|
Post by time on Jan 25, 2018 17:14:00 GMT 1
Jag har också skakat på huvudet, ända sedan vi gick upp. Att vi inte har fyllt vår lilla hall, i stort sett någon gång. Nästan alltid långt därifrån. Känslan är ju just p g a det, att man bara ger upp till slut. Givetvis trodde man att både publik och näringsliv skulle ösa över oss, redan första säsongen. Borde bli som i Växjö och Örebro (de har ju i alla fall alltid publik). jag fattar lika lite som de du pratar om. Men det bottnar väl tyvärr också i den ekonomiska vanvård som följt oss så många år. Jag kan ju inte hjälpa att stan verkar hopplös. Vet bara att det inte är roligt med hockey längre...och det beror på att vi tre år i rad försökt spela SHL-hockey med ett allsvenskt lag... Personligen har jag nog aldrig haft så roligt på hockey, som under senaste div 1-tiden. I allsvenskan vara det bara ett motståndarlag man brydde sig om, TAIF. Nu är det inget.. Vill nog lägga till OIK
|
|
|
Post by Sverker on Jan 25, 2018 20:11:02 GMT 1
0-5 då rycker Ledin in och ska skapa kaos! Skicka hem honom!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 25, 2018 20:13:52 GMT 1
Knappast sämst i detta skämt till shl-lag
|
|
|
Post by noll1 on Jan 25, 2018 20:22:19 GMT 1
Finns inte ord...
|
|
|
Post by Sverker on Jan 25, 2018 20:31:35 GMT 1
Knappast sämst i detta skämt till shl-lag Man har väl inte värvat honom för att vara sämst? Han ska väl lyfta laget? Tycker du han gjort det? Väntar du också på att han ska bli vår viktigaste spelare i ett eventuellt kval? Jag har inga förhoppningar på det, men hoppas jag har fel!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 25, 2018 20:37:54 GMT 1
Ja du time...nu kör jag hem. Tala om hur du ska få folk att se detta lag? Det är sämre än första säsongen!
|
|
|
Post by Sverker on Jan 25, 2018 20:45:04 GMT 1
Vår chans vore att byta ut Molin! Tyvärr finns inte dom pengarna. Sundlöv såg till att hans kompis fick ett 3 års kontrakt. Denna säsong har vi varken haft defensivt eller offensivt spel. Finns som inga linjer i vårt spel överhuvudtaget!
|
|
kult
Björnligan
|
Post by kult on Jan 25, 2018 20:57:32 GMT 1
För många har den inställningen tydligen. jag har redan betalt min plats, så det har inte så stor betydelse. Tyvärr tycker jag det har varit mest tråkigt i SHL....nu är det värre än någonsin. Det är ju knappt aldrig roligt att se en match. Antingen utspelade, eller tar vi en pinne med tråkspel. Tyvärr verkar många känna så Så du vill hellre spela i div1 där vi förmodligen kommer att vinna fler matcher? Kommer att bli verklighet fortare än du tror om inte publiktrenden ändras. Vet att supportrar från andra klubbar bara skakar på huvudet åt oss. Bara vi o Växjö som varit med om samma osannolika resa. Att vara VLH o KHK-supporter har varit det lättaste som finns. Vem vill inte åka o heja på ett lag som aldrig åkt ur en serie o bara avancerat.Tänk på 98% av alla hockeysupportrar till lag som i bästa fall har ett lag som harvar i samma serie. "Märks att KHK-supportrar inte varit med om motgångar" är en vanlig åsikt. Som tur är vet jag att det finns många som inte resonerar som du o många andra. Både inom publik o bland sponsorer. Tveksamt om de är tillräckligt många. Bra skrivet
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 25, 2018 22:09:56 GMT 1
Vår chans vore att byta ut Molin! Tyvärr finns inte dom pengarna. Sundlöv såg till att hans kompis fick ett 3 års kontrakt. Denna säsong har vi varken haft defensivt eller offensivt spel. Finns som inga linjer i vårt spel överhuvudtaget! Får hålla med för en gångs skull...
|
|
|
Post by Zäta on Jan 25, 2018 22:31:46 GMT 1
Fy fan vad dåligt!
Kellman och Rohdin går med hedern i behåll. Akim Aliu skulle bidra offensivt och täppa till hemåt. -4 i sin debut. Att #21 och #7 överhuvudtaget får speltid är obegripligt (tycker jag).
Frölunda är naturligtvis klasser bättre än det ängagäng vi har till trupp. Men det får inte se ut så här. Aldrig någonsin. Mot något lag. ALDRIG.
Hade pga sjukdom och tidspress tänkt välja soffan idag. Men va fan.....det kan ju bli poäng. Åkte hem efter andra och såg sista på burken.
Föga troligt om den gode Molin kan vända detta. Som jag ser det finns det ingen del i spelet som fungerar. 0 %. Måste vara unikt för är en förening på denna nivån. Ska man behöva se denna hockeyn och skämmas förstår jag om folk väljer annat framför några timmar i arenan.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 25, 2018 22:48:31 GMT 1
Mest löjligt är att Charlotte bara pratar om att det behövs publik...aldrig om hur man ska kunna sälja en med shl-mått mätt, usel produkt, till shl-pris!? Fattar hon inte hur man lider av att se skiten...hur uppgiven och slutligen likgiltig och ointresserad, man blir?
|
|
|
Post by time on Jan 25, 2018 23:00:34 GMT 1
Fy fan vad dåligt! Kellman och Rohdin går med hedern i behåll. Akim Aliu skulle bidra offensivt och täppa till hemåt. -4 i sin debut. Är beredd att ge en ny spelare i en ny liga mer än en match ....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 25, 2018 23:35:35 GMT 1
tyckte mest synd om honom...han måste verkligen ligga och undra ikväll, var han hamnat
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 25, 2018 23:43:56 GMT 1
Mest löjligt är att Charlotte bara pratar om att det behövs publik...aldrig om hur man ska kunna sälja en med shl-mått mätt, usel produkt, till shl-pris!? Fattar hon inte hur man lider av att se skiten...hur uppgiven och slutligen likgiltig och ointresserad, man blir? Vad ska hon säga då? Tänk lite längre någon gång! Du kommer aldrig få läsa det du vill läsa av henne eller någon annan i klubben.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 26, 2018 1:43:02 GMT 1
jag blir bara förbannad av att hela tiden gnälla på publiken! Idag var produkten så usel att rekordmånga t o m lämnade hallen efter två perioder
|
|