|
Post by Zäta on Dec 3, 2017 1:19:47 GMT 1
Först Frölunda sen Skellefteå på tur nu. Blir hårda puckar........ Frölunda rosar inte marknaden än så länge, men är ett jävla hockeylag. Tippar på 0 poäng i Götet....
|
|
|
Post by Sverker on Dec 7, 2017 16:28:50 GMT 1
Varför låter man inte Lundberg stå idag, så Jönsson är fräsch till lördag? Tror vi har större chans till poäng på hemmaplan.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 7, 2017 18:17:35 GMT 1
Jag tycker det är mycket mystik runt Paulsson. Är han skadad? Isf vilken typ av skada? Han var "skadad" ifjol också, när man inte visste vad det var för skada. I efter hand har man fått veta att vi inte betalade in pengarna till pension för spelarna. Var det därför han var "skadad"? Kan det vara sånt som är aktuellt nu med? Hoppas inte det. Iofs ökar chansen att vi ska vinna utom honom av vissa här. Det tror inte jag! Han är vår bästa fw ihop med Kellman och behövs varje match.
Tyvärr 5-2 förlust idag.
|
|
|
Post by noll1 on Dec 7, 2017 19:23:36 GMT 1
Jag tycker det är mycket mystik runt Paulsson. Är han skadad? Isf vilken typ av skada? Han var "skadad" ifjol också, när man inte visste vad det var för skada. I efter hand har man fått veta att vi inte betalade in pengarna till pension för spelarna. Var det därför han var "skadad"? Kan det vara sånt som är aktuellt nu med? Hoppas inte det. Iofs ökar chansen att vi ska vinna utom honom av vissa här. Det tror inte jag! Han är vår bästa fw ihop med Kellman och behövs varje match. Tyvärr 5-2 förlust idag. Håller med om att något känns underligt med Paulssons skador. Nu hade han väl så stora problem med ryggen att hans karrär nästan var över, kan ju vara det som spökar ibland?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 7, 2017 19:34:53 GMT 1
Inget fel på inställningen idag. 2 missade frilägen, men Frölunda hade kunnat gjort 4-5 pga fint spel. Jönsson grym! Ja Paulsson är en gåta. Cruseman!?!?! Kan han inte säljas/lånas ut?
|
|
|
Post by noll1 on Dec 7, 2017 20:22:13 GMT 1
I vanlig ordning gav jag upp efter första perioden. Det är inte längre värt det för mig att titta. Jönsson var otroligt bra i första men det syntes ju tydligt att det inte fanns en chans att vinna detta. 3-0 och 34-14 i skott nu ser jag, förnedrade igen.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 7, 2017 20:25:45 GMT 1
Ff bra inställning! Inte så lätt som Bävern skrev när han jämförde med Brynäs 5 raka segrar. De har ju ett material som vi saknar. Hur tänker man när Cruseman ska spela PP? Molin har inte utvecklat detta lag någonting! Likt förra matchen mot Frölunda, är våra mv bäst, sist Lundberg och nu Jönsson. Hoppas bara Jönsson kan vara lika fräsch på lördag!
MrH tycker du Mattias K är den defensiva general som man kan kräva med tanke på vad han tjänar? Han tjänar nog inte mindre än Paulsson. Han har - 13 innan dagens match, tredje sämst i hela SHL!!!!!! Eller är det bara Paulsson som inte presterar?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 7, 2017 21:21:06 GMT 1
Killarna gjorde så gott de kunde. Närmare 10-1 än 4-2.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 7, 2017 21:23:58 GMT 1
Vi har ändå tur att de andra bottenlagen förlorade, det är positivt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 7, 2017 22:17:18 GMT 1
Fullständigt genomuselt. Jönsson plötsligt grym igen. Hade vi förlorat någon mot fbk, om han spelat så då? Tur också att han stod...kunde blivit tvåsiffrigt annars. Säger också att det inte är värt att titta längre. Hela livet har hockeyn handlat om glädje och tårar...spänning och känslor. Idag satte jag mig, nästan utan att bry mig. Antingen är man utspelad och förlorar, eller tråkar man ihjäl motståndet och vinner med 1-0. Och då har även jag blivit ihjältråkad...
Kan vi inte bjuda på bättre lag och spel, så är shl helt ointressant i mina ögon. Även i andras med tanke på publiksiffror...?
Det var åter så hemskt att titta på, att jag bytte till annan kanal. Och då är något ordentligt fel... Jag har heller aldrig förr avsiktligt låtit bli att gå till hallen, men tror jag varit hemma fyra matcher i år! Trodde inte ett SHL-lag kunde bli sämre än vår första säsong, men det kan det tydligen. Blev vi ens då så utspelade som mot Luleå och Frölunda?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 7, 2017 22:48:11 GMT 1
Lugn nu MrC. Du var ju överväldigad över vårt första "nya" BP mot Örebro och till slut imponerad över hur vi genomförde den matchen. Den typ av BP har iaf inte jag sett mer av. Har du? Att det var mot ett av seriens sämsta lag, betydde inget för dig. Då lät det som att "så här bra" är vi! Nä vi är inte så mycket bättre än det vi visade idag. Själv hade jag hellre sett Lundberg i mål, om vi förlorat med 8-1 hade inte spelat ngn roll för mig. Hade hellre sett en fräsch Jönsson på lördag. Vad ska locka folk till matchen på lördag? Enl MrH är ju SAIK inget lag man vill se. Vilket för mig är obegripligt. Är väl kul att se Pudas, Olofsson och Lindholm? Själv ska jag gå, för att få se dom iaf.
|
|
|
Post by Back to Front on Dec 8, 2017 10:20:08 GMT 1
Draken lyfter på lördag .. Hård sydin över d**narksfjärden är utlovad //Donne
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 8, 2017 13:27:06 GMT 1
Jag tycker det är mycket mystik runt Paulsson. Är han skadad? Isf vilken typ av skada? Han var "skadad" ifjol också, när man inte visste vad det var för skada. I efter hand har man fått veta att vi inte betalade in pengarna till pension för spelarna. Var det därför han var "skadad"? Kan det vara sånt som är aktuellt nu med? Hoppas inte det. Iofs ökar chansen att vi ska vinna utom honom av vissa här. Det tror inte jag! Han är vår bästa fw ihop med Kellman och behövs varje match. Tyvärr 5-2 förlust idag. Förmodligen sitter det väl någon snorkråka snett..... Eller sitter "mr Ebenezer Scrooge" och strejkar för att hans sista 50-öring inte är inbetalad? Jag vet att du håller honom högt spelmässigt, medans jag själv hockeymässigt hittar honom plats 4-6 bland fw. Tydligen vill han ju enligt dig själv, inte spela. Så du får väl fortsätta hoppas att 50-öringen trillar in på kontot...
|
|
|
Post by Sverker on Dec 8, 2017 13:34:20 GMT 1
Var har jag skrivit att han inte vill spela?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 8, 2017 13:36:51 GMT 1
Ff bra inställning! Inte så lätt som Bävern skrev när han jämförde med Brynäs 5 raka segrar. De har ju ett material som vi saknar. Hur tänker man när Cruseman ska spela PP? Molin har inte utvecklat detta lag någonting! Likt förra matchen mot Frölunda, är våra mv bäst, sist Lundberg och nu Jönsson. Hoppas bara Jönsson kan vara lika fräsch på lördag! MrH tycker du Mattias K är den defensiva general som man kan kräva med tanke på vad han tjänar? Han tjänar nog inte mindre än Paulsson. Han har - 13 innan dagens match, tredje sämst i hela SHL!!!!!! Eller är det bara Paulsson som inte presterar? Vad det gäller inställning, tycker jag motsatt. Om allt bara handlar om material, varför vinner inte det lag varje år som har högst spelarbudget? Hockey är en kampsport, så det finns betydligt fler verktyg än skicklighet som behövs för att vinna. Cruseman och Molins utveckling delar jag din frågeställning.. Samt Jönsson... Kolan var vår bästa back under fjolåret, där han mer än väl motsvarade sin förmodade höga lönecheck. Dock har jag lite dålig koll på vad han ligger, men förmodligen högt med tanke på hans meriter. Jag är dock övertygad om att Paulsson har mer i lön. Hans insatser i år gör mig dock tveksam och ledsen. Långt under fjolåret och förmodligen långt ifrån sin lönenivå. Dock... Han har till skillnad ifrån Paulsson visat sin kapacitet, så han kan lika gärna komma tillbaka dit igen. Annars är det ju adjö, då hans kontrakt sträcker sig tom den här säsongen. Paulsson däremot, har ju inte visat ett jota. Någon/några enstaka händelser i vissa matcher glimrar han till, för att sedan åter slockna. En match, Malmö borta tror jag att det var, är dock undantagen så här kort i minnet. Då var han en ledande spelare. Fast 1 match av de ca 70 som spelats sedan han kom gör ju ingen sommar? Eller hur?
|
|