. Tror också det är viktigt inför ett ev kval att vi redan nu spelar offensivare. Vi kan inte förlita oss på att få 2 frilägen/match att försöka göra mål på. Skulle vilja se oss spela oss till målchanser pga ett passningsspel i offensiv zon. Inte ofta man ser det. Kanske räcker inte materialet till för ett sånt spel? Tycker ändå vi borde försöka. Ex när vi slog DIF med 1-0, tyckte inte jag vi spelade bra/roligt, vi hade Jönsson som räddade oss.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 8, 2017 15:58:41 GMT 1
Passningsspel i offensiv zon? Det bevisas gång på gång att de inte klarar av passningsspel i SHL...de kan för det mesta inte få fram en passning 2 mot 1 ens.. Och det är ju bristen på sånt, som gör att vi varken kan spela PP eller BP! Och det är sjukt att se att det inte en gång går att spela sig in i zon för att direkt skapa målchans. De klarar det ju inte! Jag är lätt trött på flippar ner i sarghörnet varje gång man närmar sig blå!
Hörde någon för några dagar sedan säga samma sak som sverker. Pod tror jag det var. Vi måste lära oss anfalla, även om vi riskerar. Ibland kanske det blir 7 mål i röven, men det får man köpa. Man blir verkligen livrädd vid tanken på kval, då vi nu varken har försvar eller anfall.
|
|
|
Post by matse on Dec 8, 2017 18:03:32 GMT 1
Kvalspel är det enda som kan krydda den här säsongen. Tåget till slutspelet har gått. Vi skulle behöva vinna typ 4 matcher i rad för att det skulle vara realistiskt. Vi är inte i närheten nu. Vilket så klart känns avslaget för samtliga inblandande. Knappt någon i laget överraskar positivt. Några gör vad man kan förvänta, medan andra är besvikelser. Kan vi inte bättre än så här, så ser jag hellre Troja än Brynäs i arenan till hösten. Nu orkar man ju inte öppna tidningen ens.
|
|