|
Post by Zäta on Dec 21, 2017 22:44:08 GMT 1
Riktigt skönt med en seger. Otroligt viktigt. Kul med PP mål. #6 Linus Karlsson tycker jag är bäst på plan ikväll.
Jag uppfattar det som att KHK har väldiga problem med tempo/ork. Jag tappade räkningen på antal gånger orange spelare med puck står helt still i mittzon. Då blir det väldigt svårt att göra något konstruktivt. Det är snudd på obegripligt för mig att det kan bli så.
För övrigt tyckte jag att Örebro är lite halvfula även denna gång.
|
|
|
Post by Back to Front on Dec 22, 2017 0:17:16 GMT 1
Paulsson och Guter saknas, någon som vet varför? Blomstrand också förresten. Funderade mest på om det är pensionspengar, bänkningar, skador eller annat. Saltö.. /Kempe
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 22, 2017 8:15:26 GMT 1
Paulsson och Guter saknas, någon som vet varför? Blomstrand också förresten. Funderade mest på om det är pensionspengar, bänkningar, skador eller annat. Var det än är med Paulsson är det nog dags att tala ur skägget där.... Saknas det någon 50-öring i pensionspaketet så säg det i så fall. Är han skadad eller något sitter fel så säg det i så fall.... Gällande Guter blev väl han med hastigt skadad förra året, när det saknades pengar? Samma visa där, SÄG VAD SOM ÄR FEL!!!!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 22, 2017 8:28:04 GMT 1
Riktigt jobbig match att följa. Härligt go i laget innan 3-2 målet. Skönt att de fick utdelning efter alla ramträffar. Är ju ändå en styrka, att andra kliver fram när stjärnorna saknas. Man satt med hjärtat i halsgropen, speciellt när Örebro gick ifrån 0-1 till 2-1 ganska så snabbt. Så härligt att grabbarna fick hämta upp ett underläge och att man verkligen gick för seger efter man kvitterat till 2-2. Vi var värd en seger efter att i mina ögon, ville mest i 3:e Att få se Joel ursinnigt kämpa in 3-2 var som en riktigt skön julklapp!! Faaan vad skönt med en seger och speciellt inför ett uppehåll. Dessutom förluster för Rögle, Mora, och naturligtvis Örebro som också blev med indraget i bottenstriden. I går bara glädjes man, och den känslan är såååå skön när det gäller KHK!
|
|
|
Post by Zäta on Dec 22, 2017 9:35:35 GMT 1
Paulsson och Guter saknas, någon som vet varför? Blomstrand också förresten. Funderade mest på om det är pensionspengar, bänkningar, skador eller annat. Var det än är med Paulsson är det nog dags att tala ur skägget där.... Saknas det någon 50-öring i pensionspaketet så säg det i så fall. Är han skadad eller något sitter fel så säg det i så fall.... Gällande Guter blev väl han med hastigt skadad förra året, när det saknades pengar? Samma visa där, SÄG VAD SOM ÄR FEL!!!! Instämmer. Dags att öppna upp angående Paulsson. Där borde man se över alla möjligheter. Är han i skick att spela mer ishockey över huvud taget? Vill han spela i Karlskrona HK?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 22, 2017 10:36:19 GMT 1
Var det än är med Paulsson är det nog dags att tala ur skägget där.... Saknas det någon 50-öring i pensionspaketet så säg det i så fall. Är han skadad eller något sitter fel så säg det i så fall.... Gällande Guter blev väl han med hastigt skadad förra året, när det saknades pengar? Samma visa där, SÄG VAD SOM ÄR FEL!!!! Instämmer. Dags att öppna upp angående Paulsson. Där borde man se över alla möjligheter. Är han i skick att spela mer ishockey över huvud taget? Vill han spela i Karlskrona HK? Eller är det så att han väntar in Crosby,John Tavares, Steven Stamkos eller någon annan stjärna eftersom han inte kan producera om han inte har någon som kan ta emot eller ge en passning....
|
|
|
Post by Zäta on Dec 22, 2017 10:45:05 GMT 1
Kan iof inte säga att jag saknade varken Guter eller Paulsson igår. Jag tycker återigen att #6 gjorde en bättre insats än båda dessa herrar gjort på ett bra tag.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 22, 2017 11:48:39 GMT 1
Paulsson och Guter saknas, någon som vet varför? Blomstrand också förresten. Funderade mest på om det är pensionspengar, bänkningar, skador eller annat. Var det än är med Paulsson är det nog dags att tala ur skägget där.... Saknas det någon 50-öring i pensionspaketet så säg det i så fall. Är han skadad eller något sitter fel så säg det i så fall.... Gällande Guter blev väl han med hastigt skadad förra året, när det saknades pengar? Samma visa där, SÄG VAD SOM ÄR FEL!!!! Varför skulle klubben gå ut med de? Funkar det så i andra klubbar?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 2, 2018 16:06:26 GMT 1
Var det än är med Paulsson är det nog dags att tala ur skägget där.... Saknas det någon 50-öring i pensionspaketet så säg det i så fall. Är han skadad eller något sitter fel så säg det i så fall.... Gällande Guter blev väl han med hastigt skadad förra året, när det saknades pengar? Samma visa där, SÄG VAD SOM ÄR FEL!!!! Varför skulle klubben gå ut med de? Funkar det så i andra klubbar? Tycker inte du att klubben skall vara transparent? I den situationen man befinner sig är väl det viktigt att vara ärlig inför sina supportrar och sponsorer? Ja, jag tror dom flesta klubbar berättar om en spelare är skadad eller om det ligger andra orsaker till frånvaro. För mig är det ganska enkelt, precis som i privata näringslivet måste man kunna berätta om en VD (högavlönad stjärna) bara försvinner och uteblir ifrån arbetsplatsen ( matcherna) Om däremot Lisa eller Kalle kontorsslav (breddspelare i 4:e linen) uteblir kanske inte det blir samma uppmärksamhet, men naturligtvis vill man veta om även dom bara uteblir. Paulsson, Kolan, Guter har rysligt mycket betalt, långt över vad nästan uteslutande ALLA VD:ar i Blekinge har. Då ska dom precis som en VD leda det här laget. Inte underminera dess existens genom att anonymt läcka till media med avsikt att skada klubben. Man skall inte heller öppet kritisera offentligt, utan istället ta det internt. Precis som det fungerar i privata näringslivet. Tänk om NKT:s VD bara uteblir ifrån sitt jobb, lämnar vaga formuleringar om varför. För att sedan både offentligt och även anonymt försöka skada företaget bara för att man inte fått ut någon extra bonuskrona???
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 2, 2018 21:45:16 GMT 1
Jag brukar hålla med dig Mr Hockey men inte i detta fallet.
Att de har mer betalt än alla VDar i Blekinge,inkl mig själv, gör dem inte till VD eller att de har samma roll som en VD. Att inte klubben går ut och sänker sina egna spelare i media tycker jag bara är sunt. Man ska inte kriga i media. Och jag tror inte så många på NKT, Varken på golvet eller bland högdjuren, hade varit så jättenöjda om delar av deras lön uteblivit faktiskt. Nu har ju ett företag som NKT inte samma publika intresse som KHK så jämförelsen haltar.
|
|