|
Post by Zäta on Dec 19, 2017 22:47:07 GMT 1
Alla matcher är livsviktiga nu. Svag insats i Stockholm sist. Vad ska Ove göra åt PP? En hel del hoppas jag. Hoppas att #97 kan dra några extra till arenan. Nu jävlar gäller det att samtliga steppar upp. Rejält.
|
|
|
Post by time on Dec 21, 2017 9:52:33 GMT 1
2635 bokade. Var är Ledin-effekten på 500 extra på plats som det pratats om. Tveksamt om det ens blir 3500, tyvärr.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 21, 2017 10:13:00 GMT 1
Klart det är en tveksamhet i det. Återigen finns det väl ingenting som tyder på att det blir poäng i denna matchen. Heller..... 21 dec, jul och nyår står för dörren. lite skralare för ganska många efter alla klappar och inhandlad julmat. En riktig pissinsats mot DIF senast. Har faktiskt full förståelse om folk prioriterar annat idag. Men på något sätt har laget/föreningen bäddat för detta. Kom på mig själv imorse att jag tyckte det skulle bli väldigt kul med J-VM snart. På en gameday....... Helt fel fokus ju!!
Alla kvarvarande matcher spelas med kniven mot strupen. Både sportsligt och ekonomisk verkar det som. Trist med tanke på att spelet ser ut som det gör. Men vem vet. Jag hoppas iaf att folket vill se sista matcher för i år på plats och att det faktiskt blir 3500 ikväll. Eller mer!
|
|
|
Post by time on Dec 21, 2017 10:21:43 GMT 1
Klart det är en tveksamhet i det. Återigen finns det väl ingenting som tyder på att det blir poäng i denna matchen. Heller..... 21 dec, jul och nyår står för dörren. lite skralare för ganska många efter alla klappar och inhandlad julmat. En riktig pissinsats mot DIF senast. Har faktiskt full förståelse om folk prioriterar annat idag. Men på något sätt har laget/föreningen bäddat för detta. Kom på mig själv imorse att jag tyckte det skulle bli väldigt kul med J-VM snart. På en gameday....... Helt fel fokus ju!! Alla kvarvarande matcher spelas med kniven mot strupen. Både sportsligt och ekonomisk verkar det som. Trist med tanke på att spelet ser ut som det gör. Men vem vet. Jag hoppas iaf att folket vill se sista matcher för i år på plats och att det faktiskt blir 3500 ikväll. Eller mer! Att vi förlorade borta mot ett topplag som dessutom är extremt bra hemma får inte mig att inte tro på poäng ikväll.
|
|
|
Post by time on Dec 21, 2017 10:24:08 GMT 1
Det bästa sättet om man inte bryr sig om KHK blir kvar i SHL är att inte gå på hemmamatcherna.
Så trött på de som stannar hemma o samtidigt gnäller på publiksiffrorna...
|
|
|
Post by Zäta on Dec 21, 2017 11:24:48 GMT 1
Klart det är en tveksamhet i det. Återigen finns det väl ingenting som tyder på att det blir poäng i denna matchen. Heller..... 21 dec, jul och nyår står för dörren. lite skralare för ganska många efter alla klappar och inhandlad julmat. En riktig pissinsats mot DIF senast. Har faktiskt full förståelse om folk prioriterar annat idag. Men på något sätt har laget/föreningen bäddat för detta. Kom på mig själv imorse att jag tyckte det skulle bli väldigt kul med J-VM snart. På en gameday....... Helt fel fokus ju!! Alla kvarvarande matcher spelas med kniven mot strupen. Både sportsligt och ekonomisk verkar det som. Trist med tanke på att spelet ser ut som det gör. Men vem vet. Jag hoppas iaf att folket vill se sista matcher för i år på plats och att det faktiskt blir 3500 ikväll. Eller mer! Att vi förlorade borta mot ett topplag som dessutom är extremt bra hemma får inte mig att inte tro på poäng ikväll. Det är inte själva förlusten i sig som är värst. Det är såklart hur det såg ut. Själv är jag jävligt trött på mentaliteten att det är ok att förlora/spela sämre mot vissa lag. Varför skulle det vara ok att spela oduglig hockey på ex DIF, Hv och ett antal lag till? Vi spelar för helvete i samma serie. Då tycker jag inte att det är ett orimligt krav att man ska kunna stå upp och göra det bra. Sen kan man förlora, det gör alla lag. Men man ska kunna se sig i spegeln även efter en förlust. Det kunde knappast hela laget göra efter DIF. Ska man resonera så kan man ju skippa matcherna mot SAIK, Växjö ,HV ,FBK ,DIF , LHC. Den loosermentaliteten kommer ju inte leda någonstans bortsett ner till HA möjligen. Angående publiken har du naturligtvis rätt i att det gynnar klubben om man faktiskt köper en biljett och tar sig till arenan. Det gynnar klubben, spelarna och oss övriga på läktaren. Alla vill ju ha en kokande arena som är smockfull av oranget och hejande supportar. Samtidigt har jag förståele för personer som är besvikna och prioriterar annat. Hockey är viktigt. Men inte allt för många. När produkten som levereras inte är bättre kommer det förmodligen inte att komma mer folk..........
|
|
|
Post by matse on Dec 21, 2017 17:20:35 GMT 1
Det blir vinst idag. Det vågar jag nästan lova. Hoppas på 4000 Pers.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 21, 2017 17:41:13 GMT 1
4-2 Örebro är det sämsta lag vi mött i SHL denna säsongen.
|
|
|
Post by noll1 on Dec 21, 2017 18:16:00 GMT 1
Paulsson och Guter saknas, någon som vet varför? Blomstrand också förresten. Funderade mest på om det är pensionspengar, bänkningar, skador eller annat.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 21, 2017 19:35:58 GMT 1
Hur kan Örebro ha så många poäng? ? Lika dåliga som senast de var här (sämst i serien?), men idag har deras mv varit bättre än sist de var här iaf såhär långt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 21, 2017 20:28:40 GMT 1
Två ungefär lika dåliga lag. Och plötsligt kommer ett sånt där billigt Jönsson-mål igen. Fan att backupen inte duger, så han blir avlastad
|
|
|
Post by Sverker on Dec 21, 2017 20:31:55 GMT 1
Två sämsta lagen i SHL. Det tycker jag även om vi vinner. Hoppas fler inser att matchen vi gjorde hemma sist mot dom, inte gjorde oss till ett kanonlag!
|
|
|
Post by Sverker on Dec 21, 2017 21:18:26 GMT 1
Trots motstånd, kul med seger! Viktigt att vinna matcherna mot övriga bottenlag! Har sagt det innan att det är bra när Thörnqvist får spela vä back i PP!
|
|
kult
Björnligan
|
Post by kult on Dec 21, 2017 21:22:34 GMT 1
Härligt. Skönt med en seger innan jul ☺👍 ja var var Paulsson och Guter? Petade?
|
|
|
Post by matse on Dec 21, 2017 22:38:46 GMT 1
Riktigt jobbig match att följa. Härligt go i laget innan 3-2 målet. Skönt att de fick utdelning efter alla ramträffar. Är ju ändå en styrka, att andra kliver fram när stjärnorna saknas.
|
|