|
Post by Sverker on Dec 9, 2017 23:21:26 GMT 1
Om du tycker JJs mål var så snyggt, vad tyckte du om Viktor Os mål mot oss i torsdags då? Det var enligt mig också ett skit/tur mål, men snyggare pga Vikrors prestation innan målet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 9, 2017 23:59:01 GMT 1
Var så förbannad då, så jag minns inga mål ens. Lägger f ö sällan mål på minnet. Fattar fortfarande inte hur man kan kalla något tur, när man hittar ett minimalt hål från dålig vinkel. Det var ju rena Jocke Lindström-avslutet. Har ju ingenting att göra, med att målvakten ska täcka där
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 10, 2017 9:58:44 GMT 1
Qallahan har du inte lärt dig att de som Sverker som inte är riktiga supportrar utan besserwissrar inte gläds åt vinster? Det är därför han helgarderar sej hela tiden..vinner vi så är de för att andra laget underskattar oss eller gör en pinsam insats och inte för att khk gör en bra match. Förlorar vi däremot så är de inte pga dålig insats för då kan ju inte laget bättre utan då är allt så odugligt som de ska va. Det är så man spyr...
|
|
|
Post by Sverker on Dec 10, 2017 15:00:57 GMT 1
Vem har sagt att jag inte gläds åt våra vinster? Det gör jag verkligen! Att jag och fler med mig inte tyckte vi vann rättvist är inte så märkligt. Man behöver inte vara besserwisser för att konstatera det. Men vi vann och det var det viktigaste! Jag försöker se realistiskt på alla matcher vi spelar. Inte som vissa, tokhylla när vi vinner och totalsåga när vi förlorar. 97,30 i räddningsprocent är kanon och det gör att vi kan vinna matcher. Gläds också att Linus får spela. Joseph har jag förordat före fler av våra fws länge.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 11, 2017 9:50:12 GMT 1
Kul med seger! Tycker nog ändå inte att det var rättvist. Kul att Johannes kunde göra 2 riktigt bra matcher i rad. Han är vår kung! Borde inte han fått priset som vår bästa spelare? Blir nog trots vinst inte många mer besök i Arenan. Finns inte som lockar mig dit, speciellt inte spelet. Jag tyckte det var rättvist. Vi stängde ned Saik runt målet och höll dom oftast på utsidan. Vi hade fler rena målchanser på hela matchen, vilken skillnad jämfört med Frölunda, tycker inte du det? Jönsson var bra, han ger oss chansen att vinna. Bara utespelarna skärper till sig.. Vinster i arenan lockar i varje fall mig. Spelet går ju ut för att vinna, det är ju ingen bedömningssport? Då kanske konståkning eller något annat är av intresse?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 11, 2017 9:53:20 GMT 1
Att du är positiv när vi vinner vet ju alla. Var Josefs mål skitsnyggt? Själv skulle jag säga att det var ett skit/tur mål! Blir vansinnig när skott nästan kommer från förlängd mållinje. Hade vi släppt det hade du blivit galen på vår mv. Släppte inte JJ ett sånt mot Frölunda? Vad tyckte du då? Vi tycker tydligen olika. Josephs mål var väl hur läckert som helst genom våra KHK-ögon? Vi har ju själva fått sådana emot oss, och då blir man ju vansinnig. Då måste man väl få bli glad nu? Jag menar, varje gång KHK väl gör mål blir man ju glad. Vad är man för supporter annars??
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 11, 2017 9:57:41 GMT 1
Märkligt. Var det inte dessutom målvakten som ville granska det? Oerhört, men vad gäller i regelboken? Pekka Lindmark välte ju målet en gång i friläge, då dömde domarna mål. Om Saiks målvakt trycker undan målet utan påverkan, är det väl hans eget fel? Annars kan ju alla målvakter börja trycka undan målet för att få det underkänt???
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 11, 2017 10:00:49 GMT 1
Kan vi göra en Brynäs? De har på de 7 senaste matcherna tagit 20 p av 21 p möjliga! Vore nåt! Det vore det. Men skall vi ta dig på allvar, när du ständigt markerar hur dåligt vårt spel är? Jag tycker faktiskt som du många gånger, efter Frölundamatchen var jag inte nådig i min kritik. Fast i mina ögon blir det ju komiskt då, att jag skulle tro med vårt usla spel att vi skulle göra en Brynäs?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 11, 2017 11:02:59 GMT 1
Har jag skrivit att jag tror att vi ska göra det?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 11, 2017 15:36:49 GMT 1
Kan vi göra en Brynäs? De har på de 7 senaste matcherna tagit 20 p av 21 p möjliga! Vore nåt! Det vore det. Men skall vi ta dig på allvar, när du ständigt markerar hur dåligt vårt spel är? Jag tycker faktiskt som du många gånger, efter Frölundamatchen var jag inte nådig i min kritik. Fast i mina ögon blir det ju komiskt då, att jag skulle tro med vårt usla spel att vi skulle göra en Brynäs? Saken är ju att blotta tanken är en utopi. Brynäs har ju en trupp, som inte ska vara i botten, medan vi har det
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 11, 2017 15:46:32 GMT 1
Qallahan har du inte lärt dig att de som Sverker som inte är riktiga supportrar utan besserwissrar inte gläds åt vinster? Det är därför han helgarderar sej hela tiden..vinner vi så är de för att andra laget underskattar oss eller gör en pinsam insats och inte för att khk gör en bra match. Förlorar vi däremot så är de inte pga dålig insats för då kan ju inte laget bättre utan då är allt så odugligt som de ska va. Det är så man spyr... Jag kan till viss del hålla med honom. T ex så tror jag inte vi vinner en match mot andra än ett par bottenlag, om de spelar någorlunda som de kan. Kvalitén är överlag helt överlägsen. Så en viss del av lojhet, behövs, för att vi ska kunna vinna. MEN t ex senaste matchen kan jag inte alls förstå att man inte kan ha älskat live! Den innehöll det mesta och vi var inte alls dåliga, någonstans på banan
|
|